Przejdź do treści

Kobieta guma

Kobieta guma
Ćwiczenia z bosu i gumą fitness/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Lara Gessler o życiu z ortoreksją: „Wpadałam w panikę, kiedy miałam pięć, a nie sześć migdałów na śniadanie”
Svante Pääbo laureatem nagrody Nobla w dziedzinie medycyny. „Udało mu się dokonać niemożliwego”
Czego nie wolno wyrzucać do toalety? Mama Chemik odpowiada i pokazuje zdjęcia
Editing friends, czyli porządki wśród znajomych. „Warto co jakiś czas przejrzeć spis swoich kontaktów” – radzi psycholog dr Joanna Heidtman
Rozciąganie pleców na sportowo

Aby cieszyć się efektami treningu i móc podnosić poprzeczkę, musisz stale zaskakiwać ciało nowymi bodźcami treningowymi. Powtarzanie wciąż tych samych zestawów ćwiczeń działa na krótką metę. Chyba że wezwiesz posiłki. Co powiesz na bosu i gumę fitness?

Bosu – sprzęt doskonały. Odpowiednio wykorzystany może służyć zarówno spalaniu tkanki tłuszczowej, jak i wzmocnieniu mięśni głębokich. Możesz ćwiczyć na obu stronach, wykonując ćwiczenia w dowolnych pozycjach. Z kolei taśmy, tubingi i gumy fitness to wspaniałe urozmaicenie i pomoc podczas treningu. Czasem może zastąpić sztangę i hantle, bo ćwiczysz z nią oporowo. Guma do ćwiczeń pozwala poprawić siłę, szybkość i elastyczność różnych partii mięśni. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość zastosowania odpowiedniej gumy przy ćwiczeniach praktycznie wszystkich części ciała. Jedno jest pewne – połączenie ich może przynieść spektakularne efekty.

Wiosłowanie na bosu

Stań na wypukłej części bosu w połowie długości gumy i ustaw stopy na szerokość bioder. Złap końce gumy i ją skrzyżuj. Przenieś biodra do tyłu, jak do pozycji półprzysiadu, pochyl ciało do przodu i wyprostuj plecy. Zacznij przyciągać do korpusu wyprostowane ramiona, zwracając uwagę, by łokcie prowadzić blisko ciała. Ćwiczenie wykonuj 20 sekund (lub zrób 10-15 powtórzeń).

Wykrok z wyciskaniem

Ustaw się tyłem do bosu. Jedną nogą stań na gumie, drugą postaw na bosu. Złap gumę prawą ręką i pilnuj, by łokieć znalazł się blisko tułowia. Ustaw ciało w pozycji do wykroku. Wykonaj wykrok, pilnując, by podczas ćwiczenia nogi uginały się w kolanie pod kątem 90 stopni. Unosząc się, wyprostuj prawą rękę i wypchnij ją w górę nad głowę. Wykonuj wykrok z wyciskaniem przez 20 sekund (lub jeśli wolisz, wykonaj 1-15 powtórzeń), a następnie zmień stronę.

Rozpiętki z gumą

Stań jedną nogą na wypukłą część bosu (druga jest uniesiona w górę). Złap gumę za oba końce. Następnie przenieś ciężar ciała na prawą nogę, robiąc wypad w bok (druga noga zostaje na bosu) i rozciągnij maksymalnie gumę. Powtórz ruch w drugą stronę. Ćwiczenie wykonuj 20 sekund (lub zrób 10-15 powtórzeń na każdą stronę).

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Jak często należy ćwiczyć?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach? /fot. iStock

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Spinning – spal nawet tysiąc kalorii w godzinę! Jak ćwiczyć na siłowni a jak w domu

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Pułap tlenowy. Jak go poprawić i cieszyć się lepszymi efektami treningów? 

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Talia jak u osy. Proste ćwiczenia na figurę klepsydry 

Proste ćwiczenia na uda wewnętrzne. Poznaj skuteczne ćwiczenia z gumą

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Fałdka precz! Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Średnia długość życia / rawpixel

Długość życia na świecie. 10 krajów, w których żyje się najdłużej

×