Przejdź do treści

Jane Fonda. Ćwicz, póki żyjesz.

Jane Fonda. Ćwicz, póki żyjesz.
Jane Fonda. Jak można wyglądać w wieku 75 lat. Zdjęcie: mat. prasowe.
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pandemia a alkohol. Jak i ile piliśmy w czasie pandemii COVID-19?
„Jedno piwo, kieliszek wina, 50 mg wódki”. Najnowszy sondaż pokazuje, jak i ile alkoholu piliśmy w czasie pandemii
Zadbaj o efektywny sen. Jakie dolegliwości mogą przeszkadzać w spaniu i jak je wyeliminować?
Są dwie rzeczy, których potrzebujesz, by wyjść na plażę. Pierwszą jest ciało, drugą bikini. I już, gotowe!
„Załóż to cholerne bikini. I jedyne, o czym myśl to to, że właśnie przezwyciężyłaś wstyd”. Przekonuje trenerka Marta Stoberska
"Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek" - podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska
„Noszenie stanika to wybór, a nie obowiązek” – podkreśla edukatorka antydyskryminacyjna Anna Wiatrowska
Chorzy na szpiczaka pozbawieni leku ratującego życie. Nie ma go na lipcowej liście refundacyjnej

W grudniu skończyła 75 lat. Jaki zrobiła sobie prezent na urodziny? Wydała kolejne DVD, tym razem z ćwiczeniami jogi dla starszych ludzi. Bo przecież na ruch w życiu nigdy nie jest za późno.

„Kiedyś ćwiczyłam tak, żeby bolało”, przyznaje Jane, sportowa weteranka (ma na koncie ponad 20 płyt DVD z hardkorowym aerobikiem i fitnessem). „Ale dziś już nie. Dziś jestem dla siebie dobra. Mam artretyzm, protezę stawu biodrowegi i kolana, kilka miesięcy temu przeszłam operację pleców. Szaleć nie mogę, ale w tym wieku nie o to chodzi. Chodzi o to, żeby się ruszać. Ja dzięki jodze czuję, że żyję, jestem szczęśliwa, odzyskuję energię”.

Swoją przygodę z jogą Jane zaczęła dosyć późno, bo w połowie lat 90. „Wówczas wszystko musiałam wykonywać w najostrzejszej formie. Dlatego jogę też zaczęłam od Ashtangi. Trenowałam non stop, codziennie, przez 4 miesiące. Dopiero później poznałam metodę Iengara, zaczęlam zauważać, że w jodze nie chodzi tylko o ćwiczenia ciała, ale też umysłu, zaczęłam medytować”. Dziś medytacja pomaga Jane radzić sobie z bólem. Twierdzi, że dzięki niej ma więcej cierpliwości i empatii w stosunku do innych ludzi. „Joga też może być medytacją. Oczywiście ćwicząc możesz myśleć o zakupach albo obiedzie. Ale o wiele lepiej skupić się na sobie, swoim ciele i oddechu”.

Jej najnowsze DVD adresowane jest do ludzi starszych. „Przeszłam się po sklepach, obejrzałam płyty z ćwiczeniami. Tam króluje młodość. A co z nami? Świat o nas zapomniał?”. Ćwiczenia Jane są delikatniejsze, wykonywane w wolnym tempie. Tak, żeby na pewno nikomu nic się nie stało. „Pomysł na to DVD przyszedł do mnie, kiedy pisałam książkę „Prime Time” o starzeniu się. Dopiero wtedy do mnie dotarło, jak ważne jest dla zdrowia, żeby utrzymać ciało w aktywności, a jak wiele osób rezygnuje z jakiegokolwiek ruchu, bo twierdzą, że są już za starzy, wszystko ich boli, bo nigdy nie ćwiczyli i nie wiedzą jak zacząć, albo ćwiczyli i nie są w stanie pogodzić się z tym, że nie mogą już trenować jak dawniej, więc decydują się nie robić nic. Moja płyta jest dla tych wszystkich”.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

CrossFit - co to jest? Jak zacząć ćwiczyć CrossFit?

Crossfit – co to, ćwiczenia, efekty. Dla kogo jest crossfit?

Pompek nigdy dość! Poznaj różne warianty tego ćwiczenia

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Rozgrzewka przed bieganiem i treningiem. Jak się rozgrzać?

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

taekwondo

„Taekwondo jest sztuką, więc musi być piękne”. Zasady, układy i stopnie taekwondo

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta rower

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku