Przejdź do treści

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

joga yoga
Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Paulina Młynarska
Paulina Młynarska: gdy tylko przejdę rekonwalescencję, kupię sobie jakiś piękny nowy biustonosz, sukienkę, rzucę grzywą i będę dumnie paradować z moimi implantami po ulicach
„Krew nas zalewa!”. Największe organizacje walczące z wykluczeniem menstruacyjnym jednoczą siły
Zmiana definicji gwałtu. „Kobiety potrzebują tej ustawy bardziej niż kwiatka na Dzień Kobiet”
Meghan Markle w wywiadzie z Oprah: „Nie chciałam już dłużej żyć”
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim

Kilkanaście centymetrów nad ziemią. Uczucie, jakbyś latał. Nowy sposób odczuwania własnego ciała. Joga antigravity to najnowszy wynalazek speców od fitnessu.

Najpierw jest rozciąganie. Potem delikatne kołysanie. W końcu – hop – nogi w górę, głowa w dół, stopy wokół miękkiego materiału. Ciało się rozciąga, otwiera. Miękki hamak podtrzymuje ciało i pozwala odpowiednio rozciągnąć się mięśniom zarówno podczas rozgrzewki, jak i właściwego treningu. Na pasach materiału można bujać się jak na huśtawce, wisieć głową w dół w różnych pozycjach, zaawansowani mogą nawet robić szpagat w powietrzu.

Joga – wbrew grawitacji

Joga antygrawitacyjna, nazywana też aerial jogą, to połączenie jogi klasycznej, pilatesu, ćwiczeń wzmacniających, aerobowych i… akrobacji na trapezie. Wszystkie ćwiczenia wykonuje się bowiem na specjalnym hamaku podwieszonym do sufitu. Miękki, ale bardzo wytrzymały materiał (wytrzymuje obciążenie ponad 400 kilogramów) układa się raz jak gruby sznur, raz jak szeroki pas, na którym można spokojnie się wylegiwać, albo hamak, na którym można się pobujać. Ci, którzy spróbowali, deklarują, że podczas ćwiczeń czują się jak artyści ze słynnej akrobatycznej grupy Cirque du Soleil. Tyle tylko, że ćwiczą nie kilkanaście metrów, lecz 70 centymetrów nad ziemią.

Ćwiczenia na pośladki – od A do Z

Ćwiczenia aerial jogi na podwieszanych hamakach to znakomity wynalazek, który nowicjuszom ułatwia stawianie pierwszych kroków w jodze, a dla zaawansowanych stanowi miłą odmianę od rutynowych ćwiczeń.

– To znakomita metoda, która pomaga w otwarciu się, wspomaga nasze sztywne ciało we wchodzeniu w jogiczne pozycje – tłumaczy Marcin Brener z Centrum Jogi i Samorealizacji we Wrocławiu, który jako jeden z niewielu w naszym kraju jest instruktorem antigravity jogi. Podczas treningu na hamaku znacznie łatwiej wykonać figury (takie jak chociażby stanie na głowie), które zazwyczaj początkującym adeptom jogi stwarzają problemy. Jedna z najbardziej efektownych jest ta zwana „małpką”, kiedy to odwróceni do góry nogami jogini oplątują zgięte nogi taśmą i wygodnie „dyndają” nad ziemią. – Dla początkujących wspomaganie, jakie daje hamak, jest świetnym punktem wyjścia do poznania pozycji, których na co dzień, na macie, nie byliby w stanie przyjąć. Zaawansowanym umożliwia głębsze, czasami zaś zupełnie odmienne odczuwanie wielu figur – zachwala. Sam zainteresował się tym rodzajem jogi zupełnie przez przypadek – zobaczył film na YouTubie. Zaczął interesować się tematem i w końcu pojechał do Niemiec na warsztaty. Tam przekonał się, jak wielką frajdę może sprawiać ćwiczenie w powietrzu. – Osobom, które już ćwiczą jogę, pozwala pełniej, z innym zaangażowaniem, bardziej szczegółowo poczuć moc poszczególnych asanów – tłumaczy Marcin.

Joga w hamaku

Zdjęcie: shutterstock

Joga – bujaj się

Antygrawitacyjna joga została wymyślona w ośrodku Crunch – tym samym, który wypromował popularny wśród kobiet pole dance, czyli fitnessowe ćwiczenia przy drążku do striptizu. Jej pomysłodawcą jest trener i tancerz Christopher Harrison, który wymyślił ten rodzaj ćwiczeń jako trening dla swojej grupy akrobatycznej Team AntiGravity. Trening miał pomóc tancerzom, którzy podczas pokazów występują w specjalnych sprężynujących antygrawitacyjnych butach, w rozciąganiu i wzmacnianiu mięśni. Ćwiczenia w powietrzu okazały się znacznie bardziej zabawne i wciągające niż tradycyjne zajęcia na siłowni. – Największym atutem antigravity jogi jest to, że pozwala na rozciągnięcie kręgosłupa. Na co dzień chodzimy zgarbieni, obciążamy mięśnie, a ćwiczenia w powietrzu sprawiają, że w naturalny sposób, kręg po kręgu, kręgosłup ustawia się w należytym porządku. Takie ćwiczenia poprawiają sylwetkę i niwelują bóle związane np. z siedzącym trybem pracy – zachwala Brent Holten, jeden z instruktorów z centrum Crunch. Po każdym treningu następuje chwila relaksu, kiedy to ćwiczący bujają się w hamakach.

Choć niektóre ćwiczenia wyglądają dość ryzykownie, aerial joga to ćwiczenia dla każdego. Początkujący uczą się pracy z hamakiem, zaczynają od oswojenia się z „lataniem”, szybko jednak mogą wykonywać bardziej skomplikowane figury, jak chociażby wspomniana „małpka”. Ci, którzy mają już większe doświadczenie, mogą ćwiczyć bardziej „fikuśne” pozycje, mogą też zestaw do powietrznej jogi zamontować sobie w domu. Koszt hamaka z mocowaniem to około 450 zł. Choć aerial joga wygląda bardzo efektownie, polskie kluby fitness i szkoły jogi dość powoli otwierają się na tę nowość.

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Kobieta trenuje jogę

„Odpuść sobie”. Ale jak to zrobić? Kasia Bem zapewnia, że joga może w tym pomóc

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Kobieta śmieje się

Kilka prostych rad, które sprawią, że moc pozostanie z wami przez cały dzień

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta leży ma nacie do jogi

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Inga Izabela Dańkowska: Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Katarina Hellstrom: „Obecnie modne jest posiadanie twardego, wciągniętego i płaskiego brzucha. Przepraszam za mocne słowa, ale to powolne samobójstwo”

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Sposób na długie życie? Zabić komórki „zombie”