Powstała lalka Barbie z zespołem Downa. „Zabawa lalką może uczyć zrozumienia i budować większe poczucie empatii”
Ma okrągłą twarz, lekko skośne oczy, płaski mostek nosowy i mniejsze uszy. Lalka Barbie reprezentująca osobę z zespołem Downa to nowość od firmy Mattel. Żeby ją jak najbardziej uwiarygodnić, przeprowadzono konsultacje ze specjalistami medycznymi.
„Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić Barbie z zespołem Downa”
Na rynku sprzedażowym mamy już Barbie z aparatem słuchowym, z protezą nogi, na wózku inwalidzkim, a także z bielactwem. Teraz do linii Barbie Fashionistas amerykańskiej firmy Mattel dołączyła lalka reprezentująca osobę z zespołem Downa. W ten sposób koncern pokazuje różnorodność, a także walczy ze stygmatyzacją osób z niepełnosprawnościami.
Firma Mattel tworząc lalkę współpracowała z National Down Syndrome Society (NDSS). Z pomocą organizacji omówiono odpowiedni kształt lalki, akcesoria, ubranie, a nawet opakowanie.
„To wiele znaczy dla naszej społeczności. Osoby z zespołem Downa mogą po raz pierwszy bawić się lalką Barbie, która wygląda tak jak oni” – przekazała Kandi Pickard, prezes i dyrektor generalny NDSS.
Organizacja uznała to za „ogromny krok naprzód dla integracji i moment do świętowania”.
Zespół Downa powstaje, gdy osoba rodzi się z dodatkowym chromosomem, który zwykle powoduje niepełnosprawność intelektualną i fizyczne zmiany w wyglądzie. Dlatego też producent zadbał, aby lalka jak najwiarygodniej odzwierciedlała osobę z tym zespołem. Nowa lalka ma okrągłą twarz, lekko skośne oczy, płaski mostek nosowy i mniejsze uszy, ale także charakterystyczną pojedynczą linię na dłoniach.
Ubranie lalki ma także symboliczne znaczenie. To sukienka w żółte i niebieskie kolory, związane z budowaniem świadomości ws. zespołu Downa.
„Naszym celem jest umożliwienie wszystkim dzieciom zobaczenia siebie w Barbie, a jednocześnie zachęcenie dzieci do zabawy lalkami, które nie są podobne do nich samych” – oświadczyła Lisa McKnight, wiceprezes wykonawcza firmy Mattel.
Dodała także, że zabawa może uczyć zrozumienia i budować większe poczucie empatii u najmłodszych.
„Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić Barbie z zespołem Downa” – podsumowała McKnight.
Ellie Goldstein, jedna z najbardziej znanych brytyjskich modelek z zespołem Downa, pojawiła się w kampanii reklamowej nowej linii Barbie. 21-latka, która znalazła się na okładce brytyjskiego „Vogue’a” w majowym wydaniu magazynu, napisała na Instagramie:
„Jestem bardzo szczęśliwa, że istnieje Barbie z zespołem Downa (…) Kiedy ją zobaczyłam, poczułam ekscytację i dumę. Różnorodność jest ważna, ponieważ ludzie muszą widzieć więcej ludzi takich jak ja. Barbie pomoże to osiągnąć”.
Rozwiń
Firma Mattel stawia na różnorodność
Przez wiele lat Mattel wypuszczała na rynek Barbie z blond włosami, idealnie wyciętą talią i dużym biustem. To spotykało się z krytyką. Promowanie nierealnych kanonów piękna sprawiło, że lalki gorzej się sprzedawały. Firma w końcu postawiła na różnorodność. Od 2015 roku w sprzedaży są Barbie z różnymi kolorami włosów, oczu, skóry, a także o różnych rysach twarzy. W 2016 wkroczyły Barbie z rozmaitymi proporcjami: z krągłościami, wysokie i niskie. Coraz bardziej Barbie zaczęły odzwierciedlać rzeczywisty wygląd kobiet. Pojawiła się również Barbie nosząca hidżab. Kolejnym krokiem producenta był ukłon w stronę osób z niepełnosprawnościami. W tej chwili kolekcja liczy 175 różnych lalek. Jak napisała firma w komunikacie, to daje dzieciom większy wybór i podkreśla „wielowymiarowe spojrzenie na piękno”.
Rozwiń
źródło: moneycontrol.com, news.stv.tv
Polecamy
Tysiące nagich osób na moście Story Bridge. „Wszyscy jesteśmy tacy sami”
Ashley Graham o swoim debiucie na pokazie Victoria’s Secret: „Wahałam się, bo ich wizja piękna wydawała się wąska”
Aniołki Victoria’s Secret po 6 latach wróciły na wybieg. „Powiew świeżego powietrza” i „celebracja różnych typów kobiecego ciała”
„Po drodze zgubiłam piersi, a ziemia przyciąga pośladki” Agnieszka Sienkiewicz demaskuje instagramowe iluzje
się ten artykuł?