Przejdź do treści

Zmotywuj się sam

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?
„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii
Zadbaj o efektywny sen. Jakie dolegliwości mogą przeszkadzać w spaniu i jak je wyeliminować?
Są dwie rzeczy, których potrzebujesz, by wyjść na plażę. Pierwszą jest ciało, drugą bikini. I już, gotowe!
„Załóż to cholerne bikini. I jedyne, o czym myśl to to, że właśnie przezwyciężyłaś wstyd”. Przekonuje trenerka Marta Stoberska
"Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek" - podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska
„Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek” – podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska
Chorzy na szpiczaka pozbawieni leku ratującego życie. Nie ma go na lipcowej liście refundacyjnej

Kiedy za oknem mokro i ciemno, a jedyne na co masz ochotę, to zostanie w domu, myślisz o tym, jak dobrze byłoby mieć trenera, który zmotywuje, rozplanuje i przypilnuje. To z pewnością są ogromne zalety. Ale osiągnięcie zamierzonego celu jest możliwe bez opieki profesjonalisty. Jak to zrobić?

Wiemy, jak to jest! Kiedy masz nad sobą bata, znacznie łatwiej jest osiągać sukcesy, ale uwierz nam na słowo – możesz stać się własnym trenerem, jeśli tylko odrobinę się przyłożysz. Oto 3 istotne kroki.

1. Wyznaczaj cele i planuj

Dobry cel treningowy to podstawa. O tym, jak go poprawnie sformułować, możecie przeczytać tutaj. Warto jednak te większe plany rozbijać na mniejsze jednostki – wtedy efekty są widoczne niemalże od razu, a motywacja wzrasta. Prowadź także wykaz swoich sukcesów (np. utrata wagi, pokonanie dłuższego dystansu). Stwórz własny harmonogram treningów, który będzie twoim przewodnikiem na drodze do osiągnięcia wyznaczonego celu. Najlepiej użyj do tego telefonu –   dzwonek przypomni o nadchodzącym wysiłku. Spróbuj stworzyć tzw. dziennik treningowy. Możesz użyć do tego zwykłego notatnika lub zainstalować aplikację na telefon. Systematyczne spisywanie treningów pozwoli ci wyciągnąć przydatne wnioski, a także monitorować postępy.

2. Nie zapominaj o technice

Trener personalny nie jest tylko od motywowania, ale również od pilnowania, żebyś nie zrobił sobie krzywdy. Poprawna technika wykonywanych ćwiczeń zapewnia bezpieczeństwo. Dlatego nie wykluczaj jej ze swojego planu treningowego. Żeby ją ulepszyć, możesz sugerować się poradnikami i nagraniami umieszczanymi w internecie. Upewnij się jednak, że osoba, z której bierzesz przykład, jest zawodowcem. Dobrym sposobem jest też nagrywanie samego siebie lub trening przed lustrem – dzięki temu możemy łatwiej wyłapać ewentualne potknięcia techniczne. Dodatkowo postaraj się wyrobić nawyk przypominania sobie o poprawnej postawie podczas treningu.

3. Motywacja

Na każdego działa inny typ dopingowania – jedni lubią delikatniejsze zachęty, inni zaś bardziej agresywne podejście. Możesz powtarzać motywujące hasła, kupić nowy gadżet sportowy albo oznajmić znajomym swoje plany (wtedy wstyd się będzie nie wywiązać). Jednak najskuteczniejszym motywatorem jest partner treningowy lub cała grupa. Namów znajomego do wspólnej aktywności – dodatkowa „publiczność” z pewnością doda ci skrzydeł. Dobry partner treningowy nie pozwoli odpuścić, kiedy będziesz mieć chwilę słabości i podniesie na duchu, kiedy będziesz miał gorszy dzień. Przeczytaj też, jak nie stracić zbyt szybko swojej motywacji.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Oto zdania, które skutecznie demotywują. Kiedy padają, z dyskusji robi się klasyczna „pyskusja”

Kobieta czyta gazetę przy śniadaniu

Weekend w pełni. Można poleniuchować. Ale czy warto?

„Z potrzeby akceptacji i miłości niektóre kobiety umniejszają siebie, żeby ich 'misio' czuł się lepiej” – mówi Magdalena Ostrowska-Dołęgowska

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

prokrastynacja

Prokrastynacja – czym jest, objawy, leczenie, jak zwalczać

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

„Jakbyś nie była leniwa, to nie byłabyś taką tłusta świnią”. Czy wyzwiska mogą motywować?

Nie oceniaj, wspieraj” – apeluje psycholożka Karla Orban. Tłumaczy, dlaczego krytyka nie motywuje do zmiany

„Nie oceniaj, wspieraj” – apeluje psycholożka Karla Orban. Tłumaczy, dlaczego krytyka nie motywuje do zmiany

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

zmartwiona kobieta

Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?

Motywacjo, gdzie jesteś!? Co zrobić, by odnaleźć w sobie chęci do działania?

Kobieta stojąca na przystanku autobusowym

Dopiero poniedziałek, a Ty już w niedoczasie? Znów się spóźniłaś? Poznaj receptę na „wow” wrażenie

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Pokonać zimę – pozostać FIT!

Ludzie z pasją: Eliza i pole dance

Nie trać motywacji!

Trenuj dla przyjemności

Trenuj dla przyjemności

Naucz się trenować

Naucz się trenować

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku