Przejdź do treści

Bieganie to mój pancerz

Bieganie to mój pancerz
Anna Maliszewska. Źródło: www.annamaliszewska.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Joga na stres. Ćwiczenia relaksujące, dzięki którym odprężysz ciało i duszę 
Coming out w wieku 95 lat? To możliwe! Maybelle Blair, zawodniczka kobiecej ligi bejsbola, wychodzi z szafy
Dramat polskich szpitali. „Powinny być jedynie tłem do horrorów” – komentuje Siostra Bożenna i pokazuje zdjęcia
Sean Bean kwestionuje pracę koordynatorów intymności. „Doświadczenie bardzo hamujące”
Na świecie żyje więcej emerytów niż dzieci. To pierwszy taki przypadek w historii

Nie biegam dla przyjemności, bo to wcale nie jest fajne. Treningi strasznie mnie męczą – muszę pokonywać swoje słabości, ciągle mi się wydaje, że nie dam rady. Trzeba wyjść z domu, kiedy nie mam na to ochoty, oderwać się od kawki-herbatki ‒ mówi z rozbrajającą szczerością Anna Maliszewska, reżyserka.

‒ Bo przecież żeby bieganie miało jakiś sens, a nie było tylko truchtaniem w miejscu, muszę trenować wciąż bardziej, przekraczać kolejne granice. A to jest trudne i nieprzyjemne. Tylko że jak już to zrobię, mam satysfakcję, której nie da się z niczym porównać. Świetne samopoczucie – fizyczne i psychiczne. Mogę wszystko! W okresach, kiedy się zapadam i nie trenuję, staję się zgnuśniała i mniej gotowa na zadania. A moja praca jest pracą zadaniową. Jestem wolnym strzelcem i sama sobie ustalam rytm pracy. Sport to mój strój bojowy, psychiczny pancerz. Naciągam go i jestem świadoma swojej siły. Zauważyłam, że jak jestem żołnierzem, to jestem żołnierzem na wszystkich polach, a jak ciepłą kluchą, to też na wszystkich polach.

W bieganiu lubię mieć cel. Dlatego lubię brać udział w imprezach typu Biegnij, Warszawo. Wtedy mam przed sobą datę i określony dystans. Mogę zacząć się przygotowywać. Znajduję w internecie – na jakimś portalu biegowym – odpowiedni dla mnie trening. Zazwyczaj ułożony jest dniami, np. trwa pięć tygodni i ma rozpisane cykle biegowe na każdy dzień. Wpisuję to w kalendarz i traktuję na równi z innymi obowiązkami. Robię tak potworną aferę, jeśli muszę któryś opuścić, że rodzina naprawdę się stara, aby mi się udawało realizować plan. 

Wybrałam taki system, bo tylko tak jestem w stanie się zmobilizować do systematycznej pracy. Kiedy nie mam celu, wtedy jest dużo gorzej z moim zorganizowaniem. Nie potrafię wyegzekwować od rodziny czasu tylko dla siebie. Dlatego dobrym kompromisem jest trenowanie z dziećmi. Jak to wygląda? Np. biegnę z moim siedmioletnim synem na jego zajęcia z piłki. Mamy do pokonania 2 km. Ja biegiem, on na rowerze. Przy okazji syn jest moim trenerem – ma stoper, liczy czasy, co bardzo mu się podoba. Kiedy on gra w piłkę, ja mam godzinę do zagospodarowania. Więc biegam. A potem odbieram go i znów tak samo wracamy te 2 km do domu. To są świetne treningi. Nie dość, że syn mobilizuje się do swoich zajęć, to jeszcze jest potwornie ze mnie dumny. Inni rodzice przywożą dzieci samochodami i czekają pod halą, paląc papierosy lub przeglądając gazety, a jego mama jest sportowcem. Wracając, opowiadamy sobie – on jak było na treningu, ja jak mi się biegało – i wtedy jesteśmy dla siebie tacy fajni. Widzę, że imponuję moim dzieciom. Nie mogą się doczekać, kiedy same wystartują w jakimś biegu.

Anna Maliszewska – reżyserka filmowa, autorka nagradzanych teledysków i filmów reklamowych. W 2009 roku debiutowała fabułą „Pokój szybkich randek”, teraz pracuje nad scenariuszem swojego drugiego filmu.

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Zdrowie umysłu
Less Stress from Plants 60 kaps. wegański
60,00 zł 90,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak oddychać podczas biegania? 5 ważnych rad!

Kobieta biegnie z psem

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Bieg bokserski – ćwiczenie, które rzeźbi ciało i spala tłuszcz

„Uroda nie jest celem i sensem mojego życia”- Joanna Koroniewska odpowiada na złośliwy komentarz internautki

Kobieta

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Biegaczu, doceń wykroki

Biegaczu, doceń wykroki i popraw technikę i styl biegu

„Ciało bez wątpienia lubi aktywność. Ale sport trzeba przyjąć z całym dobrodziejstwem inwentarza”. Jak nie zaczynać aktywności, mówi Andrzej Pyda

Jak bezpiecznie biegać zimą? Sprawdź, zanim zaczniesz trening

Kobieta biegnie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Magdalena Gorzkowska himalaistka

„K2 pokazało swoją władzę nad człowiekiem. Będąc tam, zdawałam sobie sprawę, że jeden krok za dużo może kosztować życie” – mówi Magdalena Gorzkowska, himalaistka

Podpowiadamy, jak rozruszać "lenia" w sobie /fot.iStock

Jesienią motywacja siada. Niestety. Podpowiadamy, jak rozruszać „lenia” w sobie

Trening interwałowy – fitnessowy must have! Na czym polega i dlaczego warto się w niego wkręcić?

Slow jogging – w domu i na zewnątrz, efekty, buty, tempo

„Nigdy nie jesteś za stara, aby uczyć się nowych rzeczy”. Poznajcie biegającą zakonnicę

kobieta trenuje jogę

Ból po treningu? Fizjoterapeutka podpowiada, co warto zrobić

Rodzinny Weekend Sportowych Atrakcji na Stadionie „Podskarbińska” już niedługo! Hello Zdrowie patronem medialnym

„Kultura fizyczna jest równie istotnym elementem życia co nauka i rozwój w każdej innej dziedzinie” – mówi Marcin Kuriata

Ćwicząc więcej, możemy zyskać mniej – to udowodnione naukowo

Nie biegaj bez rozgrzewki! Praktyczna ściągawka z listą ćwiczeń na rozgrzewkę

Fitspiracje, które nie inspirują. Czy na pewno warto przeglądać zdjęcia szczupłych sylwetek na Instagramie?

Kobieta ćwiczy na dworze

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Jacek Bastian: Świadomość, że oddaję krew, daje mi poczucie bezpieczeństwa. Ja też mogę liczyć na innych

Domowy trening biegacza. Sprawdź, co ćwiczyć zimą

Jak zmotywować się do biegania, gdy zawodzi pogoda? Poznaj 5 skutecznych sposobów

Najpopularniejsze

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na jędrne piersi

Kobieta wąchająca kwiat

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Intymne dolegliwości rowerzystek. Sprawdź, jak zadbać o siebie w trakcie rowerowych wojaży

Kobieta w stroju fitness

Oponka na brzuchu. Jak zredukować ten problem?

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Kobieta ćwiczy

Ćwiczenia na wzmocnienie kręgosłupa – łatwe i skuteczne

Kasia Bigos trenerka

Ćwiczenia z hantlami – wypracuj smukłe ramiona

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą

Kobieta ćwiczy

Dzień się dopiero rozpoczął, a ciebie już ktoś wyprowadził z równowagi? Poznaj 5 kroków, które pozwolą zapanować nad emocjami

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

7 najgorszych typów butów dla twoich stóp. Jakie obuwie może być niebezpieczne?

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Kobieta popijająca winko

„Alkoholiczka, która pije wino albo piwo, twierdzi, że nie ma problemu”. Kobiecy alkoholizm

×