Przejdź do treści

Dziewczyno, nie bój się siłowni!

Dziewczyno, nie bój się siłowni!
Zdjęcie: Dorota Białkowska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. "Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego"
Dziennikarka Anna Lalka wyznała, że padła ofiarą gwałtu. „Byłam przekonana, że zrobiłam coś złego”
Mężczyzna stoi przed lustrem
„Czy kiedykolwiek nazwałeś dziewczynę 'laską’? Albo zagwizdałeś na nią, gdy szła ulicą?”. Kampania „Nie bądź tym facetem” pokazuje, że seksistowskie żarty to nie podryw a przemoc!
Studentki i studenci
„Winny jest sprawca, nie spódnica, nie bluzka, nie alkohol, nie ofiara”. Magdalena Jutrzenka komentuje kontrowersyjne zalecenia Śląskiego Uniwersytetu Medycznego
Jamie Lee Curtis i jej transpłciowa córka Ruby o ich relacji o comin-oucie. "Imię to była najtrudniejsza rzecz. Imię, które nadałaś dziecku"
Jamie Lee Curtis i jej transpłciowa córka Ruby o ich relacji po coming-oucie. „Imię to była najtrudniejsza rzecz. Imię, które nadałaś dziecku”
Rebel Wilson opowiada o obsesji społeczeństwa na punkcie wagi. "Prasa zaczęła się mną interesować dopiero, kiedy nie robiłam nic oprócz tego, że chudłam"
Rebel Wilson opowiada o obsesji społeczeństwa na punkcie wagi. „Prasa zaczęła się mną interesować dopiero, kiedy nie robiłam nic oprócz tego, że chudłam”

Kobiety często przeraża wizja siłowni: napakowani faceci i unoszące się wokół opary testosteronu. Wydaje im się, że po takich ćwiczeniach same będą zbyt umięśnione. To mit, z którym pora się rozprawić.

Większość kobiet nie wie, że to właśnie trening siłowy jest świetnym sposobem na wymarzoną sylwetkę. Od lat słyszę to samo: – Tylko nie ciężary, żebym nie miała za dużych mięśni.

Zwykle dotyczy to osób, które w klubie fitness stawiają swoje pierwsze kroki. Moje drogie, duże mięśnie to efekt ciężkiej pracy oraz licznych wyrzeczeń – i dotyczą głównie mężczyzn. Dlaczego? Bo kobieca genetyka oraz hormony nie są skonstruowane tak, aby nabierać tkanki mięśniowej.

Prawie każda kobieta, przychodząc do klubu fitness, ma w głowie swój ideał.  Nietrudno zresztą go sobie wyobrazić. Zapewniam jednak, że niewiele kobiet o fitnessowej, smukłej sylwetce zawdzięcza ją tylko aerobikowi, zumbie czy innym formom zajęć, np. kardio. Już wyjaśniam. Podczas treningu, w którym wykorzystujemy maszyny, hantle, sztangi, budujemy mięśnie. I nie oznacza to, że stają się widoczne jak u kulturysty. One się zarysowują, wysmuklają, stają się silniejsze i mają ładniejszy kształt. Im tych mięśni jest więcej, tym bardziej nakręca się metabolizm. Co to oznacza? Większą ilość spalanych kalorii (nie tylko podczas treningu, ale także po jego zakończeniu). Oczywiście przy zachowaniu prawidłowej techniki ruchu oraz odpowiedniej intensywności. Po wykonanej pracy są napięte i ujędrnione. A o to przecież chodzi, prawda?

Zdjęcie: archiwum własne

Na siłowni wystarczy odrobinę samodyscypliny i wytrwałości, aby nadać sylwetce ładnych kształtów, ujędrnić pośladki czy spalić tkankę tłuszczową. Poprzez trening siłowy nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale także stawy i więzadła, które są odporniejsze na urazy i kontuzje. Dodatkowo spełnia funkcję stabilizacyjną, czyli pomaga w utrzymaniu wyprostowanej postawy ciała. Dobrze wykonane ćwiczenia eliminują bóle kręgosłupa, które często występują u osób prowadzących siedzący tryb pracy. I co najważniejsze, taki trening wpływa na stan zdrowia, tzn. poprawia krążenie, rozładowuje napięcie, przeciwdziała chorobom miażdżycowym oraz nowotworowym oraz, co dla kobiet ważne, opóźnia proces starzenia się.

A teraz do rzeczy:

Wybierz sobie po jednym ćwiczeniu na główne grupy mięśniowe (klatka piersiowa, plecy, ramiona, biceps, triceps, czworogłowe, tylna część ud oraz pośladki, łydki, brzuch), wykonaj 2-3 serie po 12-15 powtórzeń (w zależności od stopnia wytrenowania) i powtórz traning 3 x w tyg. Pamiętaj, że mięsień nie lubi monotonii, dlatego co jakiś czas zmieniaj trening, dostarczając mu nowych bodźców. Nie wiesz, jak ćwiczyć? Poproś o pomoc trenera! To jego praca i zapewniam, że chętnie ci pomoże.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska: To mit, że przy SIBO nie można jeść węglowodanów. Jem je do każdego posiłku

Trening outdoorowy – na ostatnie ciepłe dni!

Fitball – przykładowe ćwiczenia, wybór odpowiedniej piłki

Kasia Dziurska

Kasia Dziurska o cheerleadingu: walczyłyśmy ze stereotypem, że to tylko machanie pomponami [WIDEO]

Dance aerobik – jak ćwiczyć? Efekty u początkujących

Pole dance – trening siłowy. Co to jest? Jaki strój wybrać?

Aqua fitness – zalety zajęć w wodzie. Efekty aqua aerobiku

Fat burning – sposób na spalenie tkanki tłuszczowej

Body pump – co to jest, ćwiczenia, efekty treningu

Stanik sportowy, czyli biust pod kontrolą. Jak wybrać najlepszy?

Maszyny czy wolne ciężary? Oto jest pytanie! Co lepiej wybrać na siłowni?

Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla osób starszych!

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Kobieta na siłowni

Nowe ograniczenia związane z COVID-19. Rząd m.in. ograniczył dostęp do basenów i siłowni

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą