Przejdź do treści

Mroźne powietrze może ci wyjść na dobre! Po co jest mróz? Wyjaśniamy

kobieta zimą
Po co jest mróz? Jakob Owens/Unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Red Lipstick Monster pokazała swoje zdjęcie w kostiumie kąpielowym – bez retuszu i filtra. „W końcu ktoś pokazuje prawdziwość kobiet”
Cztery zarzuty o napaść na tle seksualnym. Czy to koniec Kevina Spaceya?
40 tys. zł odszkodowania za naruszenie praw pacjenta. Przy nazwisku mężczyzny widniał napis „pacjent HIV”, który każdy mógł zobaczyć
Marianna Gierszewska wystąpiła w kampanii reklamowej bielizny z widoczną stomią. „Na długi czas zupełnie odcięłam się od swojego ciała”
„Wzięłam tyle hormonów, że powinnam nimi sikać” – Dorota Wellman o trudnej drodze do macierzyństwa

Zimno? Albo już jest, albo wkrótce będzie. Zamiast narzekać, lepiej zobaczyć szklankę w połowie pełną i brać z mrozu to, co najlepsze. Ma nam do zaoferowania wyjątkowo dużo!

Mroźna zima to mniej chorób

Mróz nie pozwala na aktywność bakteriom, a skoro organizm nie marnuje sił na walkę, odporność rośnie. Zamiast więc siedzieć w domu, możesz w pełni korzystać z uroków zimy.

Chłodnym powietrzem lepiej się oddycha

Im zimniej na zewnątrz, tym cieplejsze kaloryfery w domu. Gorące powietrze wysusza błony śluzowe, a mikrouszkodzenia sprawiają, że drobnoustrojom chorobotwórczym – które w niewietrzonym pomieszczeniu rozwijają się bardzo szybko – łatwiej przedostać się do organizmu. Wtedy o infekcję nietrudno. Rześkie zimowe powietrze doskonale dotlenia, a przy katarze obkurcza śluzówkę nosa i pozwala odetchnąć pełną piersią.

Zimowe spacery wzmacniają odporność

Na mrozie krew krąży szybciej, płuca znakomicie się wentylują, a cały organizm uczy się odpowiednio reagować na zmiany temperatury. Mroźna zima to doskonała okazja do treningu układu odpornościowego i hartowania

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Więcej słońca, lepsze samopoczucie

Krótkie szare dni dają się we znaki każdej z nas. Siarczysty mróz zazwyczaj związany jest z wyżowymi frontami, a te niosą ze sobą słońce. Najlepszy czas na doładowanie baterii to godziny między 12.00 a 14.00, kiedy słońce jest najwyżej nad horyzontem.

Spacer na mrozie wzmaga apetyt

Energiczny spacer w mroźny dzień, najlepiej połączony z jazdą na sankach, nartach lub łyżwach, to gwarancja wilczego apetytu.

Jest mróz, jest zabawa

Mamy też coś dla dzieci! Siarczysty mróz to idealne warunki do odkrywania świata. Maluszki z pewnością zafascynują przypominające misterną koronkę wzory na zamarzniętych szybach, przedszkolaki są gotowe na poznawanie różnych stanów skupienia wody – bryłkę lodu możecie zabrać do domu, aby na własne oczy zobaczyły, jak zmienia się w kałużę.

Starszaki uwielbiają eksperymenty. Bardzo widowiskowa jest… zamiana wrzątku w drobinki lodu. Wystarczy energicznym ruchem rozlać gorącą wodę na lodowatym powietrzu, żeby zaobserwować, jak, zanim opadnie na ziemię, zmieni się w lodowy obłok. Żeby eksperyment się udał, musi być naprawdę zimno – wypatrujcie na termometrze przynajmniej 15 kresek poniżej zera. Jest na co czekać!

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Zdrowa sałatka

Masz zimową chandrę? Jej przyczyną może być dieta. Ekspertka radzi, co jeść, aby poprawić sobie nastrój

Jak bezpiecznie biegać zimą? Sprawdź, zanim zaczniesz trening

„Zimą ziemia odpoczywa. Tak samo jest z naszym organizmem i jego energią” – mówi Maria Nowak-Szabat, nauczycielka ajurwedy

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Podpowiadamy, jak rozruszać "lenia" w sobie /fot.iStock

Jesienią motywacja siada. Niestety. Podpowiadamy, jak rozruszać „lenia” w sobie

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Wzmacniamy odporność po zimie. Sprawdzone sposoby, które pokochasz

zima

Zatroszcz się o siebie zimą. Podpowiadamy, jak to zrobić

Kobieta

Stres a odporność – czego jeszcze nie wiemy o tym przedziwnym związku?

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

Seks zimą – jak go uprawiać, by było nam miło

„Szwedzi nie wzięli pod uwagę, że odporność stadną osiąga się stosunkowo wolno” – mówi prof. Maria Gańczak

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Stań na głowie

Stanie na głowie – joga, technika. Jak się tego nauczyć?

Gdy skończy się pandemia – co możesz zrobić dla poprawienia swojej odporności

Gdy skończy się pandemia – co możesz zrobić dla poprawienia swojej odporności?

Dr Wojciech Falęcki

Odporność kobiet w ciąży. Dr Wojciech Falęcki o tym, jak powinno się o nią zadbać

Męska grypa / istock

„Męska grypa” to nie mit. Oto dlaczego kobiety lepiej znoszą infekcje

zima

Zima pachnie inaczej niż lato. Czym się różni?

kobiety na nartach

Planujesz wyjazd na narty? Trener Marcjan Piotrowski radzi, jak się przygotować do zimowych sportów

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

Kiszona kapusta w niebieskiej miseczce

4 problemy, na które pomoże ci kiszona kapusta. Wymieniają eksperci z Zielone Koktajle

szklanki z wodą

Dlaczego zimą szybciej się odwadniamy?

zima

5 powodów, by wyjść z domu zimą

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×