Przejdź do treści

Bieganie – wady i zalety miejskich ścieżek

Bieganie – wady i zalety miejskich ścieżek
Bieganie w mieście - wady i zalety. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Lubisz biegać w mieście? Jeśli tak, koniecznie poznaj wady i zalety asfaltowego podłoża.

Zalety biegania w mieście:

– przede wszystkim łatwość dostępu. Wychodzicie z domu i biegniecie;

– jeżeli jesteście zwolennikami wieczornych treningów, jest to duże udogodnienie, ponieważ trasa biegu jest oświetlona, panuje na niej ruch, dzięki czemu czujecie się bezpieczniej;

– teren jest stabilny i równy, dzięki czemu trenujecie nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych przez cały rok;

– początkującym biegaczom łatwiej jest znaleźć tempo biegowe;

– w momencie kryzysu zawsze można wsiąść w komunikację miejską i wrócić do domu

 

Wady biegania w mieście:

– nawierzchnia miejska jest twarda, co negatywnie wpływa na kości i stawy podczas biegania;

– bieganie w godzinach dużego natężenia ruchu oznacza hałas, który będzie zakłócał zaplanowane wyciszenie i odprężenie po treningu. Dodatkowym minusem są zatłoczone chodniki, na których trzeba omijać pieszych. To uniemożliwia znalezienie odpowiedniego tempa i opóźnia proces pełnego skupienia się na biegu;

– w przypadku niechcianej wywrotki obtarcia mogą być dosyć poważne;

– bieganie jest często sposobem na oczyszczenie głowy z problemów. Odstresowanie się w warunkach miejskich przychodzi nieco trudniej;

Podsumowując: Więcej korzyści z pewnością przyniosą wam biegi na łonie natury. Czasem warto poświęcić trochę więcej czasu, aby wybrać się do pobliskiego parku, gdzie będzie miekkie podłoże i więcej zieleni. Natomiast w weekendy, kiedy wolnego czasu jest więcej, wsiądźcie w samochód i koniecznie wybierzcie się nad jezioro, zalew czy do lasu. Wyciągajcie z biegania jak najwięcej przyjemności!

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Podpowiadamy, jak rozruszać "lenia" w sobie /fot.iStock

Jesienią motywacja siada. Niestety. Podpowiadamy, jak rozruszać „lenia” w sobie

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Canicross – biegaj, ale z psem! Dlaczego warto?

Trening EMS – na czym polega? Elektrostymulacja czy siłownia? 

Trener personalny – cała prawda o tym, kim jest i ile zarabia  

Pułap tlenowy. Jak go poprawić i cieszyć się lepszymi efektami treningów? 

Co daje bieganie? Efekty biegania mogą cię zaskoczyć

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu czy kiepski pomysł?

Jak oddychać podczas biegania? 5 ważnych rad!

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Ciężko ustać ci w tej pozycji? Naukowcy mówią, o czym może to świadczyć

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

„Uroda nie jest celem i sensem mojego życia”- Joanna Koroniewska odpowiada na złośliwy komentarz internautki

Kobieta stoi na ringu bokserskim

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się zrelaksować

Planujesz zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą ci się przydać

Trening anaerobowy – co to jest? Czym się różni trening anaerobowy od aerobowego

Ćwiczenia na triceps – do wykonania na siłowni i w domu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Kobieta

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Irina Galay miała zdobyć ośmiotysięcznik. Zamiast tego poszła na wojnę

Biegaczu, doceń wykroki

Biegaczu, doceń wykroki i popraw technikę i styl biegu

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Joga hormonalna – sposób na równowagę

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

×