Przejdź do treści

Model 3D pokazuje, jak za 25 lat będą wyglądać pracownicy zdalni, którzy mają złe nawyki

Model 3D pokazuje, jak za 25 lat będą wyglądać pracownicy zdalni, którzy mają złe nawyki
Model 3D pokazuje, jak za 25 lat będą wyglądać pracownicy zdalni, którzy mają złe nawyki / Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”
Kobieta
Co musisz wiedzieć o zwolnieniu lekarskim od psychiatry? Wyjaśnia lek. Joanna Adamiak

Pandemia koronawirusa sprawiła, że wielu z nas przeszło na pracę zdalną. Niestety niektóre nawyki, których nabraliśmy w tym okresie, okazały się bardzo niekorzystne dla naszego zdrowia. Serwis DirectlyApply stworzył wirtualną postać, by pokazać nam, jak w przyszłości mogą wyglądać ci, którzy nie zmienią złych przyzwyczajeń w pracy zdalnej. 

Model 3D w słusznym celu

Serwis rekrutacyjny DirectlyApply, żeby pokazać, jak będą wyglądać i czuć się pracownicy, którzy nie pozbędą się złych nawyków w pracy zdalnej, skorzystał z pomocy psychologów klinicznych i trenerów fitness. Ich współpraca doprowadziła do opracowania modelu 3D Susan, która pracuje w ten sposób od 25 lat. Jak wpłynęły na nią złe przyzwyczajenia?

Przez siedzący tryb życia Susan nabawiła się otyłości, a „przykurczona” postawa i zaokrąglone ramiona są efektem garbienia się. Widać u niej też tzw. technologiczną szyję. To skutek postawy przyjmowanej podczas korzystania z komputera lub smartfona, która objawia się poprzez zmarszczki i utratę jędrności skóry w tych okolicach ciała oraz bóle karku.

W wyniku niedoboru światła słonecznego Susan ma ekstremalnie bladą skórę oraz niedobór witamin B-12 i D. Również za sprawą braku witaminy D Susan straciła sporo włosów. Podkrążone oczy i popękane naczynka są efektem zmęczenia oraz wielogodzinnego wpatrywania się w ekran połączonego ze zbyt rzadkim mruganiem – to tzw. syndrom widzenia komputerowego. Kobieta ma też, jak na swój wiek, bardzo dużo zmarszczek. To skutek przedwczesnego starzenia się pod wpływem światła widzialnego o wysokiej energii (HEV), które jest emitowane przez ekrany. Susan ma również często problemy z nadwyrężonymi nadgarstkami. A to z powodu ciągłego pisania na klawiaturze i spięcia mięśni.

Jak 25 lat pracy zdalnej ze złymi przyzwyczajeniami wpłynęło na psychikę Susan? Kobieta jest też widocznie zestresowana, bo od lat ma ograniczony kontakt z innymi ludźmi. To z kolei przyczynia się do zwiększonego wydzielania się kortyzolu w jej ciele, który podwyższa ciśnienie krwi i wywołuje problemy z sercem.

Jak nam wychodzi praca zdalna? Zarówno introwertycy, jak i ekstrawertycy odczuwają społeczną izolację na swój sposób

Dobre nawyki w trakcie pracy zdalnej

Podczas pracy zdalnej warto pamiętać o robieniu przerw od komputera i właściwej postawie ciała przy biurku. Prawidłową postawą siedzenia jest pozycja wyprostowana. Dlaczego? Kiedy zaczynamy siedzieć prosto, nasze krzywizny kręgosłupa, zaczynają układać się w sposób fizjologiczny. Ważnym aspektem jest odpowiednie ustawienie biurka i monitora. Siedząc na krześle, musimy pamiętać o wsunięciu się do samego końca, korzystając z odpowiedniego wyprofilowania na wysokości odcinka lędźwiowego.

Równie ważna jak prawidłowa postawa i dbanie o wzrok przed komputerem, jest nasza psychika. Z pracą zdalną wiąże się często większy stres i mniejsza motywacja. O dobrych nawykach podczas pracy zdalnej mówił w rozmowie z Hello Zdrowie Piotr Prokopowicz, psycholog i socjolog organizacji.

– Rytuały, czyli powtarzane według określonej kolejności myśli i zachowania, są bardzo ważne dla budowania rytmu codzienności, dla oddzielenia różnych domen naszych działań – podkreślił.

Jak wspomniał, warto wprowadzić też w życie różne techniki, na przykład wstawanie wcześniej, żeby choć 2 godziny popisać w relatywnej ciszy, czy też metoda pommodoro (25 pracy / 5 min przerwy).

 

Model 3D pokazuje, jak za 25 lat będą wyglądać pracownicy zdalni, którzy mają złe nawyki

Model 3D pokazuje, jak za 25 lat będą wyglądać pracownicy zdalni, którzy mają złe nawyki/ DirectlyApply.com

Model 3D pokazuje, jak za 25 lat będą wyglądać pracownicy zdalni, którzy mają złe nawyki

Model 3D pokazuje, jak za 25 lat będą wyglądać pracownicy zdalni, którzy mają złe nawyki/ DirectlyApply.com

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Mężczyzna siedzi przy komputerze z dziećmi

WHO: liczenie na to, że pandemia skończy się w 2021 roku jest nierealistyczne

Benjamin Netanjahu

Premier Izraela Benjamin Netanjahu w zabawnym spocie walczy z fake newsami na temat szczepionek przeciw COVID-19

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Aranda de Duero

Hiszpańskie miasto obwieszcza, że jest pierwszym, które pokonało pandemię COVID-19

szcześliwa dziewczyna w pandemii

Ludzie szczęśliwi chętniej stosują się do obostrzeń – wynika z analizy zachowań społecznych w pandemii

zakopane

Tłumy w Zakopanem po poluzowaniu obostrzeń. „Trzeba będzie zrobić krok do tyłu” – ostrzega wiceminister zdrowia

Elton John promuje szczepienia przeciw COVID

Elton John i Michael Caine zachęcają do szczepień przeciwko koronawirusowi. Nagrali zabawny spot dla brytyjskiej służby zdrowia

Zakonnica Lucille Randon

Najstarsza zakonnica w Europie przeszła COVID-19. Ma prawie 117 lat

„Mamy kruchą stabilizację”. Tylko część obostrzeń została poluzowana. Co się zmieni i od kiedy?

„Mamy kruchą stabilizację”. Jedynie część obostrzeń została warunkowo poluzowana. Co się zmieni i od kiedy?

Co czwarty Polak przytył w czasie pandemii. Jakie grupy najczęściej? Pokazują to wyniki najnowszego badania

Co czwarty Polak przytył w czasie pandemii. Jakie grupy najczęściej? Sprawdzamy w wynikach najnowszego badania

"Wakacje ze szczepionkami". Ruszyła turystyka szczepionkowa

Ruszyła turystyka szczepionkowa. Luksusowy hotel, słońce i dwie dawki szczepionki w pakiecie

UHCW University Hospitals Coventry and Warwickshire

Niezwykły ślub na szpitalnym oddziale covidowym. Młoda para ma łącznie 166 lat!

„Centra handlowe to nie to samo, co branża fitness”. Rzecznik MZ o otwarciu restauracji, siłowni i klubów fitness

podróże, pandemia koronawirusa

Paszporty dla zaszczepionych na COVID-19 ułatwią podróżowanie? Są wspólne wytyczne dla krajów UE

8 błędów, które popełniamy tylko w ciągu jednej godziny

Spadek liczby ludności w Polsce. W 2020 roku mieliśmy najwięcej zgonów od 1946 roku

Kate Middleton

Kate Middleton: rodzicielstwo podczas lockdownu jest wyczerpujące

Kobieta w maseczce ochronnej

Francja i Austria zakazują noszenia maseczek materiałowych w miejscach publicznych!

Wojciech Kulesza/ SWPS

Wojciech Kulesza: „efekt Jandy” brzmi chwytliwie, ale żadne badania tego nie wychwycą

Ludzie na koncercie

Lek. Bartosz Fiałek wzburzony weekendowymi imprezami: ludzie, których ignorancja przekracza „dach świata”

Kobiety z deskami surfingowymi na plaży

Pierwsze biuro turystyczne, które podjęło taką decyzję. Obsłuży tylko zaszczepionych na COVID-19

Dominika Cibulkova

Tenisistka zaszczepiła się poza kolejnością. By „odpracować” swój błąd, zgłosiła się do pomocy jako wolontariuszka

szczepienie przeciw koronawirusowi

Coraz więcej Polaków chce się zaszczepić przeciwko COVID-19 – wskazuje najnowszy sondaż

Kobieta ze szczepionką

Szczepienia dla wybranych. Co wiemy o sprawie zaszczepionych poza kolejnością ludzi kultury?

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem