Przejdź do treści

Artur Rojek – „Biegam, bo nie pływam”

Artur Rojek. Biegam, bo nie pływam
Artur Rojek o bieganiu mówi chętnie. Zdjęcie: Facebook / Artur Rojek
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dlaczego poniedziałki są takie ciężkie? Wyjaśnia psycholożka dr Milena Marczak
Dlaczego poniedziałki są takie ciężkie? Wyjaśnia psycholożka dr Milena Marczak
Czym jest slut-shaming? Przedstawiamy fragment książki „Dziwki, zdziry, szmaty. Opowieści o slutshamingu”
Kardio vs. interwały, czyli zdrowe i zdrowsze
Kobieta w maseczce ochronnej
Jest rozporządzenie wobec maseczek na otwartym powietrzu. Kiedy się z nimi pożegnamy?
Podpaska
Ile pieniędzy wydajesz w swoim życiu na środki higieniczne w czasie menstruacji? Sprawdź Kalkulator Kosztów Miesiączki

“Uwielbiam bieganie. W ogóle wolę sporty indywidualne niż zespołowe. Mam za sobą pięć maratonów”, mówi Artur Rojek w wywiadzie w Twoim Stylu.

Ewidentnie ma duszę sportowca. Kiedy był dzieckiem, zawodowo trenował pływanie. Dwie godziny dziennie rano na basenie, dwie godziny po południu, przez prawie 10 lat. Tylko on i woda. Jako czternastolatek został mistrzem Polski Juniorów Młodszych na czterysta metrów kraulem. Twierdzi, że to wszystko dlatego, że wszyscy mężczyźni w rodzinie powtarzali mu: “Synek, rób, co w twojej mocy, żebyś tylko nie wylądował na kopalni”. Więc robił. Potem studiował na AWF-ie, jest dyplomowanym trenerem pływania. Ale dzisiaj od pływania woli biegać.

Różnie z tym bieganiem jest. Kiedy przygotowuje się do maratonu, trenuje regularnie, wg planu. Kiedy w planach nie ma takiego startu, biega, kiedy tylko się da. 10, 15 km. Szybko, w okolicach 4.50 na kilometr. Czasem w czasie biegania rozwiązuje problemy życia codziennego. A czasem stara się nie mieć żadnych myśli. “To nie jest łatwe. Ale mam sposób – po prostu biegnę i przez 10 kilometrów powtarzam sobie: “Nie wiem, nie wiem, nie wiem. A potem wiem, że nic nie wiem.” Kiedyś mówił, że w czasie biegania potrafi wymyślać również piosenki. Dziś jest ostrożniejszy. “W czasie biegania wydziela się we mnie tyle endorfin, że wszystko mi się natychmiast strasznie podoba. Pojawia się taka egzaltowana euforia, że jestem zachwycony tym, co wymyśliłem, i to jest podejrzane. Jak endorfiny ze mnie schodzą, najczęściej nic mi się już nie podoba”. W Runner’s World opowiadał kiedyś, że najbardziej lubi te dwie godziny po bieganiu. “Wydaje mi się, że jest to stan znany i bliski wielu biegaczom. Głębokie uczucie relaksu i spokoju przez kilka godzin po bieganiu to jedno z najprzyjemniejszych uczuć, jakie przeżywam. To bardzo korzystnie wpływa na całe moje życie. Kiedyś podobne uczucia, jak po biegu, przeżywałem po długotrwałych treningach pływackich. Dzięki temu wiedziałem, że każdy długotrwały wysiłek, w tym bieganie, zadziała podobnie. To było naturalne w moim wypadku i nikt nie musiał mnie do tego przekonywać.” Dobra, koniec tego gadania, idziemy pobiegać!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zaskocz swoje mięśnie! Zdradzamy, jak to zrobić

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Planujecie zakup rolek? Oto kilka ważnych informacji, które mogą wam się przydać

Czy 5 minut treningu dziennie wystarczy? Odpowiada Kasia Bigos

Ćwiczenia na pośladki. Dodaj obciążenie, poczujesz różnicę

Zestresowana? Spróbuj tych ćwiczeń. Pomogą ci się wyluzować

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: nie powinniśmy zmuszać się do aktywności fizycznej. To rodzaj autoagresji [WIDEO]

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Kobieta rozwija matę do ćwiczeń

Poranny trening – dlaczego warto wstać?

Joanna Jaworska

Jak nie stracić motywacji chwilę po Nowym Roku? Podpowiada Joanna Jaworska [WIDEO]

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Joanna Jaworska

Joanna Jaworska: czasem lepiej zjeść ciastko, na które mamy ochotę, i spuścić napięcie [WIDEO]

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Joanna Jaworska

„Nie bodźcuj się ideałami”. Trenerka Personalna Joanna Jaworska tłumaczy, dlaczego to zawsze zły pomysł [WIDEO]

Joanna Jaworska

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Trening w wodzie – postaw na pływanie lub aqua fitness

Kobieta siedzi przy biurku

Trening mózgu – ćwiczenia. Jak efektywnie ćwiczyć umysł?

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Leki plus alkohol to zawsze niebezpieczne związki? Sprawdź, które lekarstwa nie lubią się z wyskokowymi trunkami

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Anja Rubik: nastolatki uczą się, że macica nie jest śmietnikiem na sprężynki

Stres. Jak sobie z nim radzić? Oto 14 pomysłów, jak poradzić sobie ze stresem