Przejdź do treści

Spięcia na piłce

Spięcia na piłce
Brzuchy na piłce/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Paulina Młynarska
Paulina Młynarska: gdy tylko przejdę rekonwalescencję, kupię sobie jakiś piękny nowy biustonosz, sukienkę, rzucę grzywą i będę dumnie paradować z moimi implantami po ulicach
„Krew nas zalewa!”. Największe organizacje walczące z wykluczeniem menstruacyjnym jednoczą siły
Zmiana definicji gwałtu. „Kobiety potrzebują tej ustawy bardziej niż kwiatka na Dzień Kobiet”
Meghan Markle w wywiadzie z Oprah: „Nie chciałam już dłużej żyć”
Kane Tanaka / gerontology.wikia.org
118-letnia Kane Tanaka jest nastarszą mieszkanką globu. Chce wziąć udział w sztafecie z ogniem olimpijskim

Zwykłe spięcia brzucha nie są najskuteczniejszym sposobem na wzmocnienie tej partii ciała. Jednak jeśli te same spięcia wykonacie na piłce – o, to już zupełnie inna rozmowa!

Niektóre osoby bez końca katują się zwykłymi spięciami brzucha, podczas gdy powinny być one jedynie uzupełnieniem pełnego treningu ABS.

Ale jeśli wykonacie spięcia brzucha na piłce, jakość pracy będzie zupełnie inna. Wszystko dlatego, że zmieni się także tor ruchu poprzez dodatkowe rozciągnięcie mięśni, które w tym przypadku wzmaga intensywność ich skurczu. Wzmacnianie mięśni brzucha w warunkach rozciągnięcia pomaga nam przy wielu aktywnościach. Poza tym dobrze wpływa na postawę ciała, zapobiega skracaniu się tych mięśni oraz koniec końców przygarbianiu.

Jak to zrobić? Połóż się na piłce w taki sposób, by prócz pleców oprzeć o nią także pośladki. Rozstaw nogi nieco szerzej niż szerokość barków. Ręce możesz założyć za głowę bądź skrzyżować na piersiach. Nie zginaj kręgosłupa w jednym punkcie, ale wyciagnij się w tył i owiń plecy wokół piłki. Zachowaj napięcie całej środkowej części tułowia i nie wykonuj ćwiczenia zbyt szybko. Wbrew pozorom piłka jest niestabilna, więc utrzymanie się na niej wymaga dodatkowych nakładów pracy (i dobrze!).
Wykonuj w ten sposób spięcia, pamiętając, by odchylać się mocniej w tył. Podnosząc się – zwijaj kręgosłup krąg po kręgu, zaczynając od szyji. Jeśli wykonujesz ćwiczenie poprawnie, dyskomfort w dole pleców nie powinien się pojawiać.

Dodajcie to ćwiczenie do swojego planu treningowego. Jest naprawdę godne polecenia.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Ćwiczenia mięśni brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

Ćwiczenia na mięśnie brzucha a stan dna miednicy. Pani Fizjotrener podpowiada, o czym powinnaś wiedzieć

Jak zbudować mięśnie? Co jest istotne? Trening siłowy/Unsplash

Jak zbudować mięśnie? Dieta, trening siłowy i regeneracja

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch – porady, technika, trening

mężczyzna ćwiczy brzuszki

Ćwiczenia na brzuch na drążku – ćwiczenia na boki brzucha

kobieta wykonuje ćwiczenia z piłką

Ćwiczenia z piłką na uda i pośladki – jak je wykonywać?

Kobieta ćwiczy z hula hop

Jak kręcić hula hop? Najlepiej wcale! Ostrzega Pani Fizjotrener

6 Weidera to gwarantowana wygrana w walce o płaski, ładnie wyrzeźbiony brzuch? Obalamy mity

6 Weidera – co to jest, efekty, opinie. Czy A6W działa na wszystkich?

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Brzuszki na piłce – pilates z piłką dla każdego

Ćwicz core na piłce. Nie pożałujesz!

Kobieta ćwiczy bosu

Trening z bosu. Wzmocnij mięśnie głębokie dzięki prostym ćwiczeniom z piłką bosu!

Instagram

Paulina Młynarska: kobieta, która poznała prawdziwą moc swojej seksualności, nie wciąga brzucha

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

Brzuszki na szóstkę. Sprawdź, jak wzmacniać mięśnie brzucha, by były silne

Ćwicz z Kasią Bigos: 5 minut na ABS

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

7 produktów, za które pokochają cię mięśnie

Złota zasada spalania tłuszczu

Złota zasada spalania tłuszczu

mięśnie brzucha

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Core stability - wzmacniaj centrum!

Core stability – wzmacniaj centrum

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

kobieta w pracy

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność