Przejdź do treści

Medytacja z gwiazdami

Medytacja z gwiazdami
Ilustracja: Luiza Kwiatkowska | www.behance.net/luilula
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Show telewizyjny o takiej nazwie nie utrzymałby się na wizji. Medytacja jest czynnością wyjątkowo nieefektowną. Siadasz, zamykasz oczy i nic więcej się nie dzieje. Nuda i tyle… Tylko pozornie – to, co najciekawsze, jest niewidoczne dla oczu. Przeczytaj, co o medytacji mówią gwiazdy.

Wszystkie tragedie i komedie, wszystkie dramaty i melodramaty, wszystkie scenariusze na film czy życie rozgrywają się w naszych umysłach. Medytujemy po to, żeby cały ten życiowy show i jazz okiełznać, żeby nie dać się wciągnąć w trybiki maszyny, która z mózgu robi sieczkę, z życia teatrzyk amatorski, a z jego głównych aktorów bezwolne marionetki. Gwiazdy sięgają po medytację tym chętniej, że łatwo im się zagubić wśród ulotnej popularności i uznania, które wprawdzie przyjemnie łaskoczą ego, ale niczego ważnego w życiu nie załatwiają. Medytacja czyni człowieka niezależnym od okoliczności zewnętrznych, od ulotnych chwil sławy i niesławy, od wzlotów i upadków oraz tego wszystkiego, co zaburza wewnętrzną równowagę. Daje siłę i wolność. Pomaga szybciej odzyskać spokój po wzlotach i upadkach. W jednym z wywiadów tak powiedziała o tym nieodżałowana Małgorzata Braunek: „Ludzie mają mylny obraz osoby medytującej, myślą, że jest odizolowana od otaczającego ją świata. Przeciwnie, medytacja pozwala na lepszy z nim kontakt… Medytacja nie jest dodatkiem do sposobu życia, ona pozwala nam funkcjonować w sposób prawidłowy”.

A co o medytacji mówią inne gwiazdy?

„Medytacja bardzo pomaga w życiu… Pomaga podejmować trafne decyzje, być lepszą mamą i po prostu radzić sobie z całym tym stresem, który jest związany z życiem we współczesnym świecie. Pomaga we wszystkim.”
Liv Tyler

„Na początku medytacja dawała mi zwykłe ukojenie. Takie uczucie, które przychodzi, gdy możesz wreszcie zagrzać zmarznięte ręce. Potem, w miarę rozwoju praktyki, nauczyłam się sięgać po odpowiedzi na pytania, które zadawałam sobie… Można powiedzieć, że medytacja pomaga zobaczyć siebie.”
Anna Jurksztowicz

„Medytacja jest najlepszą formą odpoczynku. Lepszą niż głęboki sen. Uspokaja umysł. Wyostrza zmysły i pozwala docenić, to co Cię otocza. Dodaje życiu smaku. Pomaga odpuścić. Gdy medytuję, nie jestem Hugh Jackmanem, ani ojcem, ani mężem. Po prostu zanurzam się w potężnym, uzdrawiającym źródle i kąpię się w tym.”
Hugh Jackman

„Medytacja jest najprostszym i najbardziej efektywnym narzędziem, które pomaga nam osiągnąć stan spokoju, wewnętrznej harmonii, uspokoić myśli i nabrać do nich dystansu. Medytacja jest też drogą do poznania siebie.”
Agnieszka Maciąg

„Kiedy medytuję, albo gdy podaję się akupunkturze lub innej formie fizjoterapii, przychodzą do mnie najlepsze pomysły. Być może dlatego, że odzyskuję wtedy wewnętrzną równowagę.”
Kate Perry

„Medytacja jest po, żeby móc się odłączyć od swoich myśli. To nie oznacza, że się jest nieobecnym, wprost przeciwnie, to jest pełna obecność w danym momencie, w chwili. To jest wspaniałe uczucie. Znam je. Te chwile obecności, koncentracji na tu i teraz zdarzają mi się, kiedy udaje mi się być na wyjazdach z jogą, gdy głębiej wchodzę w praktykę.”
Szymon Majewski

„Medytuję, bo to dobrze mi robi. To tak jakby wyłączyć komputer, wtedy gdy zaczyna wariować, a po ponownym włączeniu odkryć, że wszystko jest ok. Tak właśnie działa na mnie medytacja.”
Ellen Degeneres

Ten ostatni cytat zawiera w sobie doskonałą sugestię – zresetuj swój umysł tak, jak czasem resetujesz komputer. Tak, zrób to teraz. Wyłącz się na chwilę, zamknij oczy, uwagę skieruj na oddech i tak posiedź bez ruchu przez kilka minut. Gdy ponownie otworzysz oczy, twój świat będzie spokojniejszy. A skoro twój świat się uspokoi, wszystko na zewnątrz też zwolni. Tak właśnie działa nawet krótka medytacja.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Odstresuj się na święta! Wyjaśniamy, jak to zrobić

Kobieta leży na łóżku

Pozycja trupa, czyli jak się relaksować

Kobieta trenuje

Sposoby na stres. Oto 6 skutecznych sposobów, które ukoją twoje nerwy

Joga w domu. Krótki poradnik jak zacząć i wytrwać  /fot. Getty Images

Joga w domu. Krótki poradnik jak zacząć i wytrwać 

„Weekend w lesie wzmacnia układ odpornościowy na cały miesiąc. Przychodzisz i jesteś, a las cię wspiera” – mówi Maria Hawranek

Medytacja - czas na słuchanie siebie / unsplash

Czas na słuchanie siebie. „Nie musimy być zaawansowanymi medytującymi, aby czerpać korzyści z medytacji”

Dziewczyna stojąca na ulicy

„Zejście po schodach też może stać się dla ciebie ścieżką kontemplacji”. Kasia Bem o spacerze medytacyjnym

Barbara Filipczyńska /fot. archiwum prywatne

„Kiedy dusza ustala kierunek działania, a umysł je realizuje, zaczynamy żyć tak, jak chcemy”. Czym jest Soul Coaching® mówi Barbara Filipczyńska

6 nawyków szczęśliwych ludzi. Na liście nie znajdziesz spełniania swoich zachcianek!

Kobieta stoi na środku polnej drogi

Lubisz spacerować? Medytujesz? 6 argumentów za tym, aby połączyć te czynności

Zadbaj o siebie. Sześć sposobów, które uleczą twoje ciało i duszę

Medytacja jest dla ludzi! Jak zacząć? Wyjaśniamy rodzaje i techniki

Przez wojnę w Ukrainie ciężko ci się skupić? Psychoedukatorka wyjaśnia, jak powrócić do stanu "tu i teraz"

Przez wojnę w Ukrainie ciężko ci się skupić? Psychoedukatorka wyjaśnia, jak powrócić do stanu „tu i teraz”

Kobieta leży ma nacie do jogi

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

Kindfulness – dlaczego warto być życzliwym?

Michał Niewęgłowski /fot. archiwum prywatne

„Nie ma znaczenia, czy jest poniedziałek, czy czwartek, jeśli sam ze sobą dobrze się czuję” – przekonuje Michał Niewęgłowski, nauczyciel medytacji

8 sposobów, by czuć się lepiej psychicznie każdego dnia

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Daria Abramowicz, psycholożka sportu

„Niepowodzenie w sporcie czy w pracy to nie jest informacja o nas – że jesteśmy słabi, gorsi, mniej wartościowi” – tłumaczy Daria Abramowicz, psycholożka sportu

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak być „tu i teraz”? Mówi nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak medytować w domu? Sprawdź, jakie wskazówki ma nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

„Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie”. Jak zacząć medytować? [WIDEO]

kobieta nurkująca w wodzie

Freediving – podwodna medytacja

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

idąca kobieta

Co mówi o tobie twój sposób chodzenia? Będziesz zdziwiona

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Starsze kobiety ćwiczą

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

×