Przejdź do treści

Domowy masażysta

Domowy masażysta
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Joanna Jaworska
3 najważniejsze zasady treningu dla osób z insulinoopornością. Wyjaśnia Joanna Jaworska [WIDEO]
Kobieta z deską jedzenia
Lek. Magdalena Jutrzenka: Trudno myśleć o zdrowym odżywianiu, kiedy czyjś budżet wynosi 200, 300 czy nawet 1000 złotych miesięcznie
Dlaczego poniedziałki są takie ciężkie? Wyjaśnia psycholożka dr Milena Marczak
Dlaczego poniedziałki są takie ciężkie? Wyjaśnia psycholożka dr Milena Marczak
Czym jest slut-shaming? Przedstawiamy fragment książki „Dziwki, zdziry, szmaty. Opowieści o slutshamingu”
Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze

Sport to zdrowie? Nie zawsze. Dużo treningów oraz ich wysoka intensywność może po pewnym okresie prowadzić do przetrenowania i urazów. Na szczęście są sposoby, aby temu zawczasu zaradzić.

Każdy, kto trenuje, z pewnością nieraz doświadczył tzw. „zakwasów”. Właściwie nie są to żadne zakwasy, ale mikrourazy mięśniowe lub tzw. DOMS  (Delayed Onset Muscle Soreness) – opóźniona bolesność mięśni. Pojawiają się one zazwyczaj po przerwie od ćwiczeń, wprowadzeniu do treningu nowego ćwiczenia czy też zwiększeniu intensywności lub obciążeń. Na szczęście nie jest to groźny stan i gdy po kilku dniach mija, możecie ponownie wrócić do swoich treningów. Czy jest wskazany? Z pewnością nie za często. Najlepszą opcją, by uniknąć bólu, jest rozciąganie po każdym treningu i zwiększanie elastyczności swoich mięśni. Oczywiście najlepiej sprawdza się w tej roli masażysta, który systematycznie wykonuje zabiegi rozluźniające. Ale litości! Nie każdego stać na reguIarne masaże u specjalisty. I właśnie na tym etapie do gry wchodzi roller, czyli lekki, sztywny wałek, który doskonale nadaje się do głębokiego masażu obolałych mięśni. Regularna praca z wałkiem zmniejsza ryzyko występowania kontuzji zarówno u biegaczy, jak i kolaży, osób trenujących na siłowni czy miłośników crossfitu. To taki mały masażysta, który ułatwi życie każdemu aktywnemu człowiekowi.

Masaż możecie wykonać na prawie każdej części ciała, stosując odpowiednią technikę, dzięki której się zrelaksujecie i uwolnicie napięcie mięśniowe. Wszystko to dodatkowo zwiększy elastyczność mięśni, ścięgien i pasm tkanki łącznej (takich jak pasmo biodrowo-piszczelowe, na które często skarżą się osoby trenujące biegi miejskie, survivalowe czy ultra). Gadżet jest idealny do domowego użytku. Możecie wziąć go w obroty, na przykład oglądając film. My sami systematycznie po treningach czy w dniu wolnym od treningu stosujemy roller do rozluźnienia mięśni i powiadamy wam, że robi on kawał dobrej roboty.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Rozciąganie odprężone, czyli co zrobić, by szpagat nie bolał

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Kobieta ćwiczy

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Trening w wodzie – postaw na pływanie lub aqua fitness

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Upalni biegacze. Jak biegać bezpiecznie w upał?

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Trening dla biegaczy - ćwiczenia siłowe i obwodowe

Trening dla biegaczy – ćwiczenia siłowe i obwodowe

Żuraw – ćwiczenie. Jak zrobić pozycję kruka w jodze?

Biegasz? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów. Mogą cię wiele kosztować

Bieganie sprawi, że twoje ciało będzie umięśnione? A może wręcz przeciwnie?

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Ćwiczenia rozciągające. Jak rozciągnąć kręgosłup?

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup, do szpagatu. Co daje rozciąganie?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem