Przejdź do treści

Zmęczeni Herosi

Zmęczeni Herosi
Ilustracja: Hello Zdrowie
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Zjawisko binge drinkingu coraz bardziej widoczne w Polsce. Najnowsze wyniki badań pokazują, jak pandemia zmieniła nasze nawyki w spożywaniu alkoholu
„Nie mam dzieci z wyboru. Nie będę za to przepraszać!”. Ewa Chodakowska odpowiada na hejt
Transpłciowa pacjentka trafiła na oddział męski. „To jest on, to jest mężczyzna” – mówią lekarze
Lara Gessler o życiu z ortoreksją: „Wpadałam w panikę, kiedy miałam pięć, a nie sześć migdałów na śniadanie”
Svante Pääbo laureatem nagrody Nobla w dziedzinie medycyny. „Udało mu się dokonać niemożliwego”

Zmęczeni Herosi to osoby realizujące się przede wszystkim w życiu zawodowym, w całkowitym poświęceniu się pracy. Są gotowe zrezygnować z zaspokojenia wielu własnych potrzeb w imię wypełniania obowiązków zawodowych.

Wielu z nich wcale nie lubi swojej pracy, ale mają poczucie, że są w sytuacji bez wyjścia, więc koło pracoholizmu się zamyka. Zmęczeni herosi często mają poczucie, że niewiele w ich życiu zależy od nich – także zdrowie. Są to najczęściej ludzie stale zmęczeni, źle sypiają, pracują nawet w czasie wolnym. Nic więc dziwnego, że są bardzo zestresowani i osamotnieni, a także niezadowoleni z siebie, swojego wyglądu i relacji – również seksualnych. Wielu Zmęczonych Herosów stale się odchudza, martwią się o swoje zdrowie i poddają stresowi z właściwym im fatalizmem. Tkwi w tym pewien paradoks: Herosom wydaje się, że najważniejsza jest dla nich rodzina, i być może to właśnie dla niej tak się poświęcają w pracy. Z drugiej strony nie udaje im się zbudować satysfakcjonujących relacji rodzinnych, w których znaleźliby oparcie.

Wskazówki i wyzwania dla ciebie:

Z całą pewnością twoim problemem jest pracoholizm. Praca jest bardzo ważnym elementem życia, satysfakcjonująca dodaje energii, może być siłą napędową. Ale jeśli nie zachowasz zdrowych proporcji pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, nigdy nie osiągniesz wewnętrznej równowagi i harmonii. Na początek postaraj się zmienić swój stosunek do zawodowych obowiązków. Podejmij wyzwanie: Pracuj w pracy (tylko!) i naucz się pracować tylko w pracy! A po pracy, kiedy masz czas WOLNY, wyjdź do ludzi. Naprawdę, poza twoim miejscem pracy także toczy się życie…

Gdy już nauczysz się pracować w pracy, a nie w domu po godzinach, zadbaj o to, by w ciągu tych kilku godzin spędzonych na wykonywaniu obowiązków zawodowych nie zabrakło przerw na relaks, wyciszenie, zebranie myśli i odstresowanie. Podejmij nasze wyzwanie wideo – codziennie zrób sobie w pracy kilka przerw na krótkie sesje jogi (nie musisz mieć karimaty i stroju!). Przekonasz się, jak bardzo ta drobna zmiana w stylu pracy przełoży się na twoją efektywność, wydajność i wewnętrzny spokój.

Pomyśl, czy przypadkiem w natłoku zadań do wykonania nie zapominasz o regularnych posiłkach. Być może nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak ogromny wpływ na twoje samopoczucie ma ciągłe niedojadanie lub wrzucanie w siebie w pośpiechu byle czego.

Odpowiedz sobie także uczciwie na pytanie: czy śpisz wystarczająco długo? A może miewasz bóle głowy z powodu niewyspania? Jesteś notorycznie zmęczony, rozdrażniony, zdekoncentrowany? Optymalna ilość snu to osiem godzin w ciągu doby. Sen działa regenerująco na organizm i kojąco na psychikę, gwarantuje więc dobre samopoczucie i uczucie komfortu. Jeśli zaniedbujesz tę podstawową potrzebę, pora na zmianę. Podejmij wyzwanie i wyśpij się wreszcie!

Pracoholizm oznacza stres. Ciągły, z którym prawdopodobnie nie potrafisz sobie poradzić. Stres towarzyszy każdemu z nas. Jest to nieodłączny element naszego życia, którego nie da się całkowicie wyeliminować. Jednak istnieje wiele sposobów, aby nauczyć się sobie z nim radzić i go nieco „oswoić”. Wskazówki znajdziesz w naszym wyzwaniu: Nie stresuj się.

Jeśli masz poczucie, że żyjesz w ciągłym napięciu, jesteś zmęczony tempem życia i zbombardowany nadmiarem informacji, ukojenie możesz znaleźć także w uważności (mindfulness). Uważnośćto nowa metoda radzenia sobie z codziennymi trudnościami, emocjami, stresem, a nawet depresją. Uczy, jak doświadczać każdej chwili, być świadomym wszystkiego, co się w nas dzieje, i akceptować to takim, jakie jest, bez chęci zmiany i ulepszenia wszystkiego za wszelką cenę. Podejmij wyzwanie i sprawdź, jak to działa.

Odwiedź stronę www.stylezdrowia.pl i sprawdź jakich ciekawych faktów o zdrowiu Polaków dostarczyło badanie Style Zdrowia.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czujesz ból w okolicach kręgosłupa lędźwiowego? Spróbuj ćwiczeń na kanapie przy ulubionym serialu

Ile kroków dziennie powinno się zrobić?

Kobieta je danie w restauracji. Na zdjęciu widok z góry na jej talerz

Zdrowy styl życia. Dietetyczka podpowiada, na co zwrócić naszą uwagę

Chłopaków boli bardziej

Chłopaków boli bardziej

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Ambasador Zdrowia – zaszczytna rola

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Style zdrowia – jak dbają o siebie Polki i Polacy?

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów

Rady fizjoterapeuty dla Zmęczonych Herosów

Rady fizjoterapeuty dla Zmęczonych Herosów

Rady fizjoterapeuty dla Pogodnych Mędrców

Rady fizjoterapeuty dla Pogodnych Mędrców

Rady fizjoterapeuty dla Niepocieszonych Podjadaczy

Rady fizjoterapeuty dla Niepocieszonych Podjadaczy

Ćwiczenie dla książkoholików. Fizjoterapeuta tłumaczy, jak wzmocnić szyję i kręgosłup

Rady fizjoterapeuty dla Poprawnych Optymistów

Rady fizjoterapeuty dla Poprawnych Optymistów

Zajawka dnia: sprawdź, jaki jest twój styl zdrowia

Zajawka dnia: sprawdź, jaki jest twój styl zdrowia

Rady eksperta dla Zdesperowanych Buntowników

Rady eksperta dla Zdesperowanych Buntowników

Rady eksperta dla Świadomych Indywidualistów

Rady eksperta dla Świadomych Indywidualistów

Rady eksperta dla Pozornych Twardzieli

Rady eksperta dla Pozornych Twardzieli

Rady eksperta dla Zmęczonych Herosów

Rady eksperta dla Zmęczonych Herosów

Rady eksperta dla Pogodnych Mędrców

Rady eksperta dla Pogodnych Mędrców

Rady eksperta dla Niepocieszonych Podjadaczy

Rady eksperta dla Niepocieszonych Podjadaczy

Rady eksperta dla Towarzyskich Hedonistów

Rady eksperta dla Towarzyskich Hedonistów

Rady eksperta dla Poprawnych Optymistów

Rady eksperta dla Poprawnych Optymistów

Zdesperowani Buntownicy

Zdesperowani Buntownicy

Świadomi Indywidualiści

Świadomi Indywidualiści

Pozorni Twardziele

Pozorni Twardziele

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

×