Przejdź do treści

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie We vibe wow tech/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Lara Gessler o życiu z ortoreksją: „Wpadałam w panikę, kiedy miałam pięć, a nie sześć migdałów na śniadanie”
Svante Pääbo laureatem nagrody Nobla w dziedzinie medycyny. „Udało mu się dokonać niemożliwego”
Czego nie wolno wyrzucać do toalety? Mama Chemik odpowiada i pokazuje zdjęcia
Editing friends, czyli porządki wśród znajomych. „Warto co jakiś czas przejrzeć spis swoich kontaktów” – radzi psycholog dr Joanna Heidtman
Rozciąganie pleców na sportowo

Problemy ze snem to przypadłość, z którą boryka się bardzo duża część naszego społeczeństwa. Przyczyn bezsenności jest bardzo dużo, jednakże do najczęstszych zalicza się przede wszystkim stres czy problemy związane z nadmierną nerwowością. Latem dochodzi dodatkowy problem – niekomfortowa, wysoka temperatura, która utrudnia zasypianie i sprawia, że trudniej nam wypocząć.

Nie jest jednak powiedziane, że musimy dobrowolnie skazywać się na wieczne niewyspanie. Istnieją bowiem bardzo skuteczne sposoby, które pozwalają nam na zagwarantowanie sobie spokojnego snu, nawet wtedy, kiedy panuje upał. Co warto wypróbować?

Wybieraj bawełnianą pościel

Bawełna jest naturalnym, chłodnym materiałem, który pozwala skórze oddychać i gwarantuje dobry przepływ powietrza. Latem wybieraj bawełnianą pościel, inne materiały mogą powodować problemy z zaśnięciem i komfortem snu. Zdecyduj się także na używanie piżamy z lekkich, przewiewnych materiałów.

Spożywanie posiłków przed snem nie jest wskazane

Jedną z bardzo wielu przyczyn problemów z zasypianiem może być praca naszego układu trawiennego. Dlatego też, jeśli chcemy uniknąć problemów ze snem, nie powinniśmy jeść przed zaśnięciem. Optymalny czas, w którym powinniśmy spożyć ostatni posiłek w ciągu dnia, to mniej więcej 2-3 godz. przed położeniem się spać. Wówczas zyskamy pewność, że nasz organizm będzie miał odpowiednią ilość czasu na to, aby spokojnie przetrawić zjedzony przez nas posiłek. Latem wieczorem szczególnie unikaj ciężkich posiłków i mięsa, bo jeszcze gorzej wpływają na jakość snu.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Pamiętaj o świeżej pościeli

Sen powinien być dla nas czymś przyjemnym. W związku z tym należy zadbać nie tylko o to, aby pomieszczenie, w którym śpimy, było odpowiednio przewietrzone. Bardzo ważne jest zwrócenie uwagi także na to, aby pościel, w której śpimy, była świeża i pachnąca. Wówczas czujemy się w niej lepiej i znacznie przyjemniej. Poza tym, dbamy także o względy higieniczne. Pościel należy prać przynajmniej raz na tydzień. Zaleca się także wietrzenie jej, jeśli tylko pogoda na to pozwala. Latem możesz wrzucić pościel na kilka godzin do zamrażarki, dzięki temu będzie ona przyjemnie chłodna, kiedy przyjdzie czas na sen.

Zimny prysznic przed snem

Wieczorem zwykle zalecane są ciepłe, relaksujące kąpiele (sprawiają, że łatwiej nam zasnąć), ale latem lepiej sprawdzi się zimny prysznic. Dzięki temu odświeżysz i ochłodzisz się przed snem, a jakość twojego snu na pewno się poprawi. Dla dłuższego, naturalnego efektu ochłodzenia możesz w trakcie wieczornej toalety sięgnąć po kosmetyki z mentolem lub miętą, które odświeżą i potęgują uczucie chłodu.

Unikaj niebieskiego światła przed snem i wyłącz światło

Problemy z zasypianiem? Unikaj tzw. niebieskiego światła. Emitowane jest przede wszystkim przez smartfony, komputery, tablety czy czytniki e-booków z podświetlanym ekranem. Czytanie przed snem nie jest niczym złym, jednak musimy zadbać o to, aby nie korzystać w tym celu z wyżej wymienionych urządzeń. Dodatkowo, żarówki emitują ciepło, a przecież nie chcemy dodatkowo ogrzewać domu. Latem staraj się jak najdłużej korzystać z naturalnego słonecznego światła.

Zamocz prześcieradło i użyj zamiast kołdry

Ta metoda wywodzi się z Egiptu, a jak wiadomo, upały nie należą tam do rzadkości. Do okrycia się użyj namoczonego w wodzie prześcieradła, nie powinno być mokre, ale jedynie lekko wilgotne. Na łóżko nałóż ręcznik, aby nie zamoczyć materaca.  Ta metoda pomoże ci przejść bez problemów przez najgorsze upały i będziesz spał jak dziecko. Uważaj jednak na przeciągi!

Użyj termoforu

Termofor kojarzy się z używaniem gorącej wody do ogrzewania się, ale możesz go też napełnić zimną wodą, zamrozić i używać w upalne dni jako sposób na obniżenie temperatury w sypialni. W ten sposób będziesz mogła się szybko ochłodzić, a sen na pewno będzie przyjemniejszy. Jeśli nie masz w domu termoforu, możesz wykorzystać butelki z wodą – owiń je ściereczką, zanim położysz w łóżku.

 

Źródło: greatist, countryliving, bbc

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Upał, susza i pożary. Jakie było lato tego roku? Znamy podsumowanie zmian klimatycznych

Kobieta

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Jaka jest optymalna temperatura do pracy? Wyjaśnia lek. Monika Piecuch-Kilarowska

Jaka jest optymalna temperatura do pracy? Wyjaśnia lek. Monika Piecuch-Kilarowska

10 rzeczy, których nie warto robić w wakacje

pies na plaży

Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi? Podpowiadamy!

Kobieta i mężczyzna leżą na plaży

Seks w upały. Jak ostudzić temperaturę, by atmosfera w łóżku pozostała gorąca?

Tropikalne noce zabiorą nam sen i dobre samopoczucie? Sprawdź, jakie mogą mieć skutki dla twojego zdrowia

Co zrobić, aby komary cię nie gryzły? 11 sposobów, które naprawdę działają

Czujesz ból, gdy siusiasz? Osiem możliwych powodów

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Kobieta

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Ig Noble przyznane

Ig Noble przyznane! W dziedzinie medycyny zwyciężyło odkrycie, że orgazm może… udrażniać nos

Jak sikać, by nie szkodzić mięśniom dna miednicy? Kluczowe jest ułożenie… łokci

Kobieta

Lubisz skakać na skakance? Ulepsz swój trening. Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Używasz płynu do płukania zębów po ćwiczeniach? To nie jest bezpieczne

Korzystanie z lodówki też odbywa się według pewnych zasad.

Jak dobrze korzystać z lodówki? Niewiele osób zna odpowiedź na to z pozoru banalne pytanie

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Mężczyzna polewa się wodą

Rekordowa fala upałów w USA i Kanadzie powodem śmierci niemal setki osób

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×