Przejdź do treści

Beata Sadowska. Bo bieganie bywa też trudne…

Beata Sadowska. Bo bieganie bywa też trudne...
Beata Sadowska i jej najtrudniejszy medal. Zdjęcie: Facebook / beatasadowska.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Matka z córką
Jak wyglądają skutki wychowywania dziewczynek w duchu „grzeczności”? Wyjaśnia Magda Korczyńska
Aranda de Duero
Hiszpańskie miasto obwieszcza, że jest pierwszym, które pokonało pandemię COVID-19
Kobieta wyciera szklankę ścierką
Mama Chemik: bakterie, grzyby i wirusy kolonizują nasze gąbki w zastraszającym tempie, a my często nie jesteśmy tego nawet świadomi
pielęgniarka
Co zobaczysz, gdy wpiszesz słowo ‘pielęgniarka” w wyszukiwarkę grafiki Google? „Szału nie ma. Zaproszenie do burdelu” – kwituje Mateusz Sieradzan
szcześliwa dziewczyna w pandemii
Ludzie szczęśliwi chętniej stosują się do obostrzeń – wynika z analizy zachowań społecznych w pandemii

Tym razem, dla odmiany, znana wszystkim, nie tylko z biegania Beata, popularnie zwana Sadzią. W Twoim Stylu zwierza się, dlaczego najsłynniejszy maraton nowojorski bardzo jej nie poszedł. A właściwie – nie pobiegł.

Do wyznań Beaty w Twoim Stylu a propos maratonu nowojorskiego mam jedno poważne zastrzeżenie – są za krótkie! I za dobrze (i za szybko) się czytają jak na materiał o tym, jak to Beata przez 30 km nie mogła dotrzeć do mety… A było tak.

Pojechała do Nowego Jorku, bo wreszcie udało jej się znaleźć na liście startowej, co wcale nie jest takie proste. Chętnych jest kilkukrotnie więcej niż miejsc (w ubiegły roku maraton ukończyło ponad 50 tysięcy biegaczy!). Dlatego o tym, kto weźmie udział w tym maratonie decyduje losowanie. Albo wytrwałość – jeśli przez trzy kolejne lata wnosi się opłatę startową, za czwartym razem mamy zapewniony start. Beacie wreszcie się udało (nie tłumaczyła, szczęście czy wytrwałość), poleciała więc pobiegać za oceanem. Przypuszczała, że będzie ciężko (Tysio miał dopiero półtora roku, nie była ani odpowiednio przygotowana, ani wypoczęta), ale nie przypuszczała, że aż tak. Bo problemu zaczęły się już na dziesiątym kilometrze. Bardzo wcześnie, jak na maratończyka.

Ja co prawda nigdy maratonu nie biegłam (trochę się boję, z rozmaitych powowdów), więc tak naprawdę nie wiem jak to jest, ale uważnie śledzę poczynania znajomych, którym pomysł zrobienia czterdziestki wpadł do głowy. Jeśli ktoś się do tego biegu przygotowuje, kryzys też przychodzi, ale po dwudziestym, trzydziestym kilometrze. Mówią, że nóżki robią się nagle takie, jakby to napisać, betonowe, każdy krok jest cierpieniem i próbą przezwyciężenia własnej słabości. Niektórzy zaczynają wówczas iść (nie wiem, czy da się potem z powrotem ruszyć do biegu), inni szurać. Szurała i Beata. Kolejno wymijały ją „zające” z oznaczeniami czasu na balonikach (biegną w określonym tempie, a czas dobiegnięcia do mety mają napisany na baloniku, króry im towarzyszy, np. 4h, 4:15, 4:30). Życiówka Beaty to 3:54, ale, jak sama mówi, wtedy nie było jeszcze Tysia… Teraz nie spała od roku, a i czasu, który można poświęcić na treningi gwałtownie ubyło. Na bieganie jeszcze była w stanie wykroić godzinkę albo dwie, ale już z ćwiczeniami na brzuch i kręgosłup („core stability”) było gorzej. I to właśnie nadwyrężony kręgosłup tak ją zawiódł. Rozbolał i odmówił współpracy.

Ale żeby nie było – Beata do mety dobiegła. Dała radę, czas tym razem nie miał znaczenia. Ja się jednak pytam – czy to dobre? Czy to zdrowe? Czy skoro ciało mówi nam „nie biegnij, stań w tej chwili” powinniśmy go słuchać, czy nie? Czy pokonując własne słabości za wszelką cenę nie robimy sobie krzywdy? Kiedy maraton przestaje być wyzwaniem, a staje się gwałtem na własnym ciele? Kiedy?

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Stres działa jak śmieciowe jedzenie. Dlaczego tak się dzieje?

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Upalni biegacze. Jak biegać bezpiecznie w upał?

YouTuberka Natalia Szymaniec z duetu „Szparagi” schudła 35 kg. Teraz apeluje: taka dieta wymaga opieki lekarza

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Trening dla biegaczy - ćwiczenia siłowe i obwodowe

Trening dla biegaczy – ćwiczenia siłowe i obwodowe

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Biegasz? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów. Mogą cię wiele kosztować

Bieganie sprawi, że twoje ciało będzie umięśnione? A może wręcz przeciwnie?

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Trening biegowy wytrzymałościowy

Trening biegowy na 5 km. Jak zwiększyć wytrzymałość biegową?

Masz zakwasy po treningu? Pomogą… węglowodany

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Sport na świeżym powietrzu w maseczce? Pulmonolog mówi, jaki to ma wpływ na nasze zdrowie

Sport na świeżym powietrzu w maseczce? Pulmonolog mówi, jaki to ma wpływ na nasze zdrowie

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Wielkanoc w wersji fit. Podpowiadamy, jak nie stracić zdrowych nawyków w święta

Biały talerz, osoba trzyma w dłoniach widelec i nóż

Dlaczego nie chudnę? Jak się zmotywować do odchudzania

Przełam się

Nie daj się i przełam się! Co zrobić, kiedy nie widać efektów ćwiczeń i diety?

Najpopularniejsze

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dlaczego związki, które miały trwać całe życie, tak często się rozpadają?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem