Przejdź do treści

Obsesja spalania tłuszczu

Obsesja spalania tłuszczu
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Osiągnięcie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej to nie tylko cel przeciętnego Kowalskiego, ale także wielu sportowców. Z jednej strony to zrozumiałe, z drugiej odrobinę niebezpieczne. Dlaczego?

To jasne, że skład ciała ma ogromny wpływ na sukcesy sportowe, a za odsłonięte mięśnie i wyrzeźbione ciało nikt się raczej nie obraża. Ludzie chcą chudnąć i jest to zwykle największą motywacją do tego, żeby ćwiczyć. No dobrze, co więc daje ci niski poziom tkanki tłuszczowej?

Budowa ciała często decyduje o tym, jak się czujesz na treningu czy bezpośrednio po nim. Zbyt duży poziom tkanki tłuszczowej w ciele niekorzystnie wpływa na sportowe wyniki. Czy osoba z nadwagą może być sprawna? Jasne, ale wyobraź sobie, że wykonujesz trening z plecakiem, w którym znajduje się kilka kilogramów ekstra. Musisz z nim skakać, biegać i wykonywać rożne inne sportowe zadania. Za chwilę jasny staje się fakt, że jest to zupełnie niepotrzebne dodatkowe obciążenie, które cię osłabia. Kiedy ściągasz plecak – po prostu możesz więcej. Sytuacja jest analogiczna, kiedy zamiast plecaka masz nadmiar tkanki tłuszczowej w organizmie. Gdy przygotowujesz się do zawodów wytrzymałościowych np. bieg na 10km, maraton, półmaraton, triathlon, wyścigi rowerowe itp., zbyt duży procent tkanki tłuszczowej niekorzystnie oddziałuje na siłę, szybkość, a poza tym przyśpiesza efekt zmęczenia. Dodatkowo tkanka tłuszczowa przeszkadza, gdy musisz dynamicznie się przemieszczać

Dlatego jeśli trenujesz i chcesz na 100 procent cieszyć się efektami treningu, warto mieć unormowany procent tkanki tłuszczowej. Tu jednak pojawia się duże „ale”. Nie oznacza to bowiem, że masz doprowadzić organizm do skrajnie niskich wartości. Pozbawione tkanki tłuszczowej ciało nie może funkcjonować wcale. Zbyt długie utrzymywanie niskiego zapasu „tłuszczu” w organizmie także wpływa negatywnie na zdrowie. Przykład? Może skończyć się zaburzeniem miesiączkowania u kobiet i bezpłodnością u mężczyzn. U sportowców w okresie startowym ujemny bilans energetyczny połączony z intensywnymi treningami może doprowadzić do zwolnienia metabolizmu, gorszej regeneracji, a także niedożywienia. Dlatego wszystko co robisz, rób z głową i odpowiednio dobraną strategią. Przesada nie działa dobrze w żadną stronę.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł
i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Sylwetka skinny fat – jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej? 

Kobieta

Ćwiczenia w domu – jaki trening w domu wybrać?

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

6 Weidera - A6W

6 Weidera – co to jest, efekty, opinie. Czy A6W działa na wszystkich?

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Trening kardio w domu

Trening cardio – co to jest? Jak wykonywać ćwiczenia cardio w domu?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Ćwiczenia odchudzające – jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Trening interwałowy

Trening interwałowy – na czym polegają ćwiczenia interwałowe i jak często je wykonywać?

Kobieta na krześle - zaburzenia odżywiania

„Zaburzenia odżywiania nie wyglądają”. Blogerka, która zmagała się z bulimią, opowiada o szkodliwym micie

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

owsianka

Dieta treningowa – co jeść przed i po treningu?

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwicz z Kasią Bigos: Tabata

Ćwicz z Kasią Bigos: Tabata

Ćwiczenia czy dieta – co lepiej spala tłuszcz?

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Czy ćwiczenia na czco są skuteczne w odchudzaniu?

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Najpopularniejsze

×