Przejdź do treści

Obóz sportowy – aktywny reset

Obóz sportowy – aktywny reset
Zdjęcie: archiwum własne
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Masz kilka wolnych dni? Potrzebujesz odpocząć od pędu pracy i zgiełku? Wybierz się w miejsce, gdzie poobcujesz z przyrodą, swoimi myślami i własnym ciałem. Obóz sportowy to superopcja, niezależnie od wieku!

Urlop – większość z was z pewnością kojarzy go z drinkiem z palemką i leżakiem. Jasne, taki urlop też jest potrzebny, jednak gwarantuję wam, że chociaż raz na jakiś czas warto postawić na aktywny wypoczynek. Dlaczego? Powodów jest wiele. Wychodzę z założenia, że nie ma sensu pisać o dotlenieniu organizmu, naładowaniu baterii itd. Przejdźmy do konkretów. Dlaczego to się opłaca? Bo taki wyjazd to totalny reset dla głowy. Znacie to? Słaby dzień, a nawet supersłaby dzień. Siedzicie i myślicie, jak rozwiązać piętrzące się problemy dnia codziennego. Wychodzicie na trening lub po prostu pobiegać i nagle wasza głowa zaczyna pracować w absolutnie niezrozumiały sposób. Przestajecie się martwić, rozwiązanie nagle się znajduje, a wy po godzinie ćwiczeń w sumie czujecie się jak inny człowiek? Pomyślcie teraz, ile da wam kilka takich dni w zorganizowanym teamie! Poza tym jak wpłynie to na wasze ciało!

Wstań zza biurka

Aktywny wypoczynek? Dobre sobie, myślisz. Przecież ostatni raz biegłem trzy miesiące temu i to do autobusu. Myślisz, że nie dasz rady i że takie obozy są dla tych, którzy robią maratony. To nieprawda. Mądry trener nie da ci zrobić sobie krzywdy, ale z „zakwasami” i tak musisz się liczyć. Tak już po prostu jest po dłuższej przerwie. Boisz się tego, co cię czeka, martwisz się, że nie dasz rady? To normalne. Takie przełamanie jednak najczęściej łączy się z całym łańcuchem zmian na lepsze. Najtrudniej postawić pierwszy krok i udowodnić sobie, że jednak możesz. Możesz wszystko.

Co cię czeka?

Program obozu sportowego zależy głównie od jego organizatorów. Zwykle jednak czeka cię około 5-7 h aktywności w ciągu dnia dostosowanej do możliwości każdego uczestnika. A jeśli treningi, to i dieta. Odpowiednie żywienie jest podstawą takiego wyjazdu. Powinno być zdrowe i zbilansowane. Taki obóz to także przełamywanie własnych barier, próba charakteru, ale i doskonała zabawa. Wiele atrakcji zależy od ukształtowania terenu. Nie powinno zabraknąć wycieczek pieszych, rowerowych czy kajakowych. O atrakcje zadba zresztą organizator. Ty masz przede wszystkim wyłączyć głowę, a uruchomić ciało. To doskonała alternatywa również dla tych, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy, popracować nad kondycją, poprawić stan zdrowia czy wreszcie zrobić coś tylko dla siebie i wyciszyć się w niekonwencjonalny sposób.

Doskonale wiemy, o czym piszemy, bo sami takie obozy organizujemy. Najbliższy już w czerwcu. Sprawdź się na nim razem z nami! Więcej informacji znajdziesz tutaj.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Kiedy jakaś marka mówi, że jest ekologiczna, to najczęściej jest to frazes. Nic nie jest ekologiczne, poza samą naturą”. O tym, jak kapitalizm robi z nas eko-idiotów, mówi Janusz Mizerny

Czy „depresja klimatyczna” istnieje? „Katastrofy pogodowe mogą poskutkować dużym kryzysem zdrowia psychicznego”

„Wierzono, że trzeba schować nożyk, bo grzyby się przed nim chowają”. O historii, tajemnicy i konsekwencjach narodowego grzybobrania

„Weekend w lesie wzmacnia układ odpornościowy na cały miesiąc. Przychodzisz i jesteś, a las cię wspiera” – mówi Maria Hawranek

„Takie historie dzieją się cały czas, tylko Odra jest na tyle dużą rzeką, że udało jej się przedrzeć do opinii publicznej” – mówi hydrolog i przyrodnik Piotr Bednarek

„Wyglądanie przez okno nie jest metodą badawczą”. O tym, dlaczego powodzie nie wykluczają suszy, mówi dr Sebastian Szklarek

Czy jazda na rowerze odchudza? Poznaj całą prawdę!

Kobieta stoi na pustyni

Czy na Ziemi zabraknie piasku? „Piasek jest drugim najbardziej eksploatowanym zasobem na świecie” – ostrzega ekoaktywistka Paulina Górska

Planujesz zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą ci się przydać

„Nie idziemy do lasu zwiedzać, tylko wziąć w nim udział”. O wielkiej mocy lasoterapii mówi psychiatra i ekoterapeutka Katarzyna Simonienko

Kobieta

Szybkie marsze na poprawę humoru i lepszą kondycję

Jak bezpiecznie biegać zimą? Sprawdź, zanim zaczniesz trening

Trening outdoorowy

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Natalia Budnik /fot. Karolina Zajączkowska

Natalia Budnik: Godzenie w mieście interesów ludzi, zwierząt i roślin jest bardzo trudne, ale za każdym razem trzeba negocjować ze sobą, z własnymi potrzebami, wygodą

Deficyt przyrody – choroba cywilizacyjna naszych dzieci

Marta Jermaczek-Sitak: Żyjemy w coraz większym stresie, chaosie, lęku i próbujemy sobie z nim poradzić, „porządkując” przyrodę

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Las w 3D łagodzi stres? Dobra alternatywa na trudny czas kwarantanny?

Las w 3D łagodzi stres? Dobra alternatywa na trudny czas kwarantanny?

kobieta na siedząca na pniu drzewa

Zespół deficytu natury. O tym, jak nasze ciało i dusza chorują z powodu odcięcia od przyrody

Biegówki na Młocinach.

Biegówki na Młocinach. Jak dobrze wykorzystać sezon na biegówki?

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Ćwiczenia izometryczne

Ćwiczenia izometryczne, którymi wzmocnisz ciało

Natura antydepresyjna

Natura antydepresyjna

Wiosną ćwicz outdoorowo

×