Przejdź do treści

Wskakuj na rower!

Wskakuj na rower!
Fot. Kasia Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
W minionym roku wykorzystano blisko 33 tys. zarodków. MZ podało dane odnośnie in vitro w Polsce
Jak się zakochują mężczyźni, a jak kobiety? O tym, jak działa i na czym polega chemia miłości, opowiada prof. dr n. med. Robert Jach
Kobiety zakochują się inaczej niż mężczyźni. Odpowiada za to chemia miłości – wyjaśnia prof. dr n. med. Robert Jach
Maja Staśko: żyjemy w świecie, w którym „nie zgwałciłbym cię” ma być obelgą, a nie podstawową zasadą każdego człowieka, który nie jest gwałcicielem
Zabawki
„Stereotypowe oczekiwania dotyczące płci ograniczają potencjał dzieci” – alarmuje Magda Korczyńska, autorka bloga „Jak wychowywać dziewczynki”
Kobieta
Co musisz wiedzieć o zwolnieniu lekarskim od psychiatry? Wyjaśnia lek. Joanna Adamiak

Przesiądźcie się na rower. Poważnie – jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, po prostu to zróbcie i to jak najszybciej. To nie tylko najszybszy i najbardziej ekologiczny patent na korki, ale także świetny sposób na dobrą formę.

Rower to doskonały sposób na przemieszczanie się po mieście. To wręcz oczywiste. Omijacie korki, dajecie sobie szansę na zobaczenie naprawdę przepięknych zakątków i zabytków, na które – powiedzmy sobie szczerze – nawet nie spojrzelibyście, jadąc samochodem czy środkami transportu miejskiego. Co oprócz tego? Dużo! Pedałowanie rowerem po mieście to wysiłek typu kardio. Jeśli jedziecie z prędkością 12-22 km/h, możecie spalić około 500 kcal w ciągu godziny. Wprawdzie rower jest dla Polaków najcześciej podejmowaną aktywnością (70%), ale według badań regularnie korzysta z niego tylko 20%.

Jeśli jeździcie do pracy samochodem, przemyślcie sprawę. Przesiadając się na rower, tylko dwa razy w tygodniu możecie spalić od kilkuset do kilkudziesięciu kalorii. To jednak nie jedyny plus. Regularne jeżdzenie na rowerze zmniejsza obwód ud oraz bioder, a także delikatnie podkreśla mięśnie (i nie, nie rozbudowuje ud). Poza nogami, pracują także pośladki, brzuch oraz ręce. Najlepiej sprawdzić to na podjazdach.

Rower doda wam także energii! Według czasopisma „Psychoterapy and Psychosomatics” jedna przejażdżka rowerem zwiększa ilość energii aż o 20% i zmniejsza zmęczenie o 60%. Wszystko dlatego, że mięśnie są dotlenione. Podobnie zresztą jak mózg, który chętnie wskakuje na wyższe obroty.

Nie jesteście przekonani, bo od dłuższego czasu zupełnie się nie ruszacie? Lepiej trafić nie możecie. Dobrze dopasowany rower nie obciąża stawów i jest doskonałym sposobem na spokojniejsze i zupełnie bezpieczne powroty do formy.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Silne nogi to silny mózg? Sprawdź, co mówią badania

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Kobieta wchodzi do morza

Problemy z kręgosłupem? Wypróbuj ćwiczenia na pośladki!

Ćwiczenia na mięśnie nóg z obciążeniem – skuteczny trening w domu

kobieta w ciąży wykonuje ćwiczenia

Ćwiczenia na jędrne uda w ciąży – jak je wykonywać?

Kobieta ćwiczy przysiady

Rób przysiady – efekty to zgrabna pupa i smukłe uda

kobieta wykonuje ćwiczenia z piłką

Ćwiczenia z piłką na uda i pośladki – jak je wykonywać?

kobieta ćwiczy z mini bandem

Ćwiczenia z gumą na uda – jak ćwiczyć z mini bandem?

kobieta ćwiczy na macie

Jędrny tyłek – ćwiczenia. Od czego zacząć, jaką aktywność wybrać?

Kobieta robi przysiady z wyskokiem na schodach

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad z wyskokiem

Ćwiczenia na pośladki – dlaczego warto je wykonywać? Tłumaczy fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Dlaczego warto zabrać całą rodzinę na rower? Oto kilka powodów

Pracujesz 8 godzin przy biurku? Odpuść sobie potem jazdę rowerem! Ostrzega fizjoterapeutka

rower

Do pracy rowerem czy pieszo? Którą opcja niesie więcej korzyści?

Rower – poznaj 7 powodów, dlaczego warto na niego wsiąść

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Jesteś w ciąży? Oto kilka ćwiczeń, które pozwolą ci zadbać o nogi

Ćwiczenia na pośladki – od A do Z

Ćwiczenia na jędrne pośladki. Zestaw ćwiczeń od A do Z od Kasi Bigos

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia