Przejdź do treści

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta
Marianna Gierszewska o zakończeniu relacji: Urwać można metkę, nie relację
Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
Dziecko
Wirtualna rzeczywistość pomaga chorym spełniać marzenia. Film Piotra Łoja podbija internet
Ericka Hart pokazała na wybiegu blizny po mastektomii. Prawdziwa rewolucja na tygodniu mody w Nowym Jorku

Kółka gimnastyczne to jedno z najstarszych narzędzi do budowania ogólnej siły i równowagi. Do dziś wykorzystuje je wielu sportowców. Niezależnie od poziomu umiejętności każdy może na nich wykonać trening, angażując przy wiele mięśni. Jak na nich ćwiczyć?

Zalety:

– budujesz siłę funkcjonalną (taką, którą wykorzystasz w życiu codziennym i sporcie),
– aktywujesz mięśnie głębokie,
– poprawiasz równowagę,
– uczysz się kontroli nad swoim ciałem,
– przy zachowaniu prawidłowej techniki wzmacniasz także stawy i poprawisz zakres ich ruchomości,
– wzmacniasz mięśnie brzucha.

Gdzie trenować?

Obecnie prawie każdy klub fitness wyposażony jest w kółka gimnastyczne. Możesz je znaleźć w klubach crossfitowych oraz tych, w których trenuje się street workout czy kalistenikę.

Oto kilka przykładowych ćwiczeń:

Ćwiczenie 1 – wiosłowanie

Złap kółka i zejdź do pozycji horyzontalnej. Ciężar utrzymuj na piętach i rękach. Twoje ciało powinno być ułożone idealnie w linii prostej (biodra wysoko). Pamiętaj, aby łopatki były ściągnięte, a barki nie schodziły się do środka. W trakcie wydechu przyciągnij kółka do zewnętrznej części klatki piersiowej i wytrzymaj 2–3 sekundy. Kontrolując prawidłowe ułożenie ciała, wróć do pozycji wyjściowej.

Ruch wykonaj w 10-12 powtórzeniach.


Ćwiczenie 2 – push-up

kolka-gimnastyczne-cwiczenia

Pochyl się do przodu i złap kółka wyprostowanymi rękami. Oprzyj na nich ciężar swojego ciała. Weź wdech i wykonaj pompkę, zatrzymując się w momencie, gdy łokcie znajdą się w jednej linii z barkami. Wraz z wydechem wróć do pozycji wyjściowej. Aby ułatwić lub utrudnić sobie to ćwiczenie, zmień kąt nachylenia ciała w stosunku do podłoża – im jest większy, tym więcej siły trzeba włożyć.

Ruch wykonaj w 10–12 powtórzeniach.


Ćwiczenie 3 – dipy

cwiczenia-z-kolkami-gimnastycznymi

To ćwiczenie nieco trudniejsze niż pozostałe. Jeśli jesteś osobą początkującą, możesz użyć do pomocy krzesła lub gumy zaczepionej między kółkami.

W pozycji pionowej, z lekkim pochyleniem w przód wesprzyj się rękami na kółkach. Łokieć skierowany w tył powinien być blisko ciała. Weź wdech i powoli opuszczaj się w dół do momentu, gdy łokieć stanie się przedłużeniem barku. Wraz z wydechem wygeneruj maksymalne napięcie – wyprostuj ramiona i postaraj się wrócić do pozycji wyjściowej.

Jeżeli nie dasz rady, możesz wykonać tylko opuszczanie w dół w bardzo wolnym tempie. Ruch wykonaj w 10-12 powtórzeniach.

Powtórz całość 5 razy.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Brzuszki na piłce – pilates z piłką dla każdego

Nowe sposoby na mocny core

Jak zbudować siłę?

Jak zaplanować trening siłowy? 4 wskazówki od Kasi Bigos i Andrzeja Bogdała, zawodowych trenerów

Super Core – zadbaj o mocne centrum

Obudź w sobie siłacza

Obudź w sobie siłacza

Czy trenuję za słabo?

Czy trenuję za słabo?

mięśnie brzucha

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Core stability - wzmacniaj centrum!

Core stability – wzmacniaj centrum

Burpees z plankiem - podejmij wyzwanie!

Burpees z plankiem – podejmij wyzwanie!

Siła eksplozywna - plus 100 punktów do kondycji

Siła eksplozywna – plus 100 punktów do kondycji

Kobieta

Po raz pierwszy w historii łódzkiej Filmówki na reżyserię dostały się same kobiety

Kobieta siedzi przy biurku

L4 z powodu wypalenia zawodowego? Od stycznia 2022 r. będzie to możliwe

Simone Biles

Simone Biles: Nie chcę, aby kolejna młoda gimnastyczka ani jakakolwiek inna osoba doświadczyła horroru, który przeżyłam

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

Dwie kobiety

Związki partnerskie i małżeństwa jednopłciowe powinny być uznawane w całej UE. Rezolucja Parlamentu Europejskiego

Niepłodność – przyczyny, sposoby diagnostyki, leczenie

Olga Kamińska

Dr Olga Kamińska: Przez zazdrość wzrasta poziom testosteronu, a to wpływa na życie seksualne [WIDEO]

Alanis Morissette wyznała, że jako nastolatka była wielokrotnie gwałcona

Joanna Jaworska o trudnych powrotach do treningów

„Przerwa nie jest twoją porażką”. Joanna Jaworska podpowiada, jak bez spiny wrócić do regularnych treningów

Anglia rezygnuje z certyfikatów covidowych

Anglia rezygnuje z certyfikatów covidowych. „Nie będziemy kontynuować planu wprowadzenia paszportów szczepionkowych”

Francja: będą bezpłatne środki antykoncepcyjne dla kobiet do 25. roku życia

Francja wprowadza bezpłatne środki antykoncepcyjne dla kobiet do 25. roku życia

Audrey Diwan

Wielki triumf kobiet na Festiwalu Filmowym w Wenecji! Najważniejsze statuetki w kobiecych rękach

Protest pracowników ochrony zdrowia

Protest pracowników ochrony zdrowia. Ane Piżl:  Nie dotrę. Wygnała nas z tego kraju nienawiść do osób LGBT+

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?