Przejdź do treści

Dziennik treningowy – załóż już dziś!

Dziennik treningowy – załóż już dziś!
Dziennik treningowy. Fot. Shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Po co ci dziennik treningowy? Bo nic tak nie cieszy i nie motywuje jak obserwowanie postępów swojej pracy. Dzięki temu ćwiczysz efektywniej.

Dziennik treningowy – postaw sobie cel

Niezależnie od tego, jaki sport uprawiasz, zawsze stawiaj sobie cele. Wszyscy profesjonalni sportowcy mają plany rozpisane na pół roku z góry. Taki plan jest bardzo szczegółowy i zawiera wszystkie treningi, jakie dana osoba ma wykonać w danym dniu/tygodniu. Wszystko jest rozpisane pod kątem konkretnych ćwiczeń, serii, czasu i liczby powtórzeń, obciążeń itp. Nie jesteś zawodowym sportowcem? Nie szkodzi. Na pewno stawiasz przed sobą jakieś cele. Być może chcesz schudnąć, wyrzeźbić ciało, poprawić kondycję, przebiec maraton, zbudować masę mięśniową… Dziennik treningowy umożliwia zapisywanie celów i śledzenie rozwoju – a to motywuje i pozwala cieszyć się małymi sukcesami. Pomaga także ustawić poprzeczkę, którą możesz systematycznie podnosić. To bardzo ważna sprawa, bo kiedy nie kontrolujesz swoich postępów, zwyczajnie nie wiesz, na co cię jeszcze stać. A stać cię na wiele – uwierz mi!

Dziennik treningowy – dieta

Dziennik treningowy to także miejsce na spisanie twojego dziennego menu. Nie zapominaj, że trening to ważny element, ale tylko w duecie z dietą jest w stanie przynieść takie efekty, jakich oczekujesz. Zmień dietę, a jeśli już teraz zdrowo się odżywiasz, pamiętaj, że zawsze jest coś, co możesz zrobić lepiej. Poza tym pamiętaj, że jeśli nie dostarczysz organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych niezbędnych do regeneracji po treningu oraz niezbędnych aminokwasów i protein (produkty bogate w białko) do budowy tkanki mięśniowej, to nawet najcięższy trening, determinacja i ciężka praca nie przyniosą zamierzonych efektów. Zapisuj, co jesz, i obserwuj swoje ciało.

Dziennik treningowy ma być twoim pamiętnikiem

Tak – dziennik treningowy powinien być jak pamiętnik. To miejsce, gdzie mamy być wobec siebie całkowicie szczerzy! Warto zapisywać w nim wszystko, co ważne. Treningi, ilość snu, momenty słabości, posiłki i godziny posiłków (również małe grzechy w postaci fryteczek czy chipsów), samopoczucie przed i po treningu. Takie obserwacje są cenne, bo po jakimś czasie możesz wszystko przejrzeć i dojść do ważnych wniosków. Masz możliwość lepiej poznawać swój organizm, sprawdzać jego reakcje. Będziesz wiedzieć, co się u ciebie sprawdza lepiej, a co trzeba zmienić. Jeśli chodzi o dietę – w każdej chwili możesz zerknąć, jakich zmian już dokonałeś, a jakich wciąż możesz dokonać. To także miejsce na wklejanie zdjęć, pomiarów ciała, wagi itd. Również swoich inspiracji! To napotkani ludzie i ich pasja często zagrzewają nas do dalszej walki.

Dziennik treningowy – zeszyt, moleskin, www

Za dziennik treningowy może posłużyć zwykły zeszyt lub specjalnie skonstruowany notatnik. Innym, bardziej popularnym rozwiązaniem są wersje online. Stron z dziennikami treningowymi jest coraz więcej. Odpowiednią aplikację możesz zainstalować także w telefonie. Ja używam moleskina. Są tam wszystkie zakładki, jakich potrzebuję, i miejsce na nowe treningi dla moich kursantów. Nie ruszam się bez niego. Mam go na każdych zajęciach. Kursanci często śmieją się z mojego „zeszytu”, ale nawet nie wiedzą, że dzięki niemu doskonale udaje mi się monitorować prace poszczególnych grup.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

5 ćwiczeń, które zapobiegają rwie kulszowej /fot. iStock

5 ćwiczeń, które zapobiegają rwie kulszowej 

Chodź dla zdrowia! Ile kalorii spala spacer? Sposoby na jego urozmaicenie  / istock

Chodź dla zdrowia! Ile kalorii spala spacer? Sposoby na jego urozmaicenie  

Jak dobrać strój sportowy damski do aktywności fizycznej? 

Capoeira – sztuka walki bez…walki. Jak przygotować się do treningu?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Czym jest trening split i kiedy warto go wprowadzić do swojego kalendarza?

Świeca – wymagające ćwiczenie, które wycisza i stymuluje pracę tarczycy

Rozciąganie statyczne czy dynamiczne? Jak rozciągać się prawidłowo?

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Zrób wykrok po piękne i silne nogi! Jak prawidłowo robić wykroki?

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

3 ćwiczenia, dzięki którym pozbędziesz się bólu lędźwi 

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Russian twist – skręć po silny brzuch i zdrowe plecy. Jakie obciążenie będzie odpowiednie?

Kobieta leży na macie na siłowni

„Cierpiałam na bezsenność, ale miałam sześciopak na brzuchu niczym J.Lo”. Trenerka personalna mówi stop kulturze „wystarczy się zorganizować”

Proste ćwiczenia na ból kości ogonowej. Co na ból promieniujący do pośladka?

Kobieta ćwiczy w parku

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Sylwetka skinny fat – jak pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej? 

Podest do ćwiczeń – prosty krok do lepszej formy. Jakie ćwiczenia wykonasz na stepie?

Rumba – na czym polega ten taniec? Jak wpływa na sylwetkę?

Top 3 ćwiczenia na bryczesy, czyli jak osiągnąć szczupłe uda

Top 5 ćwiczeń aerobowych /fot. iStock

Top 5 ćwiczeń aerobowych

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

„Ważny jest ruch, ale równie istotne jest to, jaki on pozostawia w nas ślad”. O Metodzie Feldenkraisa i edukacji ruchowej jako drogi do samopoznania mówi Marta Górna-Wiszniewska

×