Przejdź do treści

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać
Fot: Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
stres trening
Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy
Kobieta
Marianna Gierszewska o zakończeniu relacji: Urwać można metkę, nie relację
Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
Dziecko
Wirtualna rzeczywistość pomaga chorym spełniać marzenia. Film Piotra Łoja podbija internet

Zasada jest prosta: do zimowego wypadu na narty czy deskę trzeba się solidnie przygotować. Trening narciarski powinien się składać z ćwiczeń, które angażują do pracy całe ciało, poprawiają elastyczność mięśni, zwiększają mobilność w stawach, wzmacniają mięśnie głębokie ‒ dzięki czemu mamy lepszą stabilizację. Oto nasz zestaw.

Niech te ćwiczenia będą uzupełnieniem zwykłego treningu. Wykonuj je minimum trzy razy w tygodniu, zaczynając od poświęcenia każdemu 30 sekund, i z każdym treningiem podnoś sobie poprzeczkę.

1. Wykrok z rotacją tułowia

Fot: Katarzyna Milewska

Wykonaj wykrok w przód z jednoczesnym wdechem i rękami zgiętymi do środka na wysokości klatki piersiowej. Pamiętaj, aby kolano z przodu nie wychodziło za linię stopy, a drugie było przedłużeniem kręgosłupa. Cały ciężar ciała spoczywa na biodrach, sylwetka wyprostowana. W momencie kiedy jesteś w pozycji wykroku w przód, wykonaj rotację tułowia na stronę nogi, która prowadzi. Następnie wydechem wróć do pozycji wyjściowej i powtórz to samo na drugą stronę.

2. „Łyżwiarz”

Fot: Katarzyna Milewska

Stań w lekkim rozkroku. Pochyl się w przód, zachowując proste plecy. Prawą nogę przenieś skrzyżnie w tył, nie odkładając jej na ziemię, a prawą rękę skieruj do lewej stopy. Następnie przeskokiem zamieniaj pracę ramion i nóg.

3. „Superman” w podporze przodem z przyciągnięciem

Fot: Katarzyna Milewska

Ustaw się w pozycji podporu przodem na wyprostowanych ramionach. Następnie unieś jednocześnie prawą nogę i lewą rękę tak, aby były przedłużeniem kręgosłupa. Przyciągnij kolano i łokieć do siebie wolnym ruchem i powtarzaj ten ruch przez zaplanowany czas lub liczbę powtórzeń.

4. Przysiad z rotacją tułowia

Fot: Katarzyna Milewska

W pozycji niskiego przysiadu z prostymi plecami lewą ręką złap lewy staw skokowy, drugą rękę połóż na przeciwnym barku i wykonaj ruch odwodzenia w górę, otwierając klatkę piersiową. Wróć do pozycji wyjściowej.

5. Ściąganie ramion w pozycji równoważnej

Fot: Katarzyna Milewska

Stań na jednej, lekko ugiętej nodze i pochyl się z wyciągniętymi ramionami w przód, druga noga jest wyprostowana. W tej pozycji wykonuj ruch ściągania i wyprostu ramion ‒ „skrzydełka”.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

kobieta zimą

Mroźne powietrze może ci wyjść na dobre! Po co jest mróz? Wyjaśniamy

zima

Zatroszcz się o siebie zimą. Podpowiadamy, jak to zrobić

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Seks zimą – jak go uprawiać, by było nam miło

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

zima

Zima pachnie inaczej niż lato. Czym się różni?

kobiety na nartach

Planujesz wyjazd na narty? Trener Marcjan Piotrowski radzi, jak się przygotować do zimowych sportów

„Osoba, która nie ma sezonowych zaburzeń nastroju, zimą ma prawo mieć obniżony nastrój i chandrę”. O tym, czym jest fototerapia, mówi psychiatra Anna Antosik-Wójcińska

talerz zdrowego jedzenia

Masz zimową chandrę? Jej przyczyną może być dieta. Ekspertka radzi, co jeść, aby poprawić sobie nastrój

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

szklanki z wodą

Dlaczego zimą szybciej się odwadniamy?

zima

5 powodów, by wyjść z domu zimą

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Bezpieczne bieganie zimą

Kontuzje na feriach: krótki poradnik szybkiego reagowania

Pokonać zimę – pozostać FIT!

Jest zima, jest zabawa

Jest zima, jest zabawa

Snowboard – szus na jednej desce

Snowboard – szus na jednej desce

Przygotujcie się na stok!

Przygotujcie się na stok!

Czas na narty!

Czas na narty!

Biegaczu, zabiegaj lenia!

Biegaczu, zabiegaj lenia!

Gdzie jest zima?

Gdzie jest zima?

Ericka Hart pokazała na wybiegu blizny po mastektomii. Prawdziwa rewolucja na tygodniu mody w Nowym Jorku

Kobieta

Po raz pierwszy w historii łódzkiej Filmówki na reżyserię dostały się same kobiety

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?