Przejdź do treści

Reebok Spartan Race – warto!

Reebok Spartan Race – warto!
Reebok Spartan Race Poland/ Kasia Bigos i Andrzej Bogdał
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
W tym roku literacki Nobel należy do kobiety. Otrzymała go Annie Ernaux, francuska pisarka
Gwiazdy ścięły włosy. To ich gest solidarności z Irankami po śmierci Mashy Amini
Velma ze „Scooby Doo” zakochana w dziewczynie. „Ten gatunek coraz bardziej odzwierciedla różnorodność prawdziwego świata”
Barbie trafiła na orbitę. Astronautka zachęca w ten sposób dziewczynki do kariery w naukach ścisłych
Pary jednopłciowe będą mogły wziąć ślub oraz adoptować dzieci. Słowenia zmienia prawo

Biegi survivalowe to temat, który obecnie w Polsce staje się coraz bardziej popularny. Ludzie szukają adrenaliny w różnych miejscach, a podczas takiego biegu z pewnością nie da się nudzić.

Reebok Spartan Race – jeden z największych wyścigów z przeszkodami na świecie – właśnie zawitał do Polski. Emocjonujące biegi kierowane są do wszystkich, niezależnie od wieku czy poziomu sprawności fizycznej. Każdy może wziąć udział i zaangażować się w nowy rodzaj aktywności fizycznej. Choć wyścig może się wydawać nieludzko trudny, jest to sposób na sprawdzenie samego siebie. Tutaj nie wynik jest najważniejszy, ale wola walki i odpowiednie nastawienie. Zawodnicy nie walczą z czasem, a jedynie z własnym słabościami i psychiką. Przekroczenie mety i ukończenie biegu daje ogromną satysfakcję.

Pierwsza edycja biegu odbyła się 30 sierpnia w Krynicy Zdrój i po prostu nie mogliśmy sobie odmówić wzięcia w niej udziału. Nie był to nasz pierwszy bieg survivalowy i teoretycznie wiedzieliśmy, czego się spodziewać, niemniej jednak górzysty teren zrobił swoje… i jednak trochę nas zaskoczył. Spartan w polskiej wersji to edycje „Sprint”, czyli biegi na dystansie ok. 5 kilometrów (plus). Dodaję plusa, bo w Krynicy wyszło 7,8 kilometra. Jak było? Doskonale! Po raz kolejny muszę powiedzieć, że takie zawody to jedna z najdoskonalszych przygód, które na długo pozostają w pamięci. Nie twierdzę, że było zupełnie „z górki”. Wręcz przeciwnie. Było dużo „pod górkę” i to chyba była najtrudniejsza część trasy. Podbiegi, zwłaszcza ten startowy, skutecznie spowolniły nawet najbardziej zdeterminowanych i wytrwałych biegaczy. A kawałek góry trzeba było pokonać! Po tej fazie zaczęły się pierwsze przeszkody, taplanie w błocie, przeskakiwanie murów i rzut oszczepem. Za nietrafiony – 20 karnych burpees. Od razu potem czołganie pod drutem kolczastym. Postanowiliśmy iść na całość i się przeturlać. Takie patenty są naprawdę przydatne w terenie.

A potem z górki. Bagnisty, bardzo śliski teren, na którym nietrudno skręcić kostkę. Niektórzy nadrabiali tu czas. Nie my! W naszym zawodzie kontuzja eliminuje w zasadzie ze wszystkiego. Zresztą, aż tak się nie spieszyliśmy. Nie traktowaliśmy Spartan Race’a jako wyścigu. Chcieliśmy go po prostu bezpiecznie skończyć. Po drodze jednak kilka niespodzianek: przejście przez ściankę, pokonanie stosu opon, pajęcza siatka, wspinaczka po 4-metrowych linach (byliśmy fizycznie przygotowani, więc bez problemu daliśmy radę, ale zdecydowanie była to jedna z trudniejszych i bardziej niebezpiecznych przeszkód). Potem dół – góra, dół – góra, aż wreszcie potok. Końcowy kilometr to bieg w zimnym jak lód potoku. Z jednej strony każdy miał szansę umyć się z błota i złagodzić ból nóg, niemniej jednak woda była momentami naprawdę lodowata. Nie pomagały z pewnością mniejsze i całkiem duże kamienie. Na końcu jeszcze kilka przeszkód i wreszcie meta. Czas? Nieistotny. Nie był najgorszy, ale za to przeżycie bezcenne! Druga i ostatnia polska edycja Reebok Spartan Race odbędzie się 11 października w Warszawie. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy wam jej gorąco nie polecili!

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Jak często należy ćwiczyć?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach? /fot. iStock

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach?

Spinning – spal nawet tysiąc kalorii w godzinę! Jak ćwiczyć na siłowni a jak w domu

„Pierwsze 10 dni wspominam jako jeden wielki ból. Gdy kładłam się spać, czułam, jak całe ciało krzyczy”. O trawersie Grenlandii i emocjach po mówi Miłka Raulin

Co daje bieganie? Efekty biegania mogą cię zaskoczyć

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Talia jak u osy. Proste ćwiczenia na figurę klepsydry 

Jak oddychać podczas biegania? 5 ważnych rad!

Proste ćwiczenia na uda wewnętrzne. Poznaj skuteczne ćwiczenia z gumą

Fałdka precz! Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Ćwiczenia na kaptury, dzięki którym zachowasz kobiecą sylwetkę

100 pompek – wyzwanie zwiększające siłę rąk. Plan, efekty. Czy na pewno robisz je dobrze?

Ćwiczenia na ręce – wzmacniające i wyszczuplające. Jak zapobiec drętwieniu rąk?

Aktywność fizyczna - kiedy warto ćwiczyć? / unsplash

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć rano, a mężczyźni wieczorem? Badacze poznali odpowiedź na to pytanie

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Arnoldki – skuteczne ćwiczenie na piękne barki

Ćwiczenia dla dzieci w domu – najlepsze zabawy ruchowe

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

6 ćwiczeń na płaski brzuch na siłowni. Jaka dieta wzmocni efekt?

Buty do ćwiczeń – jakie do fitnessu, a jakie na siłownię?

Ćwiczenia na smukłe uda – trening w domu i na siłowni

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×