Przejdź do treści

Zajawka dnia: sprawdź, jaki jest twój styl zdrowia

Zajawka dnia: sprawdź, jaki jest twój styl zdrowia
Ilustracja: materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta pisze na laptopie. Obok siedzi pies
Szczepienie na COVID-19 a dzień wolny od pracy. To „koszt, który może zostać przez firmy poniesiony”?
Lekarka
Czy respiratory zabijają a szczepionki to eksperyment „godny Hitlera”? Doktor Michał rozprawia się z teoriami koronasceptyków
szczepienia przeciw COVID-19
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
ratownik medyczny, pandemia
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”

To, w jaki sposób się ubierasz, mówisz czy zachowujesz, kształtuje twój indywidualny styl. Twoje podejście do zdrowia również charakteryzuje się specyficznymi nawykami i przyzwyczajeniami związanymi z trybem życia, który prowadzisz. Wiesz, jak jest twój styl zdrowia?

Wpływ na nasze samopoczucie mają tak oczywiste elementy jak odżywianie, sen i aktywność fizyczna, ale także ilość stresu, satysfakcja z życia zawodowego i zadowalające relacje z bliskimi. Co wyróżnia twoje podejście do zdrowia – jesteś aktywnym propagatorem zdrowych nawyków czy sceptycznie podchodzisz do całego medialnego szumu wokół tego, co jest dobre, a co szkodliwe dla organizmu?

Jak żyją Polacy?

USP Zdrowie przeprowadziło badania, które pokazały, jak do tematu zdrowia podchodzą Polacy.

Mimo że ponad 80% deklaruje świadomość swojego wpływu na stan zdrowia, średnie BMI przekracza normę, wciąż ponad 1/4 z nas sięga po papierosy, aż 1/3 bagatelizuje korzystne działanie witamin i minerałów, a 97% żyje w permanentnym stresie. Chociaż zdecydowana większość ma świadomość korzyści, jakie daje aktywność fizyczna – połowa wciąż nie może się zmobilizować do regularnych ćwiczeń.

Sprawdź swój styl zdrowia

Na podstawie otrzymanych w badaniach wyników wyróżniono osiem Stylów Zdrowia, które charakteryzują nasze codzienne podejście do zdrowego trybu życia. Teraz możesz sprawdzić, do której grupy należysz, wykonując szybki test!

Wydaje ci się, że wiesz o zdrowiu wszystko i nie masz sobie nic do zarzucenia? A może jesteś absolutnym ignorantem i uważasz, że nic nie jest w stanie złamać twojego końskiego zdrowia?

Odpowiedź na pytania zajmie ci tylko kilka minut, a otrzymane wyniki mogą ci wiele powiedzieć o tym, czy masz szansę długo cieszyć się dobrym zdrowiem, czy też może zapaliła się już dla ciebie lampka alarmowa. Sprawdź, który Styl reprezentujesz, a my – dzięki specjalnie przygotowanym wyzwaniom – podpowiemy ci, co możesz zrobić, aby zmienić niektóre nawyki i poczuć się lepiej!

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta je danie w restauracji. Na zdjęciu widok z góry na jej talerz

Zdrowy styl życia. Dietetyczka podpowiada, na co zwrócić naszą uwagę

Chłopaków boli bardziej

Chłopaków boli bardziej

Co widzimy w lustrze?

Co widzimy w lustrze? Samoocena a wygląd zewnętrzny

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów

Rady fizjoterapeuty dla Pozornych Twardzieli

Rady fizjoterapeuty dla Pozornych Twardzieli

Rady fizjoterapeuty dla Zmęczonych Herosów

Rady fizjoterapeuty dla Zmęczonych Herosów

Rady fizjoterapeuty dla Pogodnych Mędrców

Rady fizjoterapeuty dla Pogodnych Mędrców

Rady fizjoterapeuty dla Niepocieszonych Podjadaczy

Rady fizjoterapeuty dla Niepocieszonych Podjadaczy

Ćwiczenie dla książkoholików. Fizjoterapeuta tłumaczy, jak wzmocnić szyję i kręgosłup

Rady fizjoterapeuty dla Poprawnych Optymistów

Rady fizjoterapeuty dla Poprawnych Optymistów

Rady eksperta dla Zdesperowanych Buntowników

Rady eksperta dla Zdesperowanych Buntowników

Rady eksperta dla Świadomych Indywidualistów

Rady eksperta dla Świadomych Indywidualistów

Rady eksperta dla Pozornych Twardzieli

Rady eksperta dla Pozornych Twardzieli

Rady eksperta dla Zmęczonych Herosów

Rady eksperta dla Zmęczonych Herosów

Rady eksperta dla Pogodnych Mędrców

Rady eksperta dla Pogodnych Mędrców

Rady eksperta dla Niepocieszonych Podjadaczy

Rady eksperta dla Niepocieszonych Podjadaczy

Rady eksperta dla Towarzyskich Hedonistów

Rady eksperta dla Towarzyskich Hedonistów

Rady eksperta dla Poprawnych Optymistów

Rady eksperta dla Poprawnych Optymistów

Zdesperowani Buntownicy

Zdesperowani Buntownicy

Świadomi Indywidualiści

Świadomi Indywidualiści

Pozorni Twardziele

Pozorni Twardziele

Zmęczeni Herosi

Zmęczeni Herosi

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki