Przejdź do treści

Zajawka na triathlon

Zajawka na triathlon
Źródło: East News | Triathlon w Gdyni, 2014
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak ciężarne Polki czują się podczas wizyt ginekologicznych? „To nie są utopijne potrzeby, z 'innego świata'”
Czy można umrzeć z przepracowania? Odpowiada lek. Ewa Stawiarska
„Tak, można umrzeć z przepracowania. I są na to dowody naukowe” – podkreśla lek. Ewa Stawiarska
"Serio poprosiłaś go o chodzenie? Nie wiesz, że kobieta powinna czekać?". Seksuolożka wyjaśnia, dlaczego takie przekonanie powinno odejść do lamusa
„Serio poprosiłaś go o chodzenie? Nie wiesz, że kobieta powinna czekać?”. Seksuolożka wyjaśnia, dlaczego takie przekonanie powinno odejść do lamusa
kobieta na wózku
„Nie mamy dodatkowych osób do pomocy, a sama nie będę pani wkładać na fotel”. Co słyszy kobieta z niepełnosprawnością u ginekologa?
Katarzyna Glinka: Jestem WWO
Katarzyna Glinka: Jestem WWO. Z tym po prostu trzeba nauczyć się żyć

Triathlon, czyli sport, w skład którego wchodzi pływanie, jazda na rowerze oraz bieg, w ostatnim czasie stał się bardzo popularny. Co naprawdę cechuje dobrego triathlonistę i gdzie się do triathlonu przygotować?

Co cechuje triathlonistę? Przede wszystkim determinacja i bardzo mocny charakter. Bo triathlon jest jedną z natrudniejszych i najbardziej wymagających konkurencji sportowych. Każda z jego części angażuje do pracy inne grupy mięśniowe. Techniki ruchowe różnią się od siebie i wymagają czasu, aby je przyswoić. Dodatkowo każdą z pojedynczych dyscyplin musimy uwzględnić w tygodniowym planie treningowym. To, jak ten plan będzie wyglądał, zależy od tego, do którego triathlonu się przygotowujecie:

– Triathlon Sprinterski: 0,75 km pływania + 20 km jazdy rowerem + 5 km biegu
– Triathlon Olimpijski: 1,5 km pływania + 40 km jazdy rowerem + 10 km biegu
Triathlon Half-Ironman: 1,9 km pływania + 90 km jazdy rowerem + 21 km biegu
– Triathlon Ironman: 3,8 km pływania +180 km jazdy rowerem + 42 km biegu

Trening triathlonisty składa się z wielu elementów treningowych. Oprócz samej techniki pływania, biegu oraz jazdy na rowerze bardzo ważne jest także budowanie wytrzymałości i żelaznej kondycji. To jednak nie wszystko. Równie istotne będzie przygotowanie z zakresu treningu funkcjonalnego, które kształtuje zdolności motoryczne i aktywuje mięśnie głębokie (co dodatkowo pobudza układ nerwowo- mięśniowy). Oprócz tego uzwględnia się także techniki mobilności oraz stretchingu. Jak się w tym wszystkim odnaleźć i przygotować tak, by przyniosło to zamierzony efekt? Bezwględnie potrzebny jest dobry plan działania. Możecie oczywiście próbować przygotowywać się metodą prób i błędów, licząc na szczęście, ale radzimy znaleźć kogoś, kto wyeliminuje wasze słabe ogniwa, pomoże zaplanować treningi oraz doradzi w kwestii żywienia. Bo warto pamietać, że bardzo ważnym elementem przygotowania do triathlonu jest odpowiednia dieta.

Gdzie szukać?

W Warszawie polecamy Kuźnię Triathlonu, miejsce, w którym znajdziecie zawodników i trenerów poszczególnych dyscyplin sportowych. Inne miejsce to Gravitan, który otworzył niedawno nowy klub ukierunkowany na sporty wytrzymałościowe. Posiada na przykład basen „przeciwprądowy”, wysokiej jakości trenażery kolarskie oraz wykwalifikowaną kadrę do prowadzenia tego typu treningów.

Rowerem możecie jeździć wszędzie, ale w odległości kilku kilometrów od Warszawy (Piaseczno) znajduje się zawodowy tor kolarski, gdzie można doskonalić swoje umiejętności i poznawać tajniki prawidłowej jazdy na rowerze.

Coraz więcej jest także grup, które wspólnie trenują. Można do nich dołączyć, zebrać dzięki temu doświadczenie i dowiedzieć się wielu ciekawostek od doświadczonych zawodników.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Rebecca Meyers rezygnuje z igrzysk w Tokio. "Tego już wystarczy"

Mistrzyni paraolimpijska rezygnuje z igrzysk. „Dlaczego w 2021 r., jako niepełnosprawna osoba, muszę walczyć o swoje prawa?”

„Nigdy nie jesteś za stara, aby uczyć się nowych rzeczy”. Poznajcie biegającą zakonnicę

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Dziewczyna jedzie na rowerze

Ból kolan a jazda na rowerze – czy to dobry pomysł? Wyjaśnia fizjoterapeutka

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Elektrolity – sprawdź, czego jeszcze o nich nie wiesz

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Trening w wodzie – postaw na pływanie lub aqua fitness

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Kawa się skończyła, a potrzebujesz energetycznego kopa o poranku? Są inne sposoby!

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność