Przejdź do treści

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ludzie na koncercie
Lek. Bartosz Fiałek wzburzony weekendowymi imprezami: ludzie, których ignorancja przekracza „dach świata”
Genogram – do czego służy, jak zrobić, symbole genogramu
Dagmara Seliga
Dagmara Seliga: w Polsce jest coraz więcej coachów, a brakuje przepisów regulujących ten zawód [WIDEO]
zima
Zatroszcz się o siebie zimą. Podpowiadamy, jak to zrobić
„W oceanach ląduje ok. 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po naszych siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że to najwyższy czas, żeby zrezygnować z foliówek
„W oceanach ląduje 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że czas zrezygnować z foliówek

Kółka gimnastyczne to jedno z najstarszych narzędzi do budowania ogólnej siły i równowagi. Do dziś wykorzystuje je wielu sportowców. Niezależnie od poziomu umiejętności każdy może na nich wykonać trening, angażując przy wiele mięśni. Jak na nich ćwiczyć?

Zalety:

– budujesz siłę funkcjonalną (taką, którą wykorzystasz w życiu codziennym i sporcie),
– aktywujesz mięśnie głębokie,
– poprawiasz równowagę,
– uczysz się kontroli nad swoim ciałem,
– przy zachowaniu prawidłowej techniki wzmacniasz także stawy i poprawisz zakres ich ruchomości,
– wzmacniasz mięśnie brzucha.

Gdzie trenować?

Obecnie prawie każdy klub fitness wyposażony jest w kółka gimnastyczne. Możesz je znaleźć w klubach crossfitowych oraz tych, w których trenuje się street workout czy kalistenikę.

Oto kilka przykładowych ćwiczeń:

Ćwiczenie 1 – wiosłowanie

cwiczenia-z-kolkami-gimnastycznymi

Złap kółka i zejdź do pozycji horyzontalnej. Ciężar utrzymuj na piętach i rękach. Twoje ciało powinno być ułożone idealnie w linii prostej (biodra wysoko). Pamiętaj, aby łopatki były ściągnięte, a barki nie schodziły się do środka. W trakcie wydechu przyciągnij kółka do zewnętrznej części klatki piersiowej i wytrzymaj 2–3 sekundy. Kontrolując prawidłowe ułożenie ciała, wróć do pozycji wyjściowej.

Ruch wykonaj w 10-12 powtórzeniach.


Ćwiczenie 2 – push-up

kolka-gimnastyczne-cwiczenia

Pochyl się do przodu i złap kółka wyprostowanymi rękami. Oprzyj na nich ciężar swojego ciała. Weź wdech i wykonaj pompkę, zatrzymując się w momencie, gdy łokcie znajdą się w jednej linii z barkami. Wraz z wydechem wróć do pozycji wyjściowej. Aby ułatwić lub utrudnić sobie to ćwiczenie, zmień kąt nachylenia ciała w stosunku do podłoża – im jest większy, tym więcej siły trzeba włożyć.

Ruch wykonaj w 10–12 powtórzeniach.


Ćwiczenie 3 – dipy

cwiczenia-z-kolkami-gimnastycznymi

To ćwiczenie nieco trudniejsze niż pozostałe. Jeśli jesteś osobą początkującą, możesz użyć do pomocy krzesła lub gumy zaczepionej między kółkami.

W pozycji pionowej, z lekkim pochyleniem w przód wesprzyj się rękami na kółkach. Łokieć skierowany w tył powinien być blisko ciała. Weź wdech i powoli opuszczaj się w dół do momentu, gdy łokieć stanie się przedłużeniem barku. Wraz z wydechem wygeneruj maksymalne napięcie – wyprostuj ramiona i postaraj się wrócić do pozycji wyjściowej.

Jeżeli nie dasz rady, możesz wykonać tylko opuszczanie w dół w bardzo wolnym tempie. Ruch wykonaj w 10-12 powtórzeniach.

Powtórz całość 5 razy.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Brzuszki na piłce – pilates z piłką dla każdego

Nowe sposoby na mocny core

Jak zbudować siłę?

Jak zaplanować trening siłowy? 4 wskazówki od Kasi Bigos i Andrzeja Bogdała, zawodowych trenerów

Super Core – zadbaj o mocne centrum

Obudź w sobie siłacza

Obudź w sobie siłacza

Czy trenuję za słabo?

Czy trenuję za słabo?

mięśnie brzucha

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Core stability - wzmacniaj centrum!

Core stability – wzmacniaj centrum

Burpees z plankiem - podejmij wyzwanie!

Burpees z plankiem – podejmij wyzwanie!

Siła eksplozywna - plus 100 punktów do kondycji

Siła eksplozywna – plus 100 punktów do kondycji

Syndrom MCS. Alergia na nowoczesność

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Nudesy to nie wstyd

„Sama sobie winna”, bo wysyłała nagie zdjęcia? Sara Tylka: Wciąż żyjemy w kulturze gwałtu. Odpowiedzialność składa się na barki poszkodowanej

Joanna Osyda

Joanna Osyda: sztukę pogrubiania siebie opanowałam do perfekcji

Izabela Pajor

„My, dojrzałe kobiety, zaczynamy budzić się do życia. Nasza siwa rewolucja dopiero nadchodzi!” – mówi Izabela Pajor

Restauracja ONA

Pierwszy raz w historii wegańska restauracja otrzymała gwiazdkę Michelin!

Kobiety z deskami surfingowymi na plaży

Pierwsze biuro turystyczne, które podjęło taką decyzję. Obsłuży tylko zaszczepionych na COVID-19

Joanna Cesarz

Joanna Cesarz: Dlaczego mam się porównywać do Anji Rubik, jeśli nigdy nie będę wyglądać jak ona?

Dominika Cibulkova

Tenisistka zaszczepiła się poza kolejnością. By „odpracować” swój błąd, zgłosiła się do pomocy jako wolontariuszka

aborcja w Polsce, wyrok TK

Natalia Broniarczyk: Najczęstsze pytanie, jakie się pojawia, to: ‚czy jesteś pewna, że nie będziesz później żałować?’. Nie zadawajmy go

Dlaczego lepiej używać szklanej butelki dla dzieci zamiast plastikowej? Wyjaśnia chemiczka Sylwia Panek

Dlaczego lepiej używać szklanej butelki dla dzieci zamiast plastikowej? Wyjaśnia chemiczka Sylwia Panek

Elektrolity – sprawdź, czego jeszcze o nich nie wiesz

Kim Cattrall: Bezsenność? To jakby trzytonowy goryl siedział mi na piersi

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona