Przejdź do treści

A może spróbujesz medytacji? Kasia Bem wylicza aż 20 zalet z niej płynących

Zdjęcie: Eepeng Cheong / Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Rzeczy, na których jest najwięcej brudu
6 najbrudniejszych rzeczy w twoim domu
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”

Piękny umysł to taki, którego nie przesłaniają rzeczy zbędne. Ostrość koncentracji osób obdarzonych takim umysłem przecina, jak lśniąca klinga samurajskiego miecza, z łatwością i bez wysiłku, każdy złożony problem czy zagadnienie.

David McCandless dokonał rzeczy imponującej, a mianowicie podsumował efekty praktyki medytacji i uważności, czerpiąc dane z 75 różnych badań naukowych, na tylko jednak przejrzystej infografice. Podobna sprawność i przenikliwość umysłu robi wrażenie, zwłaszcza jeśli nie jest to tylko jednorazowy popis, lecz zaledwie mała część konsekwentnie i z pasją zrealizowanego większego zamysłu. Rzeczona infografika pochodzi bowiem z książki Davida „Knowledge is Beautiful”, wydanej jesienią 2014 roku w Wielkiej Brytanii. Książka w całości zaprojektowana przez McCandless jest owocem dwuletniej wytężonej pracy autora oraz jego zespołu, którzy wspólnie włożyli 15 832 (piętnaście tysięcy osiemset trzydzieści dwie!) godziny pracy w ten projekt: zbierając, analizując i syntezując naukową wiedzę z wielu dziedzin w atrakcyjne infografiki.

Czy David McCandless medytuje? Nie wiem, ale podejrzewam, że ma jakiś niezły patent na higienę zwojów mózgowych. Bardzo prawdopodobne, że właśnie medytację, gdyż jego sprawność widzenia, dostrzegania, przetwarzania i syntezowania danych dowodzi umysłu zdyscyplinowanego, skupionego, wytrenowanego i, jak mawiają mistrzowie zen, oczyszczanego codziennie wciąż od nowa. Pięknego umysłu po prostu.

20 zalet medytacji na podstawie infografiki z książki „Knowledge is Beautiful”:

1. Poprawia pamięć i koncentrację
2. Zmienia korzystnie strukturę mózgu
3. Zwiększa poziom IQ
4. Rozbudza kreatywność
5. Sprzyja zwiększeniu samokontroli i siły woli
6. Wzmacnia system immunologiczny
7. Zmniejsza niepokój
8. Łagodzi stany depresyjne
9. Obniża poziom stresu
10. Zwiększa zdolność empatii i współczucia

kobieta pracująca w domu

11. Redukuje związaną z wiekiem atrofię mózgu
12. Polepsza samopoczucie
13. Pomaga przezwyciężyć uzależnienia
14. Reguluje metabolizm i stymuluje odchudzanie
15. Obniża ciśnienie krwi
16. Spowalnia procesy starzenia
17. Poprawia wydolność układu krążenia
18. Zmniejsza stany zapalne w organizmie
19. Podwyższa odporność na ból
20. Znosi bezsenność

Więcej o dowiedzionych naukowo korzyściach płynących z medytacji przeczytasz tutaj.

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta leży ma nacie do jogi

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak być „tu i teraz”? Mówi nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

Szpital

Lek. Bartosz Fiałek: Szpitalny oddział ratunkowy jest miejscem, do którego zgłaszamy się w stanie bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia. Nie w celu diagnostyki

8 sposobów, by czuć się lepiej psychicznie każdego dnia

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak medytować w domu? Sprawdź, jakie wskazówki ma nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

„Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie”. Jak zacząć medytować? [WIDEO]

Lekarze odkryli nowy organ w naszych ciałach. Mamy go w głowie

Książka na stres. Czytaj dla zdrowia!

Rozproszony umysł, czyli dlaczego panujący dziś kult wielozadaniowości nam nie służy i jak radzić sobie z przebodźcowaniem – rozmowa z Sylwią Sitkowską

„Warto uzbroić kolejne pokolenie w umiejętność zatrzymania się, odmówienia sobie czegoś, skoncentrowania się na jednej rzeczy. Dzięki temu możemy tworzyć lepszy świat” – mówi psycholog Sylwia Sitkowska

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Kobieta przed komputerem

Ból nadgarstka – przyczyny, ćwiczenia, leczenie

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

stres trening

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Pozycja Trupa, czyli jak się relaksować

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Lekarka w fartuchu ochronnym ściąga rękawiczki

Zdjęcie dłoni lekarza po 10 godzinach w rękawiczce. Tak wygląda walka na pierwszej linii frontu z COVID-19

Medytacja jest dla ludzi! Jak zacząć? Wyjaśniamy rodzaje i techniki

dentystka w maseczce ochronnej

Ratownik do studentów kierunków medycznych: „myślcie przede wszystkim o sobie, przydadzą się twardy tyłek i mocne łokcie”

Akcja studentów pielęgniarstwa "Obalamy stereotypy"

„Nic nie robią tylko kawę piją”. Studentki pielęgniarstwa i położnictwa walczą ze stereotypami zawodowymi w świetnej akcji

zmartwiona kobieta

Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

kobieta ogląda tv

Co telewizja robi z naszym mózgiem? Od jej oglądania stajemy się głupsi?

Jan Szyszko zmarł prawdopodobnie na zatorowość płucną

Jan Szyszko nie żyje. Przyczyną śmierci była prawdopodobnie zatorowość płucna. Jak wyglądają objawy i leczenie zatorowości płucnej?

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia