Przejdź do treści

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę

Łyżwy – zimowy trening na każdą pogodę
Łyżwy wzmacniają mięśnie nóg i pośladków. Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dominika Cibulkova
Tenisistka zaszczepiła się poza kolejnością. By „odpracować” swój błąd, zgłosiła się do pomocy jako wolontariuszka
Dlaczego lepiej używać szklanej butelki dla dzieci zamiast plastikowej? Wyjaśnia chemiczka Sylwia Panek
Dlaczego lepiej używać szklanej butelki dla dzieci zamiast plastikowej? Wyjaśnia chemiczka Sylwia Panek
Elektrolity – sprawdź, czego jeszcze o nich nie wiesz
Matka z córką rzucają confetti
Nie namawiaj córki do bycia bardziej śmiałą. „Próba zmieniania temperamentu na siłę może być szkodliwa”
męska grypa
„Męska grypa” to nie wymysł. Winny jest prawdopodobnie testosteron

Zima w tym roku jakby nijaka. Skoro nie bardzo jest jak biegać na nartach czy ścigać się na sankach, wybierzmy się na łyżwy! Tory łyżwiarskie, lodowiska i wielka ślizgawka na Stadionie Narodowym czekają.

Trening łyżwiarski to przede wszystkim doskonały trening aerobowy. Jeżdżąc ze stałą prędkością, możemy utrzymywać tętno na tym samym poziomie. Jest to dużo łatwiejsze niż w przypadku biegu lub jazdy na rowerze, ponieważ poruszamy się po idealnie płaskim i równomiernym torze. Poza poprawieniem ogólnej wydolności organizmu wzmacniamy mięśnie nóg i pośladków, odciążając przy tym stawy. I spalamy kalorie. I to, co najważniejsze w łyżwiarstwie – taki trening daje bardzo dużo radości, można go zaplanować przed pracą lub po niej, indywidualnie z muzyką na uszach lub rodzinnie. To doskonały bank endorfin i coś dla osób lubiących prędkość.

Jeżeli na łyżwy wybieramy się sporadycznie i wyłącznie dla zabawy – możemy je wypożyczyć przy każdym lodowisku. W przypadku zaplanowanego treningu lepiej je kupić. Zaczynając przygodę z łyżwiarstwem, najlepiej zainteresować się łyżwami typu figurówki lub hokejówki. Zwłaszcza w łyżwach hokejowych jeździ się najłatwiej – nie mają one czubków i odpychamy się całą powierzchnią łyżwy – dzięki temu uczymy się najszybciej. Warto, żeby łyżwy były skórzane – lepiej dopasują się do naszej stopy i zapewnią nam komfort oraz stabilizację podczas jazdy.

Tory łyżwiarskie i lodowiska umożliwiają przeprowadzenie treningu bez względu na pogodę, poza tym prędkość, podobnie jak na nartach, powoduje, że nie wieje nudą, jak to jest w przypadku biegania na bieżni lub jazdy na rowerowym trenażerze. Łyżwiarstwo jest również doskonałym sportem uzupełniającym w przygotowaniu narciarskim. Jeżeli wybieracie się na wiosenny wyjazd narciarski, to warto spędzić kilkanaście godzin na torze łyżwiarskim – poza wzmocnieniem nóg bardzo poprawicie balans, kluczowy we wszystkich zimowych aktywnościach związanych ze ślizganiem się.

Miejscówki

Profesjonalne tory łyżwiarskie czekają w Warszawie, Lublinie, Sanoku, Tomaszowie Mazowieckim oraz w Zakopanem. Poza torami korzystajmy z lodowisk specjalnie przygotowywanych przez poszczególne miasta i gminy. Warto odwiedzić Stadion Narodowy, na którym trwa akcja „Zimowy Narodowy”. Możemy tam się poślizgać na trzech lodowiskach, wypożyczyć niezbędny sprzęt lub obejrzeć lodowe show w wykonaniu mistrzów świata i olimpijczyków łączące rozrywkę ze sportem.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Aktywność fizyczna zimą – jaka jest skuteczna i bezpieczna?

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Kontuzje na feriach: krótki poradnik szybkiego reagowania

Gotowi na stok

Jak cało i zdrowo wrócić z nart

Jest zima, jest zabawa

Jest zima, jest zabawa

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Speedriding – śmigaj jak James Bond!

Rakiety śnieżne - traperska tradycja

Rakiety śnieżne – traperska tradycja

Zimą biegamy, ale na nartach!

Zimą biegamy, ale na nartach!

Snowboard – szus na jednej desce

Snowboard – szus na jednej desce

Czas na narty!

Czas na narty!

Dokąd na narty? 8 propozycji skrojonych na miarę

Dokąd na narty? 8 propozycji skrojonych na miarę

szczepienie przeciw koronawirusowi

Coraz więcej Polaków chce się zaszczepić przeciwko COVID-19 – wskazuje najnowszy sondaż

Mikołaj Foks

Jak wychować pewne siebie dziewczynki? Radzi Mikołaj Foks [WIDEO]

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

8 mitów na temat medytacji według Kasi Bem. Sprawdź, czy któryś z nich cię zaskoczy

„Nie ma czegoś takiego jak orientacja (seksualna)”. Wypowiedź Kai Godek Biologiczną Bzdurą 2020 roku

kobieta w świecie ortodoksyjnych Żydów

Hanka Grupińska: wydaje się, że świat ultraortodoksji żydowskiej jest bardziej otwarty i respektujący prawa kobiet niż polski kościół katolicki

pranie, spodnie

„Daj to swojej kobiecie”. Napis na metce męskich spodni wywołał oburzenie we Włoszech

Kobieta i mężczyzna leżą w łózku. Widać jedynie ich stopy

Konstruktywna awantura to nie oksymoron, czyli dlaczego czasem warto się porządnie pokłócić z partnerem

Dziewczynka ogląda pająka

Eksperci przyznają: ilu ludzi, tyle fobii. Skąd się biorą i jak się ich pozbyć?

Dzieci się bawią

„On jest młodszy, musisz mu ustąpić”. Czy na pewno? Wyjaśnia psycholożka Ewa Sękowska-Molga

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Kobieta ćwiczy

Joga wydaje ci się nudna? Sprawdź zatem, co może dać ci Ashtanga

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia na ramiona z hantlami – wypracuj smukłe ramiona