Przejdź do treści

Beata Sadowska. Bo bieganie bywa też trudne…

Beata Sadowska. Bo bieganie bywa też trudne...
Beata Sadowska i jej najtrudniejszy medal. Zdjęcie: Facebook / beatasadowska.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta
Marianna Gierszewska o zakończeniu relacji: Urwać można metkę, nie relację
Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
„Jak łączy pan karierę z wychowywaniem dzieci?”. Ania Kęska bierze pod lupę pytania, których mężczyźni nigdy nie usłyszą, a kobiety są nimi bombardowane
Dziecko
Wirtualna rzeczywistość pomaga chorym spełniać marzenia. Film Piotra Łoja podbija internet
Ericka Hart pokazała na wybiegu blizny po mastektomii. Prawdziwa rewolucja na tygodniu mody w Nowym Jorku

Tym razem, dla odmiany, znana wszystkim, nie tylko z biegania Beata, popularnie zwana Sadzią. W Twoim Stylu zwierza się, dlaczego najsłynniejszy maraton nowojorski bardzo jej nie poszedł. A właściwie – nie pobiegł.

Do wyznań Beaty w Twoim Stylu a propos maratonu nowojorskiego mam jedno poważne zastrzeżenie – są za krótkie! I za dobrze (i za szybko) się czytają jak na materiał o tym, jak to Beata przez 30 km nie mogła dotrzeć do mety… A było tak.

Pojechała do Nowego Jorku, bo wreszcie udało jej się znaleźć na liście startowej, co wcale nie jest takie proste. Chętnych jest kilkukrotnie więcej niż miejsc (w ubiegły roku maraton ukończyło ponad 50 tysięcy biegaczy!). Dlatego o tym, kto weźmie udział w tym maratonie decyduje losowanie. Albo wytrwałość – jeśli przez trzy kolejne lata wnosi się opłatę startową, za czwartym razem mamy zapewniony start. Beacie wreszcie się udało (nie tłumaczyła, szczęście czy wytrwałość), poleciała więc pobiegać za oceanem. Przypuszczała, że będzie ciężko (Tysio miał dopiero półtora roku, nie była ani odpowiednio przygotowana, ani wypoczęta), ale nie przypuszczała, że aż tak. Bo problemu zaczęły się już na dziesiątym kilometrze. Bardzo wcześnie, jak na maratończyka.

Ja co prawda nigdy maratonu nie biegłam (trochę się boję, z rozmaitych powowdów), więc tak naprawdę nie wiem jak to jest, ale uważnie śledzę poczynania znajomych, którym pomysł zrobienia czterdziestki wpadł do głowy. Jeśli ktoś się do tego biegu przygotowuje, kryzys też przychodzi, ale po dwudziestym, trzydziestym kilometrze. Mówią, że nóżki robią się nagle takie, jakby to napisać, betonowe, każdy krok jest cierpieniem i próbą przezwyciężenia własnej słabości. Niektórzy zaczynają wówczas iść (nie wiem, czy da się potem z powrotem ruszyć do biegu), inni szurać. Szurała i Beata. Kolejno wymijały ją „zające” z oznaczeniami czasu na balonikach (biegną w określonym tempie, a czas dobiegnięcia do mety mają napisany na baloniku, króry im towarzyszy, np. 4h, 4:15, 4:30). Życiówka Beaty to 3:54, ale, jak sama mówi, wtedy nie było jeszcze Tysia… Teraz nie spała od roku, a i czasu, który można poświęcić na treningi gwałtownie ubyło. Na bieganie jeszcze była w stanie wykroić godzinkę albo dwie, ale już z ćwiczeniami na brzuch i kręgosłup („core stability”) było gorzej. I to właśnie nadwyrężony kręgosłup tak ją zawiódł. Rozbolał i odmówił współpracy.

Ale żeby nie było – Beata do mety dobiegła. Dała radę, czas tym razem nie miał znaczenia. Ja się jednak pytam – czy to dobre? Czy to zdrowe? Czy skoro ciało mówi nam „nie biegnij, stań w tej chwili” powinniśmy go słuchać, czy nie? Czy pokonując własne słabości za wszelką cenę nie robimy sobie krzywdy? Kiedy maraton przestaje być wyzwaniem, a staje się gwałtem na własnym ciele? Kiedy?

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Dałyśmy się zrobić w bambuko. Ale właściwie to nie miałyśmy wyjścia”. Małgorzata Akkus o kulturze diety

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

„Nigdy nie jesteś za stara, aby uczyć się nowych rzeczy”. Poznajcie biegającą zakonnicę

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Kobieta

Endorfiny – co to za hormony i co je wytwarza?

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Stres działa jak śmieciowe jedzenie. Dlaczego tak się dzieje?

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Upalni biegacze. Jak biegać bezpiecznie w upał?

YouTuberka Natalia Szymaniec z duetu „Szparagi” schudła 35 kg. Teraz apeluje: taka dieta wymaga opieki lekarza

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Trening dla biegaczy - ćwiczenia siłowe i obwodowe

Trening dla biegaczy – ćwiczenia siłowe i obwodowe

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta trzyma psa na rękach

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Ćwiczenia na odstresowanie. Zobacz 5 ćwiczeń od trenerki fitness

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?