Przejdź do treści

Etykieta na siłowni

Etykieta na siłowni
Etykieta na siłowni/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Raven Saunders
Raven Saunders w niezwykłym geście na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio wsparła wszystkie mniejszości
Simone Biles rezygnuje z igrzysk w trosce o swoje zdrowie psychiczne
Simone Biles postawiła na pierwszym miejscu zdrowie psychiczne. Sponsorzy olimpijscy i fani popierają jej decyzję
MZS odradza wyjazd do popularnych wakacyjnych kierunków
Popularne kierunki wakacyjne uznane za obszary wysokiego ryzyka epidemicznego. MSZ i ECDC odradzają podróżowanie w te lokalizacje
Kiełki słonecznika – właściwości, wartości odżywcze, hodowla
Wentworth Miller
Wentworth Miller, gwiazdor „Skazanego na śmierć”, wyznał, że ma autyzm. „Ma to kluczowe znaczenie dla tego, kim jestem”

Sapanie, mokre sprzęty, głośne rozmowy przez komórkę albo śmichy-chichy koleżanek obok. Znacie to? No tak. Siłownia to nie biblioteka, ale tu też trzeba umieć się zachować! Znajdźcie swoją przestrzeń i dajcie ćwiczyć innym – czyli o tym, jak zachować się w klubie fitness.

Wchodzisz na siłownię? Wiedź, że tu także panują pewne zasady. Jakie? Przede wszystkim dotyczące kultury osobistej, a także higieny osobistej. Zwróć na nie uwagę, zanim uwagę zwrócą ci inni.

1. Miejcie ze sobą ręcznik. Korzystacie ze sprzętu albo kładziecie się na macie (nie prywatnej)? Najpierw podłóżcie sobie ręcznik. Po pierwsze będzie bardziej higienicznie dla was oraz dla innych korzystających z tego samego sprzętu, a po drugie przyjemniej.

2. Umyjcie po sobie. Jeśli trenujecie na jakimś sprzęcie, pamiętajcie, by po skończonej serii umyć go po sobie. Na każdej siłowni są postawione płyny do dezynfekcji i papierowe ręczniki.

3. Wyciszcie komórkę. I może lepiej darujcie sobie pikantne rozmowy na bieżni o wrażeniach z minionego weekendu. Telefon warto wyciszyć również z innego powodu. Nie ma nic bardziej denerwującego niż powtarzający się bez końca sygnał przychodzącego smsa, gdy ktoś obok chce właśnie skupić się na treningu.

4. Szanuj cudzą przestrzeń. Oczywiście możecie się przejść po siłowni, ale uważajcie na tych, którzy w tym czasie przenosza ciężary. Ustąpcie im miejsca. To samo dotyczy zajętej maszyny. Zanim usiądziecie, zapytajcie, czy ktoś skończył już swoją serię.

5. Więcej robienia, mniej gadania. Nie ma nic lepszego niż partner treningowy. To jasne. Ale pod warunkiem, że motywuje, wspiera i pomaga w treningu, a nie zagaduje i rozprasza. W dodatku nie tylko was, ale osoby, które ćwiczą obok.

6. Zwalczcie w sobie narcyza. Trenujecie ciężko? Super, starajcie się jednak robić to bez głośnego warczenia, sapania i jęków. Wygląda to jeszcze gorzej, gdy ktoś sapie, patrząc na własne odbicie w lustrze. A luster w siłowniach nie wiesza się po to, aby mówiły, kto jest najpiękniejszy na świecie.

7. Nie porównujcie się z innymi. Biegniecie na bieżni swoim tempem, ale ukradkiem widzicie, że gość obok biegnie szybciej? Nie musicie mu udowadniać, że też możecie. Trenujcie dla siebie, a nie dla innych.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Mata do tańczenia – na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Niby nuda a działa cuda. Pokochaj planki!

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Pas neoprenowy – co to jest, działanie, jaki wybrać, opinie

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Kobieta i mężczyzna ćwiczą

Ćwiczenia na kręgosłup dla każdego, czyli sposób na zdrowe plecy. Jak właściwie dobrać zestaw ćwiczeń?

Synthol – co to za substancja, efekty, skutki uboczne

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta na siłowni

Nowe ograniczenia związane z COVID-19. Rząd m.in. ograniczył dostęp do basenów i siłowni

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Kobieta ćwiczy

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Ergometr wioślarski – ćwiczenia, efekty, jaki ergometr kupić?

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

skakanka

Chemiczna skakanka. Raport: nawet 25 proc. przyrządów sportowych może zawierać niebezpieczne dla zdrowia substancje

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać