Przejdź do treści

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę
Łyżwy wzmacniają mięśnie nóg i pośladków. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Gwyneth Paltrow: „Akceptuję swoje ciało i odpuszczam sobie potrzebę bycia idealną”
Albo czołganie się, albo pielucha. Pasażerka opublikowała uwłaczające nagranie z samolotu
„Jaki ten strój jest wyzywający! Chodzisz do pracy, a nie na randkę”. Pielęgniarka, wyśmiewana za wygląd swojego uniformu, odpowiada
45 mln euro na zdrowie seksualne i reprodukcyjne kobiet z całego świata. „Jest to zasadnicza część naszej globalnej polityki zdrowotnej”
„Śmierdzisz”, „masz coś między nogami”, „okres jest obrzydliwy”. Okresowa Koalicja podkreśla: „Miesiączka jest wyśmiewana, a my obrażane”

Zima w tym roku jakby nijaka. Skoro nie bardzo jest jak biegać na nartach czy ścigać się na sankach, wybierzmy się na łyżwy! Tory łyżwiarskie, lodowiska i wielka ślizgawka na Stadionie Narodowym czekają.

Trening łyżwiarski to przede wszystkim doskonały trening aerobowy. Jeżdżąc ze stałą prędkością, możemy utrzymywać tętno na tym samym poziomie. Jest to dużo łatwiejsze niż w przypadku biegu lub jazdy na rowerze, ponieważ poruszamy się po idealnie płaskim i równomiernym torze. Poza poprawieniem ogólnej wydolności organizmu wzmacniamy mięśnie nóg i pośladków, odciążając przy tym stawy. I spalamy kalorie. I to, co najważniejsze w łyżwiarstwie – taki trening daje bardzo dużo radości, można go zaplanować przed pracą lub po niej, indywidualnie z muzyką na uszach lub rodzinnie. To doskonały bank endorfin i coś dla osób lubiących prędkość.

Jeżeli na łyżwy wybieramy się sporadycznie i wyłącznie dla zabawy – możemy je wypożyczyć przy każdym lodowisku. W przypadku zaplanowanego treningu lepiej je kupić. Zaczynając przygodę z łyżwiarstwem, najlepiej zainteresować się łyżwami typu figurówki lub hokejówki. Zwłaszcza w łyżwach hokejowych jeździ się najłatwiej – nie mają one czubków i odpychamy się całą powierzchnią łyżwy – dzięki temu uczymy się najszybciej. Warto, żeby łyżwy były skórzane – lepiej dopasują się do naszej stopy i zapewnią nam komfort oraz stabilizację podczas jazdy.

Tory łyżwiarskie i lodowiska umożliwiają przeprowadzenie treningu bez względu na pogodę, poza tym prędkość, podobnie jak na nartach, powoduje, że nie wieje nudą, jak to jest w przypadku biegania na bieżni lub jazdy na rowerowym trenażerze. Łyżwiarstwo jest również doskonałym sportem uzupełniającym w przygotowaniu narciarskim. Jeżeli wybieracie się na wiosenny wyjazd narciarski, to warto spędzić kilkanaście godzin na torze łyżwiarskim – poza wzmocnieniem nóg bardzo poprawicie balans, kluczowy we wszystkich zimowych aktywnościach związanych ze ślizganiem się.

Miejscówki

Profesjonalne tory łyżwiarskie czekają w Warszawie, Lublinie, Sanoku, Tomaszowie Mazowieckim oraz w Zakopanem. Poza torami korzystajmy z lodowisk specjalnie przygotowywanych przez poszczególne miasta i gminy. Warto odwiedzić Stadion Narodowy, na którym trwa akcja „Zimowy Narodowy”. Możemy tam się poślizgać na trzech lodowiskach, wypożyczyć niezbędny sprzęt lub obejrzeć lodowe show w wykonaniu mistrzów świata i olimpijczyków łączące rozrywkę ze sportem.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowa do jazdy

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Kontuzje na feriach: krótki poradnik szybkiego reagowania

Gotowi na stok

Jak cało i zdrowo wrócić z nart

Jest zima, jest zabawa

Jest zima, jest zabawa

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Rakiety śnieżne - traperska tradycja

Rakiety śnieżne – traperska tradycja

Zimą biegamy, ale na nartach!

Zimą biegamy, ale na nartach!

Snowboard – szus na jednej desce

Snowboard – szus na jednej desce

Czas na narty!

Czas na narty!

Sieć sklepów Żabka wycofała z obrotu rodzynki sułtańskie / istock

Znana sieć sklepów wycofuje rodzynki. Mogą być zanieczyszczone groźną dla zdrowia toksyną

"Kolejka jest zacna. I ona się tak ciągnie i ciągnie. I tak wygląda NFZ w Polsce". TikTokerka pokazała jak wygląda leczenie w naszym kraju / pexels

„Kolejka jest zacna. I ona się tak ciągnie i ciągnie. I tak wygląda NFZ w Polsce”. TikTokerka o leczeniu w naszym kraju

W irańskich manifestacjach zginęło już ponad 50 osób, znacznie więcej jest rannych. To zdjęcie obrazuje skalę przemocy

Lena Dunham

Lena Dunham wspomina, jak była zawstydzana przez swoje ciało po dwudziestce: „To szalone, że to było ciało, które wszyscy krytykowali”

Jak często należy ćwiczyć?

Korytarz szpitalny

Sale operacyjne w polskich szpitalach jak muzea. Lekarze pokazują zdjęcia i komentują: „Polska ochrona zdrowia w pigułce”

"Dlaczego te kobiety są grube?" - pyta trenerka personalna Marta Stoberska

„Dlaczego te kobiety są grube?” – pyta trenerka personalna Marta Stoberska. Jej odpowiedź może cię zaskoczyć

„Kibicował im cały kraj!”. Mariana Mamonowa wyszła z niewoli i urodziła córeczkę

Kobieta leży na łóżku z pamiętnikiem w ręce

6 dowodów na to, że pisanie o emocjach służy zdrowiu

relaksująca się kobieta

6 sposobów na to, by uniknąć przeziębienia w sezonie grypowym

Kobieta

Jak oddychać? Kasia Bem przedstawia proste ćwiczenie, które czyni cuda

Najpopularniejsze

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

8 rzeczy, za które pokochają cię twoje stawy. Nie tylko wysiłek fizyczny!

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Ty zawsze w trzech swetrach, a dalej ci zimno? Oto kilka możliwych przyczyn

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

×