Przejdź do treści

Zmień wakacyjne inspiracje w zdrowe nawyki

Zmień wakacyjne inspiracje w zdrowe nawyki
Ilustracja: Luiza Kwiatkowska | www.behance.net/luilula
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Kontrowersyjne treści w podręczniku do nowego przedmiotu HiT. „Mamy do czynienia z seksualizacją zamiast edukacji seksualnej”
Rusza pierwszy proces o gwałt dokonany przez rosyjskiego żołnierza w Ukrainie
Protesty w Stanach Zjednoczonych po utraceniu prawa do legalnej aborcji. Kobiety wzywają do strajku seksualnego
Co roku wracasz z urlopu rozczarowana? Zmień to!
„Kobiety uczą się zachowań społecznych na zasadzie kopiuj-wklej, aż osiągają biegłość, która czyni ich autyzm niewidzialnym”. O życiu i kobiecości ze spektrum autyzmu mówi psycholożka i nauczycielka jogi Agata Ucińska

Wracamy z wakacji wypoczęci, z mocnym postanowieniem, że będziemy regularnie ćwiczyć, dbać o siebie i zdrowo się odżywiać. A tymczasem, choć miało być tak pięknie, jest jak zwykle – postanowienia szlag trafia, a my znowu podpieramy się nosem…

Wakacje z jogą dostarczają mnóstwo zdrowych inspiracji. Wiele z nich chciałoby się zachować na dłużej. Obiecujemy sobie, że będziemy codziennie medytować, oddychać, znajdziemy czas na relaks, będziemy chodzić na jogę co najmniej 3 razy w tygodniu. Tylko jak to zrobić? Codzienność przeważnie wciąga nas w swój nieubłagany wir, zanim jeszcze na dobre zdążymy się rozpakować. Z własnego doświadczenia dobrze wiem, że wcale nie jest łatwo wprowadzić zdrowe zwyczaje w swoje życie. Stare, mocno zakorzenione nawyki wygrywają z nowymi – dobrymi dla nas, ale dopiero kiełkującymi. Jak sprawić, żeby nowe wygrało ze starym? Mam na to kilka wypróbowanych na sobie sposobów, które polecam osobom biorącym udział w wakacjach z jogą. Sprawdzają się!

Po pierwsze – mniej znaczy więcej, czyli wprowadzamy jeden, maksymalnie do trzech nowych nawyków naraz. Na początek może to być szklanka wody z cytryną codziennie rano i 5 minut spokojnego przeponowego oddechu albo krótka medytacja.

Po drugie – ewolucja, a nie rewolucja, czyli dajemy sobie czas na wprowadzanie zmian. Zbyt raptowne zmiany kończą się zwykle szybkim powrotem do demolujących nasze ciało i umysł nawyków. Jeśli zainspirowała nas wegetariańska dieta, wprowadźmy na początek więcej warzyw i owoców do diety. Dodatkowo świetnym pomysłem na początek będą np. 2 wegetariańskie dni w tygodniu.

Po trzecie – realnie i regularnie, czyli zamiast obiecywać sobie codzienną 90-minutową sesję jogi, lepiej ćwiczyć dwa razy w tygodniu lub codziennie wykonywać Powitanie Słońca przez 10 minut. Cokolwiek robimy regularnie, przynosi nam o niebo lepsze korzyści niż kilkudniowy zryw.

Po czwarte – ograniczanie, nie eliminowanie. Nasz mózg ma buntowniczą naturę. Nie znosi zakazów i uwielbia je łamać. Jeśli pijemy za dużo kawy, alkoholu albo palimy papierosy, na początek ograniczamy ilość używek albo zastępujmy je mniej szkodliwymi alternatywami.

Po piąte – krok do przodu, dwa kroki do tyłu. Nie załamujemy się porażkami. Jeśli zdarzy się nam potknięcie, wracamy do zdrowych nawyków przy każdej okazji.

Po szóste – świadomość to podstawa. Zbieramy informacje na temat jogi, medytacji, zdrowego stylu życia i odżywiania. Czytajmy przynajmniej jedną książkę w miesiącu na ten temat, odwiedzajmy portale tematyczne.

A jeśli żaden z tych sposobów nie zadziała, to zapisujemy się na kolejny wyjazd z jogą i po raz kolejny doświadczamy stanu świetnego samopoczucia oraz staramy się go zapamiętać jako punkt odniesienia, dla którego jednak warto za wszelką cenę wytrwać w postanowieniach. I tak do skutku!

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie tylko egzotyczne komary. Sprawdź, co może ci popsuć te wakacje!

Kobieta na plaży

Kurort wprowadza kary za sikanie do morza. Mandaty wyższe niż koszt wakacji!

chłopak i dziewczyna w lesie

„Nie zmieniajmy na siłę partnera, tak samo jak nie chcemy, aby to on zmieniał nas”. Jak poradzić sobie z kryzysem w związku podczas wakacji?

trzy dziewczyny na plaży

3 razy NIE dla leżenia na plaży. To się po prostu nie opłaca!

Zamiast drinków z palemką sączysz syrop przeciwgorączkowy? Dowiedz się, dlaczego chorujesz podczas urlopu

Kobieta

Plaga tajemniczych ukłuć w europejskich klubach nocnych i dyskotekach. Ofiary mają zawroty głowy i tracą przytomność

Kobieta siedzi na moście nad jeziorem

Zastanawiasz się, czy wakacje solo to oby na pewno dobry pomysł? Poznaj 5 korzyści płynących z takiego urlopu

Kobieta w namiocie na plaży

Jak odpocząć w czasie krótkiego wyjazdu? Podpowiadamy!

„Zaparkuj trudne sprawy na czas urlopu”. Jak skutecznie przewietrzyć głowę w trudnych czasach, mówi psycholożka Karolina Lipińska

Kobieta leży w łóżku

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

rozmyślająca kobieta

Jak przygotować się do zmiany? Poznaj 5 najważniejszych kroków

Łukasz Długowski

Łukasz Długowski: Jeśli zabierzesz telefon w najpiękniejsze miejsce na świecie, to jest duża szansa, że tego miejsca w ogóle nie zobaczysz

MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków

Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje

Skąd (tak naprawdę) są twoje pamiątki z wakacji? Ekoaktywistka Kasia Wągrowska to sprawdziła!

Bożena Kowalkowska: przestrzegam przed przeładowaniem dni urlopowych, żeby nie wrócić zmęczonym

Bożena Kowalkowska: przestrzegam przed przeładowaniem dni urlopowych, żeby nie wrócić zmęczonym

Aleksandra Krupska /fot. archiwum prywatne

„Sama motywacja wewnętrzna bywa niewystarczająca”. Psychoterapeutka Aleksandra Krupska mówi o wprowadzaniu w życie dobrych nawyków

podróże w pandemii

Parlament Europejski poparł paszporty szczepionkowe. Będą zależne od rodzaju szczepionki na COVID-19

Kobiety z deskami surfingowymi na plaży

Pierwsze biuro turystyczne, które podjęło taką decyzję. Obsłuży tylko zaszczepionych na COVID-19

Globus w dłoni

Nowa lista krajów z zakazem lotów do Polski. Nie ma na niej krajów UE, Strefy Schengen i Ukrainy

dziewczyna z telefonem

Jak ograniczyć czas spędzany przed smartfonem? Bardzo pożyteczne rady psycholożki Anny Cyklińskiej

Samolot

Od 2 września obowiązuje zakaz lotów z 44 państw do Polski. Z których?

Pasażerowie na lotnisku

Zakaz lotów do Polski. Na liście pojawiły się nowe państwa. Z których krajów możemy nie wrócić z wakacji?

Kobieta je danie w restauracji. Na zdjęciu widok z góry na jej talerz

Zdrowy styl życia. Dietetyczka podpowiada, na co zwrócić naszą uwagę

8 nawyków, których warto się pozbyć przed trzydziestką

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

para na kanapie

Czy można być niewiernym… genetycznie? Rozwiewamy wątpliwości

Jak dbać o nogi w podróży?

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×