Przejdź do treści

Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach? Podziękują ci za to twoje barki!

Kobieta ćwiczy jogę. Podnosi ręce i wygina się do tyłu. Ubrana jest w strój sportowy
Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach?/ Unsplash, fot. Madison Lavern
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Joga na stres. Ćwiczenia relaksujące, dzięki którym odprężysz ciało i duszę 
Coming out w wieku 95 lat? To możliwe! Maybelle Blair, zawodniczka kobiecej ligi bejsbola, wychodzi z szafy
Dramat polskich szpitali. „Powinny być jedynie tłem do horrorów” – komentuje Siostra Bożenna i pokazuje zdjęcia
Sean Bean kwestionuje pracę koordynatorów intymności. „Doświadczenie bardzo hamujące”
Na świecie żyje więcej emerytów niż dzieci. To pierwszy taki przypadek w historii

Joga ma wpływ na całe ciało. Przede wszystkim nie tylko pozwoli ci się zrelaksować, ale uelastyczni, wydłuży i zregeneruje kręgosłup, poprawi krążenie krwi w tym obszarze, a także rozciągnie oraz wzmocni powiązane z problemem grupy mięśni. Jakie korzyści przynosi także podnoszenie rąk w asanach? Co zrobić, jeśli czujesz wtedy napięcie? Tłumaczy nauczycielka jogi Barbara Tworek.

Barbara Tworek  jest nauczycielką jogi i psycholożką, która w mediach społecznościowych przekazuje wiedzę, jak dobrze ćwiczyć jogę. Precyzyjne wykonanie pozycji w trakcie ćwiczeń ma bowiem zbawienny wpływ na całe ciało. Regularne ćwiczenia dodają energii, wzmacniają i rozluźniają mięśnie, a także poprawiają pracę stawów. Praktykując jogę powinno się czuć jej wpływ na całym ciele od stóp do palców u rąk, jednak nie powinno to wytwarzać napięcia. W jaki sposób więc odpowiednio pracować rękoma w jodze? I dlaczego warto je unosić? Tworek poruszyła ten problem w swoim najnowszym wpisie na Instagramie.

Kobieta ćwiczy

Po co unosić ręce w asanach?

Unoszenie rąk w asanach pozytywnie wpływa na kręgosłup i przede wszystkim na staw barkowy. Jak zaznacza ekspertka, przez szybki tryb życia oraz częstą pracę za biurkiem, brak ruchu i nieodpowiednią postawę, coraz częściej odczuwamy problemy w tym obszarze.

Po co unosimy ręce w asanach?
Głównie po to, żeby wydłużyć boki ciała, oraz zapewnić stawowi barkowemu zakres ruchu, w który (od kiedy mieszkamy w miastach) wchodzimy coraz rzadziej.
Hands up, yogis!

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

Jak układać ręce w asanach?

Joga jest jednym z najlepszych sposobów terapii i profilaktyki problemów z kręgosłupem. Nie warto jednak wykonywać pozycji na siłę. Jeśli czujesz dyskomfort, podczas podnoszenia rąk w asanach, pamiętaj, że lepiej nie robić niczego wbrew sobie.

TO TY DECYDUJESZ jakie ułożenie rąk jest dla Ciebie najbardziej komfortowe – czy wolisz połączyć dłonie nad głową, czy zostawić je od siebie w pewnej odległości; czy wolisz wyprostować ręce, czy lekko ugiąć je w łokciach.

Dla zdrowia Twoich stawów WAŻNE jest to, żeby nie opuszczać na siłę barku, kiedy unosisz rękę – Twoja łopatka, powinna poruszać się swobodnie razem z kością ramienia i podążać za nią do góry i w dół (ciekawskim polecam kanał YT Muscle&Motion, w temacie barku filmik „How scapular movement works”)

Jeśli czujesz, że połączenie dłoni nad głową powoduje dyskomfort lub napięcie, to NIE ODSUWAJ BARKÓW OD USZU NA SIŁĘ, tylko rozłącz dłonie i zrób trochę miejsca między uszami i barkami.

Słuchaj Ciała, ninja! I pamiętaj, że o zaawansowaniu decyduje to, czy traktujesz się z szacunkiem, a nie to jak mocno wepchniesz się w pozycję.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez ?‍♀️?‍♂️joga & psychologia? (@basiatworek_ninjayogi)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Kobieta ćwiczy jogę

Wakacje z jogą – 6 powodów, dla których warto je wybrać

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Pilates to nuda? Nic bardziej mylnego. Ćwiczenia pomogą wzmocnić ważne mięśnie

Ćwiczenia na haluksy – jakie wykonywać zapobiegawczo i po operacji?

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Ćwiczenia na łokieć tenisisty – domowe sposoby profilaktyki

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Ćwiczenia na ręce – wzmacniające i wyszczuplające. Jak zapobiec drętwieniu rąk?

„Kundalini była jogą dla uprzywilejowanych, tylko wybrani mogli ją praktykować”. Dlaczego mówi się, że modna odmiana jogi zmienia życie, wyjaśnia Monika Wypych

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Arnoldki – skuteczne ćwiczenie na piękne barki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Wystarczą dobre chęci i trochę czasu. Stretching jest dla wszystkich!

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Jak dbać o nogi w podróży?

×