Przejdź do treści

Reebok Spartan Race – warto!

Reebok Spartan Race – warto!
Reebok Spartan Race Poland/ Kasia Bigos i Andrzej Bogdał
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc
Propozycje ćwiczeń na lepszą mobilność
„Bogami nie jesteśmy. Tak samo jak nasi pacjenci miewamy lepsze i gorsze dni”. Powstał film o życiu lekarzy
3 grudnia dniem covidowej żałoby narodowej. Projekt obywatelski upamiętnia ofiary pandemii
Allegro znowu nam to robi. Ich reklama świąteczna „Zobaczmy w sobie to, co najważniejsze” podbija serca i wyciska łzy!

Biegi survivalowe to temat, który obecnie w Polsce staje się coraz bardziej popularny. Ludzie szukają adrenaliny w różnych miejscach, a podczas takiego biegu z pewnością nie da się nudzić.

Reebok Spartan Race – jeden z największych wyścigów z przeszkodami na świecie – właśnie zawitał do Polski. Emocjonujące biegi kierowane są do wszystkich, niezależnie od wieku czy poziomu sprawności fizycznej. Każdy może wziąć udział i zaangażować się w nowy rodzaj aktywności fizycznej. Choć wyścig może się wydawać nieludzko trudny, jest to sposób na sprawdzenie samego siebie. Tutaj nie wynik jest najważniejszy, ale wola walki i odpowiednie nastawienie. Zawodnicy nie walczą z czasem, a jedynie z własnym słabościami i psychiką. Przekroczenie mety i ukończenie biegu daje ogromną satysfakcję.

Pierwsza edycja biegu odbyła się 30 sierpnia w Krynicy Zdrój i po prostu nie mogliśmy sobie odmówić wzięcia w niej udziału. Nie był to nasz pierwszy bieg survivalowy i teoretycznie wiedzieliśmy, czego się spodziewać, niemniej jednak górzysty teren zrobił swoje… i jednak trochę nas zaskoczył. Spartan w polskiej wersji to edycje „Sprint”, czyli biegi na dystansie ok. 5 kilometrów (plus). Dodaję plusa, bo w Krynicy wyszło 7,8 kilometra. Jak było? Doskonale! Po raz kolejny muszę powiedzieć, że takie zawody to jedna z najdoskonalszych przygód, które na długo pozostają w pamięci. Nie twierdzę, że było zupełnie „z górki”. Wręcz przeciwnie. Było dużo „pod górkę” i to chyba była najtrudniejsza część trasy. Podbiegi, zwłaszcza ten startowy, skutecznie spowolniły nawet najbardziej zdeterminowanych i wytrwałych biegaczy. A kawałek góry trzeba było pokonać! Po tej fazie zaczęły się pierwsze przeszkody, taplanie w błocie, przeskakiwanie murów i rzut oszczepem. Za nietrafiony – 20 karnych burpees. Od razu potem czołganie pod drutem kolczastym. Postanowiliśmy iść na całość i się przeturlać. Takie patenty są naprawdę przydatne w terenie.

A potem z górki. Bagnisty, bardzo śliski teren, na którym nietrudno skręcić kostkę. Niektórzy nadrabiali tu czas. Nie my! W naszym zawodzie kontuzja eliminuje w zasadzie ze wszystkiego. Zresztą, aż tak się nie spieszyliśmy. Nie traktowaliśmy Spartan Race’a jako wyścigu. Chcieliśmy go po prostu bezpiecznie skończyć. Po drodze jednak kilka niespodzianek: przejście przez ściankę, pokonanie stosu opon, pajęcza siatka, wspinaczka po 4-metrowych linach (byliśmy fizycznie przygotowani, więc bez problemu daliśmy radę, ale zdecydowanie była to jedna z trudniejszych i bardziej niebezpiecznych przeszkód). Potem dół – góra, dół – góra, aż wreszcie potok. Końcowy kilometr to bieg w zimnym jak lód potoku. Z jednej strony każdy miał szansę umyć się z błota i złagodzić ból nóg, niemniej jednak woda była momentami naprawdę lodowata. Nie pomagały z pewnością mniejsze i całkiem duże kamienie. Na końcu jeszcze kilka przeszkód i wreszcie meta. Czas? Nieistotny. Nie był najgorszy, ale za to przeżycie bezcenne! Druga i ostatnia polska edycja Reebok Spartan Race odbędzie się 11 października w Warszawie. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy wam jej gorąco nie polecili!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Podpowiadamy, jak rozruszać "lenia" w sobie /fot.iStock

Jesienią motywacja siada. Niestety. Podpowiadamy, jak rozruszać „lenia” w sobie

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

„Nigdy nie jesteś za stara, aby uczyć się nowych rzeczy”. Poznajcie biegającą zakonnicę

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Inteligencja jako źródło cierpień

Inteligencja jako źródło cierpień. Wysokie IQ nie ułatwia życia

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce