Przejdź do treści

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie We vibe wow tech/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dagmara Seliga
Dagmara Seliga: w Polsce jest coraz więcej coachów, a brakuje przepisów regulujących ten zawód [WIDEO]
zima
Zatroszcz się o siebie zimą. Podpowiadamy, jak to zrobić
„W oceanach ląduje ok. 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po naszych siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że to najwyższy czas, żeby zrezygnować z foliówek
„W oceanach ląduje 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że czas zrezygnować z foliówek
Syndrom MCS. Alergia na nowoczesność
Kobieta ćwiczy na dworze
Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Problemy ze snem to przypadłość, z którą boryka się bardzo duża część naszego społeczeństwa. Przyczyn bezsenności jest bardzo dużo, jednakże do najczęstszych zalicza się przede wszystkim stres czy problemy związane z nadmierną nerwowością. Latem dochodzi dodatkowy problem – niekomfortowa, wysoka temperatura, która utrudnia zasypianie i sprawia, że trudniej nam wypocząć.

Nie jest jednak powiedziane, że musimy dobrowolnie skazywać się na wieczne niewyspanie. Istnieją bowiem bardzo skuteczne sposoby, które pozwalają nam na zagwarantowanie sobie spokojnego snu, nawet wtedy, kiedy panuje upał. Co warto wypróbować?

Wybieraj bawełnianą pościel

Bawełna jest naturalnym, chłodnym materiałem, który pozwala skórze oddychać i gwarantuje dobry przepływ powietrza. Latem wybieraj bawełnianą pościel, inne materiały mogą powodować problemy z zaśnięciem i komfortem snu. Zdecyduj się także na używanie piżamy z lekkich, przewiewnych materiałów.

Spożywanie posiłków przed snem nie jest wskazane

Jedną z bardzo wielu przyczyn problemów z zasypianiem może być praca naszego układu trawiennego. Dlatego też, jeśli chcemy uniknąć problemów ze snem, nie powinniśmy jeść przed zaśnięciem. Optymalny czas, w którym powinniśmy spożyć ostatni posiłek w ciągu dnia, to mniej więcej 2-3 godz. przed położeniem się spać. Wówczas zyskamy pewność, że nasz organizm będzie miał odpowiednią ilość czasu na to, aby spokojnie przetrawić zjedzony przez nas posiłek. Latem wieczorem szczególnie unikaj ciężkich posiłków i mięsa, bo jeszcze gorzej wpływają na jakość snu.

Pamiętaj o świeżej pościeli

Sen powinien być dla nas czymś przyjemnym. W związku z tym należy zadbać nie tylko o to, aby pomieszczenie, w którym śpimy, było odpowiednio przewietrzone. Bardzo ważne jest zwrócenie uwagi także na to, aby pościel, w której śpimy, była świeża i pachnąca. Wówczas czujemy się w niej lepiej i znacznie przyjemniej. Poza tym, dbamy także o względy higieniczne. Pościel należy prać przynajmniej raz na tydzień. Zaleca się także wietrzenie jej, jeśli tylko pogoda na to pozwala. Latem możesz wrzucić pościel na kilka godzin do zamrażarki, dzięki temu będzie ona przyjemnie chłodna, kiedy przyjdzie czas na sen.

Zimny prysznic przed snem

Wieczorem zwykle zalecane są ciepłe, relaksujące kąpiele (sprawiają, że łatwiej nam zasnąć), ale latem lepiej sprawdzi się zimny prysznic. Dzięki temu odświeżysz i ochłodzisz się przed snem, a jakość twojego snu na pewno się poprawi. Dla dłuższego, naturalnego efektu ochłodzenia możesz w trakcie wieczornej toalety sięgnąć po kosmetyki z mentolem lub miętą, które odświeżą i potęgują uczucie chłodu.

5 produktów, które pomogą przetrwać upały

Unikaj niebieskiego światła przed snem i wyłącz światło

Problemy z zasypianiem? Unikaj tzw. niebieskiego światła. Emitowane jest przede wszystkim przez smartfony, komputery, tablety czy czytniki e-booków z podświetlanym ekranem. Czytanie przed snem nie jest niczym złym, jednak musimy zadbać o to, aby nie korzystać w tym celu z wyżej wymienionych urządzeń. Dodatkowo, żarówki emitują ciepło, a przecież nie chcemy dodatkowo ogrzewać domu. Latem staraj się jak najdłużej korzystać z naturalnego słonecznego światła.

Zamocz prześcieradło i użyj zamiast kołdry

Ta metoda wywodzi się z Egiptu, a jak wiadomo, upały nie należą tam do rzadkości. Do okrycia się użyj namoczonego w wodzie prześcieradła, nie powinno być mokre, ale jedynie lekko wilgotne. Na łóżko nałóż ręcznik, aby nie zamoczyć materaca.  Ta metoda pomoże ci przejść bez problemów przez najgorsze upały i będziesz spał jak dziecko. Uważaj jednak na przeciągi!

Użyj termoforu

Termofor kojarzy się z używaniem gorącej wody do ogrzewania się, ale możesz go też napełnić zimną wodą, zamrozić i używać w upalne dni jako sposób na obniżenie temperatury w sypialni. W ten sposób będziesz mogła się szybko ochłodzić, a sen na pewno będzie przyjemniejszy. Jeśli nie masz w domu termoforu, możesz wykorzystać butelki z wodą – owiń je ściereczką, zanim położysz w łóżku.

 

Źródło: greatist, countryliving, bbc

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary atakują? 6 naturalnych sposobów, które pomogą ci się pozbyć ich z domu

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Barbara Kurdej Szatan

Barbara Kurdej-Szatan dołączyła do akcji w mediach społecznościowych. To bardzo ważne!

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Nie wyrzucaj skórki od banana. 8 sposobów na jej wykorzystanie

Jak często prać stanik? Robimy to zbyt rzadko

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Komary lubią cię bardziej od innych? Sprawdź, co może być przyczyną

Soda sprawdzi się nie tylko podczas gotowania. Poznaj jej 8 zastosowań

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Czujesz się wypalona? Zrób sobie dzień przerwy

Urządzasz domową siłownię? Specjalista podpowiada, na które sprzęty postawić

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą