Przejdź do treści

Nie popadaj w rutynę treningową!

Nie popadaj w rutynę treningową!
Zmieniaj plany treningowe/ fot. Katarzyna Milewska/OH LALA
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
szczepienia przeciw COVID-19
„Chcemy, aby od 10 maja każdy dorosły mógł zapisywać się na szczepienie” – zapowiada premier
„Karmazynowy przypływ i krwawa Mary”. Jak mówimy o okresie?
ratownik medyczny, pandemia
„Wasza ‘wolność’ i ‘spisek’ się kończy, kiedy nie możecie złapać tchu”. Ratownik o nagonce na medyków „zaangażowanych w pandemiczny spisek”
Tel Awiw
Sukces szczepień w Izraelu. Koniec z noszeniem masek na zewnątrz, szkoły ponownie otwarte
Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Myślicie, że znaleźliście swój idealny program treningowy i w związku z tym macie zamiar korzystać z niego do końca świata? Jeśli tak, możecie być rozczarowani rezultatami.

Na początku przygody z aktywnością fizyczną najszybciej pojawiają się rezultaty. Łatwiej jest wówcvzas zrzucić zbędne kilogramy, urwać kolejną minutę na 10 km czy zwiększać swoją siłę. I wszystko pięknie, bo prawdopodobnie oznacza to, że wasz plan się sprawdza i w związku z tym nie zmieniacie go przez miesiąc, dwa… pół roku. Czy jest to sensowne?

Wykonywanie ciągle tych samych ćwiczeń może okazać się nie tylko nudne, ale w końcu przestanie także przynosić efekty. Inna sprawa, że w poszukiwaniu nowości często przeszukujecie internet, gdzie można z powodzeniem znaleźć wiele tzw. „suchych planów treningowych”. Czy dobrych dla każdego? Nie! Tym bardziej, że najczęściej skutkują one wykonywaniem ćwiczeń błędnie pod względem technicznym (dlatego przystępując do nowego planu, poproście trenera, aby zwrócił na was uwagę i ewentualnie poprawił błędy). Z kolei w drodze do dalszego gubienia kilogramów, stosujecie różnego rodzaju diety lub ograniczacie posiłki, przez co metabolizm zwalnia, a treningi są mniej intensywne, bo zużywacie podczas pracy mniej energii. W efekcie spada także motywacja.

Planuj treningi

Trening powinien być zaplanowany. Nie powinniście podchodzić do niego spontanicznie na zasadzie: „wolna maszyna – moja maszyna”. Nie pokonujcie setny raz tej samej ścieżki biegowej. Treningi trzeba zmieniać – cały czas.

Jeżeli trenujecie trzy razy w tygodniu, niech te dni różnią się od siebie, niech każdy z nich daje nowy bodziec dla ciała. Potem, po 4-5 tygodniach, możecie zmienić plan treningowy na taki, w którym ćwiczenia będą trudniejsze i bardziej wymagające. Jeżeli trenujecie na siłowni, wystarczy zmienić maszynę i obciążenie. Jeżeli jesteście zapalonymi biegaczami terenowymi, dołóżcie do treningu podbiegi, zatrzymajcie się na chwilę na trasie, aby wykonać serię ćwiczeń wzmacniających lub sprinty. Kiedy wybieracie bieżnię, nie biegnijcie w stałym, równym tempie, ale postawcie na interwały lub zwiększcie nachylenie. To samo dotyczy jazdy na rowerze – podkręcacie swoją intensywność. Może się okazać, że czasem zwykła zmiana przerwy wypoczynkowej w treningu dużo wniesie.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

bieganie

Pierogi kontra biegi

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki