Przejdź do treści

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie We vibe wow tech/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
wykluczenie menstruacyjne
„Czym różni się papier toaletowy od podpaski?”. Wykluczenie menstruacyjne po raz pierwszy w polskim Sejmie
Kobieta z folią
Mama Chemik: czy tak samo jak szczepionek boicie się metali ciężkich, które mogą być nawet w kubku, z którego codziennie pijecie kawę?
Norweskie piłkarki ręczne powiedziały "dość" graniu w bikini i założyły krótkie spodenki. Federacja ukarała je grzywną
Pink zapłaci karę grzywny za norweskie szczypiornistki. „Jestem bardzo dumna, że norweska drużyna zaprotestowała przeciwko seksistowskim zasadom”
Obowiązkowe szczepienia dla medyków w Polsce
Obowiązkowe szczepienia dla polskich medyków. Morawiecki: rozważamy taki wariant
„Mądra feministka wie, że seks nie uprzedmiatawia”. Maja Staśko wspólnie z psychiatrką komentują wywiad Dody o seksworkingu

Problemy ze snem to przypadłość, z którą boryka się bardzo duża część naszego społeczeństwa. Przyczyn bezsenności jest bardzo dużo, jednakże do najczęstszych zalicza się przede wszystkim stres czy problemy związane z nadmierną nerwowością. Latem dochodzi dodatkowy problem – niekomfortowa, wysoka temperatura, która utrudnia zasypianie i sprawia, że trudniej nam wypocząć.

Nie jest jednak powiedziane, że musimy dobrowolnie skazywać się na wieczne niewyspanie. Istnieją bowiem bardzo skuteczne sposoby, które pozwalają nam na zagwarantowanie sobie spokojnego snu, nawet wtedy, kiedy panuje upał. Co warto wypróbować?

Wybieraj bawełnianą pościel

Bawełna jest naturalnym, chłodnym materiałem, który pozwala skórze oddychać i gwarantuje dobry przepływ powietrza. Latem wybieraj bawełnianą pościel, inne materiały mogą powodować problemy z zaśnięciem i komfortem snu. Zdecyduj się także na używanie piżamy z lekkich, przewiewnych materiałów.

Spożywanie posiłków przed snem nie jest wskazane

Jedną z bardzo wielu przyczyn problemów z zasypianiem może być praca naszego układu trawiennego. Dlatego też, jeśli chcemy uniknąć problemów ze snem, nie powinniśmy jeść przed zaśnięciem. Optymalny czas, w którym powinniśmy spożyć ostatni posiłek w ciągu dnia, to mniej więcej 2-3 godz. przed położeniem się spać. Wówczas zyskamy pewność, że nasz organizm będzie miał odpowiednią ilość czasu na to, aby spokojnie przetrawić zjedzony przez nas posiłek. Latem wieczorem szczególnie unikaj ciężkich posiłków i mięsa, bo jeszcze gorzej wpływają na jakość snu.

Pamiętaj o świeżej pościeli

Sen powinien być dla nas czymś przyjemnym. W związku z tym należy zadbać nie tylko o to, aby pomieszczenie, w którym śpimy, było odpowiednio przewietrzone. Bardzo ważne jest zwrócenie uwagi także na to, aby pościel, w której śpimy, była świeża i pachnąca. Wówczas czujemy się w niej lepiej i znacznie przyjemniej. Poza tym, dbamy także o względy higieniczne. Pościel należy prać przynajmniej raz na tydzień. Zaleca się także wietrzenie jej, jeśli tylko pogoda na to pozwala. Latem możesz wrzucić pościel na kilka godzin do zamrażarki, dzięki temu będzie ona przyjemnie chłodna, kiedy przyjdzie czas na sen.

Zimny prysznic przed snem

Wieczorem zwykle zalecane są ciepłe, relaksujące kąpiele (sprawiają, że łatwiej nam zasnąć), ale latem lepiej sprawdzi się zimny prysznic. Dzięki temu odświeżysz i ochłodzisz się przed snem, a jakość twojego snu na pewno się poprawi. Dla dłuższego, naturalnego efektu ochłodzenia możesz w trakcie wieczornej toalety sięgnąć po kosmetyki z mentolem lub miętą, które odświeżą i potęgują uczucie chłodu.

Unikaj niebieskiego światła przed snem i wyłącz światło

Problemy z zasypianiem? Unikaj tzw. niebieskiego światła. Emitowane jest przede wszystkim przez smartfony, komputery, tablety czy czytniki e-booków z podświetlanym ekranem. Czytanie przed snem nie jest niczym złym, jednak musimy zadbać o to, aby nie korzystać w tym celu z wyżej wymienionych urządzeń. Dodatkowo, żarówki emitują ciepło, a przecież nie chcemy dodatkowo ogrzewać domu. Latem staraj się jak najdłużej korzystać z naturalnego słonecznego światła.

Zamocz prześcieradło i użyj zamiast kołdry

Ta metoda wywodzi się z Egiptu, a jak wiadomo, upały nie należą tam do rzadkości. Do okrycia się użyj namoczonego w wodzie prześcieradła, nie powinno być mokre, ale jedynie lekko wilgotne. Na łóżko nałóż ręcznik, aby nie zamoczyć materaca.  Ta metoda pomoże ci przejść bez problemów przez najgorsze upały i będziesz spał jak dziecko. Uważaj jednak na przeciągi!

Użyj termoforu

Termofor kojarzy się z używaniem gorącej wody do ogrzewania się, ale możesz go też napełnić zimną wodą, zamrozić i używać w upalne dni jako sposób na obniżenie temperatury w sypialni. W ten sposób będziesz mogła się szybko ochłodzić, a sen na pewno będzie przyjemniejszy. Jeśli nie masz w domu termoforu, możesz wykorzystać butelki z wodą – owiń je ściereczką, zanim położysz w łóżku.

 

Źródło: greatist, countryliving, bbc

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Mężczyzna polewa się wodą

Rekordowa fala upałów w USA i Kanadzie powodem śmierci niemal setki osób

Dziecko w nagrzanym aucie. Policjantka krok po kroku wyjaśnia, co należy zrobić

Dziecko w nagrzanym aucie. Policjantka krok po kroku wyjaśnia, co należy zrobić

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary atakują? 6 naturalnych sposobów, które pomogą ci się pozbyć ich z domu

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Barbara Kurdej Szatan

Barbara Kurdej-Szatan dołączyła do akcji w mediach społecznościowych. To bardzo ważne!

Nie wyrzucaj skórki od banana. 8 sposobów na jej wykorzystanie

Jak często prać stanik? Robimy to zbyt rzadko

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Komary lubią cię bardziej od innych? Sprawdź, co może być przyczyną

Soda sprawdzi się nie tylko podczas gotowania. Poznaj jej 8 zastosowań

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę