Przejdź do treści

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści Chichi Onyekanne/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Rzeczy, na których jest najwięcej brudu
6 najbrudniejszych rzeczy w twoim domu
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”

W wielu z nas skakanka wywołuje miłe wspomnienia. Jeśli jako dziecko spędzałaś całe dnie na podwórku, skacząc przez skakankę, mamy dobrą wiadomość. Dziś ta zabawa z dzieciństwa przerodzić się może w pełnowartościowy trening.

Kiedy myślimy o skakance, wyobrażamy sobie kolorową zabawkę z dzieciństwa. Dziś dostępnych jest wiele profesjonalnych modeli, których cena może wywołać ból głowy. Są one często wykonane z cienkich metalowych drutów i są bardzo lekkie, co ułatwia trening. Jedyne czego potrzebujemy, to kawałek wolnej przestrzeni. Dzięki skakance możesz wykonać pełnowartościowy trening wzmacniający mięśnie całego twojego organizmu bez wychodzenia z domu.

Jak wybrać skakankę?

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę ze skakanką przeczytaj kilka cennych wskazówek ułatwiających korzystanie z niej. Z pozoru zwykłe skakanie na skakance może okazać się zbyt wyczerpujące dla twojego organizmu. Jeśli jesteś osobą początkującą nie rezygnuj jednak tak łatwo. Oto, co warto wiedzieć, aby zacząć.

  • Sprawdź uchwyty

Większość z nich ma mechanizm, który umożliwia obrót liny. Najprostsza jest lina z węzłem na końcu, która pasuje do plastikowego uchwytu. Są to jednak skakanki odpowiednie do zabawy dla dzieci. Inne skakanki wykorzystują syntetyczną tuleję w uchwycie. Są takie, które zawierają łożyska ze stali nierdzewnej w każdym uchwycie, co umożliwia łatwe obracanie się uchwytów. Dodatkowo, aby zwiększyć wytrzymałość, liny wykonuje się z drutu ze stali nierdzewnej powlekanego PVC.

  • Dobierz skakankę do swojego wzrostu

Ponieważ będziesz obracać skakankę dookoła ciała, jej długość powinna być odpowiednio dobrana. Niektóre skakanki posiadają regulację długości, co umożliwia dopasowanie liny do naszego wzrostu. Inne mają w rączkach zamontowany prosty system do regulacji długości. Część producentów oferuje szczegółowy przewodnik po rozmiarach, na podstawie którego możemy dobrać skakankę odpowiednią dla nas. Jeśli jesteś początkująca, powinnaś zaczynać od liny z kabla, ponieważ nie będzie się on rozciągał podczas używania.

Jak sprawdzić, czy skakanka będzie dla nas odpowiednia? Umieśćmy środek liny pod stopą, napnijmy linę i sprawdźmy jej długość w stosunku do naszego tułowia, pamiętając, aby utrzymać proste plecy. Idealna skakanka powinna sięgnąć dolnej części mostka. Pamiętajmy, jeśli nie uda nam się kupić idealnej skakanki, lepsza będzie ta krótsza.

Kobieta skacze na skakance

Jak prawidłowo skakać?

  • Znajdź prawidłową pozycję ręki

Ręce powinny być lekko ugięte w łokciach, a dłonie znajdować się przed miednicą, po bokach ciała (w pobliżu kieszeni). Ważne, aby nie trzymać rąk zbyt daleko od naszej osi ciała. To może bowiem sprawić, że ​​lina okaże się być zbyt krótka. Uchwyt powinniśmy delikatnie trzymać między kciukiem, a palcem wskazującym, podczas gdy reszta palców zapewnia delikatne wsparcie. Kciuki powinny być skierowane na zewnątrz ciała. Jak poruszać rękoma? W ciasnych kręgach, naśladując ruch, w jaki staromodny pociąg porusza kołami.

  • Sposób na dobry początek

Istnieje sprawdzony sposób, aby poprawnie rozpocząć. Złap linę skakanki palcami u stóp, następnie przerzuć za siebie, opierając ją o tył łydek. Dłonie wyciągnij przed siebie, a koniec linki z uchwytami skieruj do przodu. Następnie wykonaj początkowy zamach.

„Twoje ramiona muszą wykonać duży, szeroki ruch do tyłu i następnie pociągnąć linę tak, jakbyś naciągała kaptur na głowę” – wyjaśnia David Newman, założyciel  i dyrektor generalny firmy produkującej skakanki.

Aby ćwiczyć chwytanie liny palcami u nogi, przełóż ją nad głową, a następnie złap ją stopami. Nie skacz. Następnie, spróbuj przeskoczyć ją tylko raz i ponownie złapać; następnie przeskocz dwa razy, złap i kontynuuj. Po każdym przerzuceniu liny nie zapomnij przywrócić rąk do pozycji w pobliżu bioder.

„Błąd, jaki popełniają większość ludzi, polega na tym, że pozostawiają swoje ręce daleko od boków ciała ” – mówi Newman.

Kiedy skaczesz, lina powinna mieć kształt podkowy. Twoje stopy powinny być blisko siebie, a lina powinna dotykać ziemi około 25 cm przed tobą. Częsty błąd to przeskakiwanie kolejny raz podczas gdy lina kołysze się jeszcze ponad naszą głową. Powodem jest zbyt wolne obracanie skakanką. Kolejnym błędem bywa brak synchronizacji obu rąk. Mamy bowiem skłonność do szybszego poruszania ręką dominującą.

Poprawne skakanie na skakance okazuje się być złożonym mechanizmem. Jeśli jednak skakanie na niej sprawia ci przyjemność, warto jest nauczyć się tych paru zasad i je przećwiczyć. Powodzenia!

 

Źródło: Popular Science

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Martyna Dominikowska

„Dla wielu dziewczyn to rodzaj terapii” – mówi Martyna Dominikowska, trenerka „zakazanego” tańca exotic

Jesteś aktywna fizycznie? Twoje jelita też na tym korzystają

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Pijesz dużo herbaty? Sprawdź, co możesz zrobić z fusami

Ugotowałaś ziemniaki? Nie wylewaj wody! Sprawdź, jak ją wykorzystać

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary atakują? 6 naturalnych sposobów, które pomogą ci się pozbyć ich z domu

Kobieta w ciaży wchodzi do basenu

Aktywność fizyczna w ciąży. Jak wpływa na ciało? Jaki trening wybrać?

Relaksująca kąpiel? Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści

Sprawdź, czy otaczają cię toksyczni ludzie. 9 zachowań, na które musisz zwrócić uwagę

Nie wyrzucaj skórki od banana. 8 sposobów na jej wykorzystanie

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność