Przejdź do treści

Walk and More – idź własną drogą

Walk and More – idź własną drogą
Jak zacząć chodzić? Zacznijcie od ściągnięcia aplikacji Walk and More! Zdjęcie: USP Zdrowie.
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?
Nie tylko egzotyczne komary. Sprawdź, co może ci popsuć te wakacje!
HELLO PIONIERKI: Jak Michalina Wisłocka uczyła Polki seksualności i autoerotyzmu na wiele lat przed znalezieniem punktu „G”
Lekarz miał 6,5 minuty na przyjęcie jednego pacjenta. „Doniosłem sam na siebie”
Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Nie lubię statystyk. Nie tylko zresztą ja. Dlaczego? Bo statystyki pokazują, że dzieje się źle. Dokładnie tak jest z naszym codziennym ruchem. Okazuje się, że tylko 18 procent nadwiślańskiej populacji w drodze do pracy używa własnych nóg (lub roweru). Do czego prowadzi wożenie własnych „czterech liter” samochodem? Najprościej – sami sobie fundujemy problemy, i to nie tylko z układem krążenia. Chodząc, można uniknąć zawałów, zatorów, solidnie dotlenić mózg, poprawić kondycję tak fizyczną, jak i psychiczną! Nie trzeba do tego specjalistycznego sprzętu (buty ma przecież każdy), człowiek się specjalnie nie spoci, a frajdy będzie co niemiara. Wystarczy zmienić przyzwyczajenia. Zamiast samochód zostawiać na parkingu tuż pod własnym biurem, można auto porzucić kilka ulic dalej i resztę spokojnie przemaszerować. Wystarczy, że zaczniecie korzystać z komunikacji miejskiej, a krótsze dystanse pokonacie na własnych nogach. To wcale nie jest trudne! Pomyślcie, że na chodnikach nigdy nie ma korków. Lepiej iść niż – jak znacząca rzesza Polaków – tkwić w obłoku spalin i wściekać się, że droga do pracy zajmuje tak długo. Ale do rzeczy. Jak działa Walk and More, którą promuje firma USP Zdrowie? To tzw. asystent pieszych wędrówek. Aplikację trzeba ściągnąć do smartfona (w przypadku iPhone’a z appstore’a, ale dla innych jest też w Google Play), zarejestrować w krótkich kilku krokach i… już.

 Aplikacja Walk and More skutecznie zachęca do chodzenia nawet najbardziej opornych. Zdjęcie: USP Zdrowie.

 

Uruchamiamy telefon, wybieramy opcję „kobieta” lub „mężczyzna” (różnimy się przecież długością kroków), a następnie wciskamy start. I tu mały przystanek. Walk and More różni się od innych aplikacji zachęcających do chodzenia! Idzie o bardzo sprytny wybieg – żeby skłonić nas do chodzenia, Walk and More porównuje pokonany przez nas dystans do tras wytyczonymi po znanych miejscach na świecie. Idąc rano do pracy możemy więc „śmignąć” od paryskiej katedry Notre Dame do Luwru, sprawdzić, jak to jest, gdy spaceruje się po Sycylii, Atenach (szlakiem starożytnych), Wenecji i Weronie, rumuńskich zamkach Drakuli itd. Genialne, bo rzeczywiście „podkręca” nasze ambicje. Aplikacja lokalizuje nasze położenie i mierzy prędkość, z którą się poruszamy (powyżej 20 km/h oprogramowanie automatycznie zatrzymuje pomiar – na wypadek gdybyśmy chcieli oszukiwać w samochodzie). Wyniki można publikować na Facebooku i „pojedynkować się” ze znajomymi na to, kto więcej przejdzie. Aplikacja jest bezlitosna dla leniuchów – telefon przypomni Wam, że trzeba pochodzić, gdy program wykryje, że cały dzień spędziliście przed biurkiem, telewizorem, na kanapie (niepotrzebne skreślić). Aha, i jeszcze jedno. Aplikacja USP Zdrowie jest bardzo popularna. Przez kilka dni od premiery zajmowała pierwsze miejsce w rankingu DARMOWYCH programów ściąganych z Appstore’a! Kto idzie po zdrowie? No, głupie pytanie…


Więcej informacji na: walkandmore.pl

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ponad 90 proc. Polaków jest odpornych na koronawirusa? Niedzielski: Wynik daje nam pewien komfort bezpieczeństwa

„Dla współczesnych młodych ludzi ubranie w cenie hamburgera to codzienność”. O modowej bulimii mówi Katarzyna Zajączkowska

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Adam Chowański / Archiwum prywatne

“Nadchodzi rewolucja w myśleniu o ciele i modzie. Tradycyjne media i marki modowe jeszcze nie dogoniły generacji Z” – mówi Adam Chowański.

Łukasz, Filip, Dorota i Matylda Wysoccy/ Archiwum prywate

Filip jest chory i miał problem z ubieraniem. Aż powiedział rodzicom: „Nie możemy znaleźć dla mnie ciuchów? To zróbmy je sami”

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Wzmacniamy odporność po zimie. Sprawdzone sposoby, które pokochasz

kobieta zimą

Mroźne powietrze może ci wyjść na dobre! Po co jest mróz? Wyjaśniamy

Kobieta

Stres a odporność – czego jeszcze nie wiemy o tym przedziwnym związku?

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

„Szwedzi nie wzięli pod uwagę, że odporność stadną osiąga się stosunkowo wolno” – mówi prof. Maria Gańczak

pokaz Versace, modelki plus size

Na pokazie Versace po raz pierwszy w historii wystąpiły modelki o niestandardowych wymiarach

Kooperatywa spożywcza – jak to działa?

Kooperatywa spożywcza – co to jest, jak działa spółdzielnia?

Stań na głowie

Stanie na głowie – joga, technika. Jak się tego nauczyć?

Gdy skończy się pandemia – co możesz zrobić dla poprawienia swojej odporności

Gdy skończy się pandemia – co możesz zrobić dla poprawienia swojej odporności?

Dr Wojciech Falęcki

Odporność kobiet w ciąży. Dr Wojciech Falęcki o tym, jak powinno się o nią zadbać

Męska grypa / istock

„Męska grypa” to nie mit. Oto dlaczego kobiety lepiej znoszą infekcje

Kiszona kapusta w niebieskiej miseczce

4 problemy, na które pomoże ci kiszona kapusta. Wymieniają eksperci z Zielone Koktajle

zima

5 powodów, by wyjść z domu zimą

dziewczyna w sportowym stroju

Kiedy sport osłabia odporność?

Nie chcesz jesieni spędzić na L4? Poznaj 5 sposobów na zwiększenie odporności

Chodzenie boso – naładuj się prosto z natury

Kampania H&M

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!

kobieta deszcz

Raz słoneczko, raz przymrozki i 10 cm śniegu. Jak zmienna kwietniowa pogoda wpływa na nasze zdrowie?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta ćwiczy

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

para na kanapie

Czy można być niewiernym… genetycznie? Rozwiewamy wątpliwości

Jak dbać o nogi w podróży?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

5 biurowych trików, które ratują kręgosłup

×