Przejdź do treści

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów

Rady fizjoterapeuty dla Świadomych Indywidualistów
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Świadomi indywidualiści uwielbiają umiarkowany ruch. Według bardzo dużej ilości badań najzdrowszym rodzajem ruchu jest szybki marsz. Właśnie tę aktywność często wybierają Świadomi Indywidualiści.

Jednak szybki marsz będzie mocno aktywował mięsień dwugłowy łydki. Należy o niego specjalnie zadbać. Doskonałą metodą rozluźnienia mięśnia i jego rozciągnięcia jest bardzo powszechna w świecie fizjoterapii metoda poizometrycznej relaksacji. Polega ona na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśnia. Rozciąganie to przyniesie nam ulgę i pozwoli jeszcze aktywniej maszerować!

1. Zgięte w łokciach ręce opieramy na ścianie lub biurku, noga zakroczna (rozciągana) stoi prostopadle do ściany/biurka z tyłu. Noga wykroczna (nierozciągana) stoi z przodu. Biodra z tyłu.

2. Przesuwamy biodra do przodu w kierunku ściany/biurka, aż wystąpi pierwsze bardzo delikatne (to ważne, aby nie pociągnąć za mocno!) odczucie oporu, który stawia rozciągany mięsień, lub bardzo delikatne ciągnięcie w rozciąganej łydce.

3. Napinamy mięsień łydki, jakbyśmy chcieli oderwać piętę nogi rozciąganej od podłoża, i wspiąć się na palce (napięcie mięśnia wykonujemy bez jego ruchu z siłą około 20%). Mięsień trzymamy w napięciu 10 sekund.

4. Powtarzamy czynności z punktów 2 do 4 jeszcze 2 razy.

5. Powtarzamy czynność z punktu 2 i utrzymujemy takie rozciągnięcie przez 1 minutę.

6. Pozostając w pozycji z punktu 6, unosimy palce stopy do góry, a także staramy się unieść przodostopie, próbując stanąć na pięcie (oderwanie przodostopia jest praktycznie niemożliwe), nie zmieniając położenia kończyny dolnej. Napięcie to trwa 5 sekund.

7. Ćwiczenie wykonujemy po marszu.

„Powyższe ćwiczenie przeznaczone jest i powinno być wykonywane przez osoby zdrowe, w szczególności bez urazów i stanów bólowych. Gdyby wykonywanie powyższego ćwiczenia wywoływało jakiekolwiek dolegliwości lub powodowało ból, należy je natychmiast przerwać i skontaktować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Prosimy zwrócić uwagę, że żadne z zaprezentowanych ćwiczeń nie powinno być rozumiane jako porada lekarska lub fizjoterapeutyczna, ponieważ każdy przypadek wymaga odrębnej, rzetelnej analizy, gdyż mogą istnieć pewne indywidualne przeciwwskazania, które może określić tylko lekarz lub fizjoterapeuta.

Z tego względu nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w związku z wykorzystaniem informacji, porad i wskazówek zamieszczonych w niniejszej publikacji. Powyższa porada nie zastąpi prawdziwej konsultacji u lekarza bądź fizjoterapeuty.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń bezwzględnie skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą, gdyż każde ćwiczenie niewłaściwie wykonywane i niedostosowane do Twojego indywidualnego stanu i możliwości może zagrażać Twojemu zdrowiu.”

Nasze teksty zawsze konsultujemy z najlepszymi specjalistami

Zygmunt Bartosiewicz
terapeuta manualny

Najnowsze w naszym serwisie

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

×