Przejdź do treści

Domowy masażysta

Domowy masażysta
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Gwyneth Paltrow: „Akceptuję swoje ciało i odpuszczam sobie potrzebę bycia idealną”
Albo czołganie się, albo pielucha. Pasażerka opublikowała uwłaczające nagranie z samolotu
„Jaki ten strój jest wyzywający! Chodzisz do pracy, a nie na randkę”. Pielęgniarka, wyśmiewana za wygląd swojego uniformu, odpowiada
45 mln euro na zdrowie seksualne i reprodukcyjne kobiet z całego świata. „Jest to zasadnicza część naszej globalnej polityki zdrowotnej”
„Śmierdzisz”, „masz coś między nogami”, „okres jest obrzydliwy”. Okresowa Koalicja podkreśla: „Miesiączka jest wyśmiewana, a my obrażane”

Sport to zdrowie? Nie zawsze. Dużo treningów oraz ich wysoka intensywność może po pewnym okresie prowadzić do przetrenowania i urazów. Na szczęście są sposoby, aby temu zawczasu zaradzić.

Każdy, kto trenuje, z pewnością nieraz doświadczył tzw. „zakwasów”. Właściwie nie są to żadne zakwasy, ale mikrourazy mięśniowe lub tzw. DOMS  (Delayed Onset Muscle Soreness) – opóźniona bolesność mięśni. Pojawiają się one zazwyczaj po przerwie od ćwiczeń, wprowadzeniu do treningu nowego ćwiczenia czy też zwiększeniu intensywności lub obciążeń. Na szczęście nie jest to groźny stan i gdy po kilku dniach mija, możecie ponownie wrócić do swoich treningów. Czy jest wskazany? Z pewnością nie za często. Najlepszą opcją, by uniknąć bólu, jest rozciąganie po każdym treningu i zwiększanie elastyczności swoich mięśni. Oczywiście najlepiej sprawdza się w tej roli masażysta, który systematycznie wykonuje zabiegi rozluźniające. Ale litości! Nie każdego stać na reguIarne masaże u specjalisty. I właśnie na tym etapie do gry wchodzi roller, czyli lekki, sztywny wałek, który doskonale nadaje się do głębokiego masażu obolałych mięśni. Regularna praca z wałkiem zmniejsza ryzyko występowania kontuzji zarówno u biegaczy, jak i kolaży, osób trenujących na siłowni czy miłośników crossfitu. To taki mały masażysta, który ułatwi życie każdemu aktywnemu człowiekowi.

Masaż możecie wykonać na prawie każdej części ciała, stosując odpowiednią technikę, dzięki której się zrelaksujecie i uwolnicie napięcie mięśniowe. Wszystko to dodatkowo zwiększy elastyczność mięśni, ścięgien i pasm tkanki łącznej (takich jak pasmo biodrowo-piszczelowe, na które często skarżą się osoby trenujące biegi miejskie, survivalowe czy ultra). Gadżet jest idealny do domowego użytku. Możecie wziąć go w obroty, na przykład oglądając film. My sami systematycznie po treningach czy w dniu wolnym od treningu stosujemy roller do rozluźnienia mięśni i powiadamy wam, że robi on kawał dobrej roboty.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Co daje bieganie? Efekty biegania mogą cię zaskoczyć

Ćwiczenia do szpagatu – jak się rozciągać, by go wykonać? 

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak oddychać podczas biegania? 5 ważnych rad!

Ćwiczenia kształtujące gibkość – jak je wykonywać, by były skuteczne?

Pilates to nuda? Nic bardziej mylnego. Ćwiczenia pomogą wzmocnić ważne mięśnie

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

„Uroda nie jest celem i sensem mojego życia”- Joanna Koroniewska odpowiada na złośliwy komentarz internautki

Bandaż elastyczny. Samoprzylepny czy klasyczny? Kiedy użyć, jak założyć, ile kosztuje

Kobieta

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Biegaczu, doceń wykroki

Biegaczu, doceń wykroki i popraw technikę i styl biegu

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Jak bezpiecznie biegać zimą? Sprawdź, zanim zaczniesz trening

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Magdalena Gorzkowska himalaistka

„K2 pokazało swoją władzę nad człowiekiem. Będąc tam, zdawałam sobie sprawę, że jeden krok za dużo może kosztować życie” – mówi Magdalena Gorzkowska, himalaistka

Podpowiadamy, jak rozruszać "lenia" w sobie /fot.iStock

Jesienią motywacja siada. Niestety. Podpowiadamy, jak rozruszać „lenia” w sobie

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

„Nigdy nie jesteś za stara, aby uczyć się nowych rzeczy”. Poznajcie biegającą zakonnicę

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

×