Przejdź do treści

Dziennik treningowy – załóż już dziś!

Dziennik treningowy – załóż już dziś!
Dziennik treningowy. Fot. Shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Barbie trafiła na orbitę. Astronautka zachęca w ten sposób dziewczynki do kariery w naukach ścisłych
Pary jednopłciowe będą mogły wziąć ślub oraz adoptować dzieci. Słowenia zmienia prawo
„Twierdzenia, że miałam seksomnię, zrujnowały moją sprawę o gwałt” – podkreśla Jade McCrossen-Nethercott
„Każda matka w Ukrainie potrzebuje teraz broni” – podkreśliła Ołena Zełenska podczas wizyty w Polsce
Zjawisko binge drinkingu coraz bardziej widoczne w Polsce. Najnowsze wyniki badań pokazują, jak pandemia zmieniła nasze nawyki w spożywaniu alkoholu

Po co ci dziennik treningowy? Bo nic tak nie cieszy i nie motywuje jak obserwowanie postępów swojej pracy. Dzięki temu ćwiczysz efektywniej.

Dziennik treningowy – postaw sobie cel

Niezależnie od tego, jaki sport uprawiasz, zawsze stawiaj sobie cele. Wszyscy profesjonalni sportowcy mają plany rozpisane na pół roku z góry. Taki plan jest bardzo szczegółowy i zawiera wszystkie treningi, jakie dana osoba ma wykonać w danym dniu/tygodniu. Wszystko jest rozpisane pod kątem konkretnych ćwiczeń, serii, czasu i liczby powtórzeń, obciążeń itp. Nie jesteś zawodowym sportowcem? Nie szkodzi. Na pewno stawiasz przed sobą jakieś cele. Być może chcesz schudnąć, wyrzeźbić ciało, poprawić kondycję, przebiec maraton, zbudować masę mięśniową… Dziennik treningowy umożliwia zapisywanie celów i śledzenie rozwoju – a to motywuje i pozwala cieszyć się małymi sukcesami. Pomaga także ustawić poprzeczkę, którą możesz systematycznie podnosić. To bardzo ważna sprawa, bo kiedy nie kontrolujesz swoich postępów, zwyczajnie nie wiesz, na co cię jeszcze stać. A stać cię na wiele – uwierz mi!

Dziennik treningowy – dieta

Dziennik treningowy to także miejsce na spisanie twojego dziennego menu. Nie zapominaj, że trening to ważny element, ale tylko w duecie z dietą jest w stanie przynieść takie efekty, jakich oczekujesz. Zmień dietę, a jeśli już teraz zdrowo się odżywiasz, pamiętaj, że zawsze jest coś, co możesz zrobić lepiej. Poza tym pamiętaj, że jeśli nie dostarczysz organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych niezbędnych do regeneracji po treningu oraz niezbędnych aminokwasów i protein (produkty bogate w białko) do budowy tkanki mięśniowej, to nawet najcięższy trening, determinacja i ciężka praca nie przyniosą zamierzonych efektów. Zapisuj, co jesz, i obserwuj swoje ciało.

Dziennik treningowy ma być twoim pamiętnikiem

Tak – dziennik treningowy powinien być jak pamiętnik. To miejsce, gdzie mamy być wobec siebie całkowicie szczerzy! Warto zapisywać w nim wszystko, co ważne. Treningi, ilość snu, momenty słabości, posiłki i godziny posiłków (również małe grzechy w postaci fryteczek czy chipsów), samopoczucie przed i po treningu. Takie obserwacje są cenne, bo po jakimś czasie możesz wszystko przejrzeć i dojść do ważnych wniosków. Masz możliwość lepiej poznawać swój organizm, sprawdzać jego reakcje. Będziesz wiedzieć, co się u ciebie sprawdza lepiej, a co trzeba zmienić. Jeśli chodzi o dietę – w każdej chwili możesz zerknąć, jakich zmian już dokonałeś, a jakich wciąż możesz dokonać. To także miejsce na wklejanie zdjęć, pomiarów ciała, wagi itd. Również swoich inspiracji! To napotkani ludzie i ich pasja często zagrzewają nas do dalszej walki.

Dziennik treningowy – zeszyt, moleskin, www

Za dziennik treningowy może posłużyć zwykły zeszyt lub specjalnie skonstruowany notatnik. Innym, bardziej popularnym rozwiązaniem są wersje online. Stron z dziennikami treningowymi jest coraz więcej. Odpowiednią aplikację możesz zainstalować także w telefonie. Ja używam moleskina. Są tam wszystkie zakładki, jakich potrzebuję, i miejsce na nowe treningi dla moich kursantów. Nie ruszam się bez niego. Mam go na każdych zajęciach. Kursanci często śmieją się z mojego „zeszytu”, ale nawet nie wiedzą, że dzięki niemu doskonale udaje mi się monitorować prace poszczególnych grup.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Jak często należy ćwiczyć?

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach? /fot. iStock

Jakie efekty przynosi jazda na rolkach?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Spinning – spal nawet tysiąc kalorii w godzinę! Jak ćwiczyć na siłowni a jak w domu

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Pułap tlenowy. Jak go poprawić i cieszyć się lepszymi efektami treningów? 

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy masz 20, 30, 40… lat?

Zakochajcie się w ćwiczeniach – prosty trening dla par w domu

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

W wieku 70. lat postanowiła: „teraz albo nigdy”! Dzięki ćwiczeniom przeszła niesamowitą metamorfozę i odstawiła wszystkie leki, które brała

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Talia jak u osy. Proste ćwiczenia na figurę klepsydry 

Proste ćwiczenia na uda wewnętrzne. Poznaj skuteczne ćwiczenia z gumą

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Fałdka precz! Najlepsze ćwiczenia na dolne partie brzucha

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku. Z naszym poradnikiem będzie to prostsze niż myślisz!

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Chwila relaksu dla szyi. Wystarczy 10 minut, by poczuć się lepiej

kobieta ćwiczy pompki

Jak robić pompki? Jak na pewno ich nie robić? No i co dają pompki?

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

×