Przejdź do treści

Nie trać motywacji!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?
„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii
Zadbaj o efektywny sen. Jakie dolegliwości mogą przeszkadzać w spaniu i jak je wyeliminować?
Są dwie rzeczy, których potrzebujesz, by wyjść na plażę. Pierwszą jest ciało, drugą bikini. I już, gotowe!
„Załóż to cholerne bikini. I jedyne, o czym myśl to to, że właśnie przezwyciężyłaś wstyd”. Przekonuje trenerka Marta Stoberska
"Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek" - podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska
„Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek” – podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska
Chorzy na szpiczaka pozbawieni leku ratującego życie. Nie ma go na lipcowej liście refundacyjnej

Chyba każdemu podczas treningów zdarzył się brak motywacji. Jej spadek może nastąpić zarówno u osób ćwiczących regularnie, jak i tych, u których mija faza tzw. „słomianego zapału”. Istnieje jednak kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym zapał do pracy nie zniknie na zawsze.

Po pierwsze: pozbądź się negatywnego nastawienia. Chociaż brzmi to banalnie, udowodniono, że osoby, które wciąż powtarzają sobie: „I tak nigdy nie osiągnę dobrej formy”, nie tylko już na starcie tracą motywację, ale są też bardziej skłonne do zachowań nerwicowych i depresji. Z kolei pozytywne nastawianie samego siebie najczęściej przyczynia się do sukcesów.

Po drugie: wyznacz sobie konkretne, spersonalizowane cele. Skupiaj się na nich i wizualizuj sobie efekt, jaki dzięki nim osiągniesz. Takim celem może być utrata wagi, budowanie masy mięśniowej, zapobieganie niektórym objawom chorób lub też nadchodzące ważne wydarzenie, na przykład wesele.

Po trzecie: ćwicząc, skupiaj się na wykonywanym w danym momencie ćwiczeniu – zrób je możliwie jak najlepiej. Myślenie o tym, ile jeszcze przed tobą, i o tym, że nie można czegoś zrobić od razu, potrafi skutecznie podciąć skrzydła nawet najbardziej wytrwałym.

Po czwarte: trenuj przy ulubionej muzyce. Ulubione piosenki natychmiast poprawiają nastrój, zwiększając w ten sposób także motywację.  Pamiętaj, żeby wybierać szybkie i energiczne kawałki, dzięki którym ciało złapie rytm i z łatwością dobrniesz do końca treningu.

Po piąte: pamiętaj, że aktywność fizyczna to nie tylko obowiązek, który musisz odhaczyć z listy „rzeczy do zrobienia”. Gry zespołowe lub ćwiczenia w grupie budują w nas poczucie więzi i umożliwiają zawarcie nowych znajomości. Jak to poprawia motywację!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Oto zdania, które skutecznie demotywują. Kiedy padają, z dyskusji robi się klasyczna „pyskusja”

Kobieta czyta gazetę przy śniadaniu

Weekend w pełni. Można poleniuchować. Ale czy warto?

„Z potrzeby akceptacji i miłości niektóre kobiety umniejszają siebie, żeby ich 'misio' czuł się lepiej” – mówi Magdalena Ostrowska-Dołęgowska

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

prokrastynacja

Prokrastynacja – czym jest, objawy, leczenie, jak zwalczać

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

„Jakbyś nie była leniwa, to nie byłabyś taką tłusta świnią”. Czy wyzwiska mogą motywować?

Nie oceniaj, wspieraj” – apeluje psycholożka Karla Orban. Tłumaczy, dlaczego krytyka nie motywuje do zmiany

„Nie oceniaj, wspieraj” – apeluje psycholożka Karla Orban. Tłumaczy, dlaczego krytyka nie motywuje do zmiany

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć? 5 wskazówek

zmartwiona kobieta

Martwisz się? To dobrze! Dlaczego i w jakim stopniu warto się zamartwiać?

Motywacjo, gdzie jesteś!? Co zrobić, by odnaleźć w sobie chęci do działania?

Kobieta stojąca na przystanku autobusowym

Dopiero poniedziałek, a Ty już w niedoczasie? Znów się spóźniłaś? Poznaj receptę na „wow” wrażenie

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Pokonać zimę – pozostać FIT!

Zmotywuj się sam

Ludzie z pasją: Eliza i pole dance

Trenuj dla przyjemności

Trenuj dla przyjemności

Naucz się trenować

Naucz się trenować

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku